Benzínové motory bez DPF zatím jen od Toyoty
Možná jste zaznamenali, že mnoho věhlasných automobilek řeší spousty problému s homologacemi v kontextu s novou emisní normou Euro 6c. Problém se týká značek, které musí složitě „ničit“ naftové agregáty, aby normu splnily. Toyota ovšem opět Evropě ukázala, že umí vyzrát nad nesmyslnými normami a dál produkuje své modely, jako by se nic nedělo.
Benzínové agregáty bez DPF
Jelikož má Toyota v nabídce víceméně pouze benzínové a hybridní pohonné jednotky, nemusela řešit náročné úpravy dieselových motorů a věnovala se pouze drobným úpravám. Motory nyní splňují normu i bez filtru pevných částic, což znamená a jsou proto levnější a spolehlivější provoz.
„Žádný výpadek výroby neočekáváme. Vozy podle nové normy vyrábíme postupně již od listopadu minulého roku, poslední modely na novou normu přešly letos v červnu,“ říká ředitel českého zastoupení automobilky Toyota a Lexus Martin Peleška.
Emisní norma Euro 6c
Tato norma vyjde v platnost od září 2018. Kromě přísnějších emisních limitů je novinka v měření emisí i spotřebu paliva. Nyní se měřilo v laboratořích, teď se bude muset i v běžném provozu. Aby toho nebylo málo, měřením musí projít všechny varianty vozu, tedy například i ty, které se liší rozměrem pneumatik.
Zdroj: Toyota Media Info