MENU

Ford Focus s infotainmentem SYNC 3

Design infotainmentu: 75%

Plynulost: 95%

Ovladatelnost: 75%

Konektivita: 80%

Displej: 80%

TOTAL SCORE

Total Score 80%

Nový Focus je pro značku Ford hnacím motorem na evropských trzích. Svým designem a technologiemi poráží i vlajkové Mondeo, které nutně potřebuje svého nástupce. Hbitý hatchback s líbivými tvary a maskou podobající se Astonu Martin mne uhranul. Celý dojem umocnilo krásné rudé lakování Ruby a 17“ paprsková kola. Testovací kousek vycházel z druhé nejvyšší výbavy Titanium a byl dovybaven o některé příplatky jako například Head-Up displej, LED světomety nebo vyhřívaný volant. Pod kapotou tepal přeplňovaný agregát 1.0 Ecoboost v silnější výkonové variantě s 94 kW a manuální 6- stupňovou převodovkou. Motor je to svižný a ekonomický. Pokud si však rádi vychutnáte svižné projetí oblíbeného úseku, motoru musíte šlápnout po krku, což však citelně ovlivní výslednou spotřebu paliva.

Ford Focus

Infotainment

Aktuální provedení „fordího“ infotainmentu nazvaného jako SYNC 3 je vskutku zajímavé. Jedná se o jednoduchý a velmi intuitivní systém, který příliš nerozptyluje řidiče během řízení. 8“ dotykový displej s dostatečným rozlišením se tyčí nad palubní deskou přímo v zorném poli řidiče a je snadno dosažitelný, což je velmi komfortní. Jsem opravdu rád, že Ford netrvá na „kapličkoidním“ řešení v modelu Kuga.

Infotainment Sync 3

Stejně jako moderní tablet, má i SYNC 3. generace, domovskou obrazovku. Na tu se odkážete pouhým stisknutím symbolu domečku. Defaultně jsou zde zobrazeny informace jako čas nebo teplota. Nechybí však dlaždice s medii, navigací nebo telefonem. Spodní lišta je určena k rychlému přepnutí do plnohodnotného zobrazení každého z režimů (Audio, Telefon, Mapy, Media, Nastavení). Infotainment je primárně uzpůsoben ovládání dotykem, avšak nepohrdne ani hlasem. Pokud by dvě z výše zmíněných variant ani tak nestačily, pod displejem je lišta s několika hardwarovými tlačítky a dvojicí otočných ovladačů.

Navigační systém je tak trochu neohrabaný, jeho pokyny nejsou úplně podle mého gusta, ale vše je o zvyku. Příjemné je naopak komplexní zadávání adresy do jednoho řádku s ulicí i číslem popisným nebo možnost označit často navštěvované adresy jako oblíbené. V místech, kde jste prvně uvítáte vyhledávání bodů zájmu POI nebo kategorie (Jídlo, Palivo, Ubytování a Parkoviště). K jednotlivým provozovnám je k dispozici telefonní číslo a navigační pokyny.

Infotainment Sync 3

V konektivitě nedělá rozdíly, a kromě nepostradatelného Bluetooth připojí iPhone pomocí Apple CarPlay tak i Android s podobným rozhraním Android Auto. Párování probíhá velmi rychle až možná bleskurychle! Další věc, co bych pochválil je velká schránka pro telefon na středové konzole, vybavená bezdrátovou nabíječkou standardu Qi.

Infotainment Sync 3

AppLink

Zkratkou Applink označuje automobilka Ford rozhraní určené k připojení moderních smartphonů k infotainmentu vozu. Toto spojení je také bezpečné z hlediska užívání telefonu během řízení. Další výhodou je například možnost používat odlišnou navigaci než vestavěnou. Rozhraní obsahuje Apple CarPlay a Android Auto. V tomto testu jsem se věnoval pouze „jablečnému“ rozhraní, které se zatím neobejde bez připojení pomocí USB kabelu s konektorem lightning. Po úspěšném připojení získáte své oblíbené grafické rozhraní a některé z aplikací na displej infotainmentu. Mezi podporované aplikace patří zejména Hudba (Apple Music), iMessage, telefon, Google Maps nebo Waze. Perličkou je také přítomnost hlasové asistentky Siri. Pro tuto variantu je však dobré mít anglický jazyk velmi osvojený.

