Možná jste zaznamenali, že mnoho věhlasných automobilek řeší spousty problému s homologacemi v kontextu s novou emisní normou Euro 6c. Problém se týká značek, které musí složitě „ničit“ naftové agregáty, aby normu splnily. Toyota ovšem opět Evropě ukázala, že umí vyzrát nad nesmyslnými normami a dál produkuje své modely, jako by se nic nedělo.
Jelikož má Toyota v nabídce víceméně pouze benzínové a hybridní pohonné jednotky, nemusela řešit náročné úpravy dieselových motorů a věnovala se pouze drobným úpravám. Motory nyní splňují normu i bez filtru pevných částic, což znamená a jsou proto levnější a spolehlivější provoz.
„Žádný výpadek výroby neočekáváme. Vozy podle nové normy vyrábíme postupně již od listopadu minulého roku, poslední modely na novou normu přešly letos v červnu,“ říká ředitel českého zastoupení automobilky Toyota a Lexus Martin Peleška.
Tato norma vyjde v platnost od září 2018. Kromě přísnějších emisních limitů je novinka v měření emisí i spotřebu paliva. Nyní se měřilo v laboratořích, teď se bude muset i v běžném provozu. Aby toho nebylo málo, měřením musí projít všechny varianty vozu, tedy například i ty, které se liší rozměrem pneumatik.
Zdroj: Toyota Media Info
Na test dojel velmi populární model, který můžeme vídat na českých silnic stále častěji, SsangYong…
Volkswagen Multivan T6.1 je pomalu nahrazován novějším bratříčkem, modelem T7. Šestka se však loučí s…
VW Multivan je stálicí a ikonou, kterou není nutné asi víc představovat. Aktuálně je na…
Volkswagen Caddy Life je ve své nejnovější generaci poměrně pohledným autem. Někdo může namítat, že…
Kooperace a partnerství Volkswagenu a amerického Fordu se vyplatilo! Výsledkem společného snažení se stala nová…
Volkswagen si první generací elektromobilu ID.3 zadělal na problémy. Vytýkána byla tomuto modelu zejména nižší…