Apple CarPlay

Kaplička přístrojů + Head-Up displej

Čekáte displej? Bohužel! Nový Focus se stále drží konzervativního vzhledu kombinovaného sdruženého přístroje. Čtveřice analogových budíků je doplněna o barevný 4,2“ TFT displej s překvapivě vysokým rozlišením. Ten je ovládán tlačítky na multifunkčním volantu a svede opravdu hodně. Řidič je informován o jízdních datech, asistentech, navigačních pokynech či ECO score. V repertoáru má též nastavení vozidla. Kromě užitečných informací jsou zde i ty, které mě doslova přiváděly k šílenství! Na mysli mám opravdu enormní množství nejrůznějších hlášek informativního charakteru, což je skutečně otrava.

Infotainment Sync 3

Diskutabilním bodem číslo dva je Head-Up displej, tedy jakýsi pomocný displej umístěný přímo nad palubní deskou v úrovní řidičových očí. Ano, při jízdě značně pomáhá, zobrazuje rychlost, navigační pokyny, maximální rychlostní limit nebo asistent pro jízdu v pruzích. Výtku mám ale k provedení. Výsuvná skleněná destička je už prostě zastaralá. Daleko lépe by působila projekční technologie, která se obejde bez rušivého zvuku chodu displeje při každém vypnutí, potažmo zapnutí zapalování.

Infotainment Sync 3

Asistenční a bezpečnostní asistenty

Výbavový stupeň Titanium obsahuje již v základu několik užitečných asistentů, zejména se jedná o:

  • Detekce dopravních značek + spolupráce s navigačním systémem
  • Pre-Collision Assist – snižení rizika vzniku dopravní nehody s vozidlem, cyklistou nebo chodcem
  • Asistent udržující vozidlo v jízdním pruhu
  • Výstraha bezpečné vzdálenosti
  • KeyFree – odemykání a startování vozu bez použití klíče

Na poli bezpečnosti mě trochu zamrzela absence zadní parkovací kamery, která by mohla být standardem vyšší výbavy. Spokojit se musíte jen s parkovacími senzory. Stejně tak jsem nepřišel úplně na kloub fungování asistentu pro udržení auta v jízdním pruhu. Při aktivaci je Focus veden, ale velmi často kličkuje od jedné čáry ke druhé, z čehož jsem měl rozpačité pocity. Co mě naopak velmi potěšilo bylo, že senzory pro bezklíčové odemykání jsou na všech dveřích, a ne jenom na předních.

Infotainment Sync 3

Závěr

Ford Focus je bezesporu výborné a moderně vypadající auto, které je rozhodně velkým konkurentem ve své třídě. Nejnovější generace značně narostla a v některých rozměrech dohnala předešlé generace Mondea. V příplatcích můžeme najít všechny bezpečnostní a asistenční systémy, stačí si jen vybrat a pochopitelně připlatit. V čem moderní není je kaplička přístrojů, kde najdeme stále velké budíky a neúměrně „malý“ TFT displej, kterým se nastavuje většina z funkcí vozu.

Infotainment Ford SYNC 3 je jednoduchým, zato dobře a velmi rychle fungujícím systémem, který dokáže připojit pomocí Apple CarPlay a Android Auto většinu smartphonů. Samozřejmě nechybí ani Bluetooth nebo USB, které jsou bohužel jen pro cestující ve předu. Na čem by měl Ford zamakat je mobilní aplikace pro vzdálený přístup do auta, která stále chybí.

 

Máte-li zájem o mnou testovaný kousek, je k mání právě zde!


Jménem redakce, chci poděkovat autosalonu AUTOSPOL Uherské Hradiště, za zapůjčení vozidla a spolupráci. Článek není placenou reklamou.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *