Categories: Hlavní stranaNovinky

Vliv elektronických asistentů se promítl na snížení dopravních nehod!

Už je to nějaký ten rok od toho, kdy se začaly instalovat do moderních automobilů nejrůznější elektronické pomocníky, například ABS, ESP, tempomat a jiné. Nicméně doba se naklonila natolik, že tyto systémy se staly standardem nově vyrobených aut a prémiový segment přišel s dalšími, poněkud vysoce sofistikovanými systémy a myšlenkou autonomního řízení.

Aby bylo možné automobily vyslat do provozu v čistě autonomním režimu, je potřeba testovat průběžně jednotlivé systémy, které jsou nezbytné pro autonomní jízdu. Mezi tyto elektronické systémy, které najdeme už ve střední třídě patří:

  • precrash system
  • automatické brzdění,
  • hlídání mrtvého úhlu,
  • asistent pro jízdu v pruzích,
  • asistent pro jízdu v kolonách,
  • parkpilot.

S odstupem času se však ukázal pozitivní jev, Velká Británie hlásí desetinový pokles dopravních nehod v průběhu posledních pěti let. Statisticky vypočítali, že z deseti prodaných automobilů je právě sedm vybaveno výše zmíněnými asistenčními systémy.


Dopravní vize a strategie predikují, že díky autonomnímu řízení a možnosti komunikace mezi jednotlivými vozidly by mohlo jen ve Velké Británii do roku 2030 snížit počet vážných nehod o 25.000, zachránit tedy 2.500 lidských životů.

V České republice je situace poněkud jiná, díky naší nesrovnatelné životní úrovni s Británií se jen málokdo dostane k novému vozu, a proto je průměrný věk našeho vozového parku někde kolem 15 let. Dalším aspektem je také to, že zatím ještě nejsme naučeni připlácet za bezpečnostní systémy a asistenty, které nejsou zrovna levné, pokud nejsou v základní výbavě, tak je zkrátka nemáme a připlácíme radši za větší kola, chromovanou lištu nebo audiosystém.

Filip Suchomel

Recent Posts

Videotest: SsangYong Korando Club 1.5 GDI-T 4×4: Základní výbava? Proč ne

Na test dojel velmi populární model, který můžeme vídat na českých silnic stále častěji, SsangYong…

2 dny ago

Videotest: Volkswagen Multivan T6.1 Highline 2.0 TDI 4Motion (2024): Stále má co nabídnout

Volkswagen Multivan T6.1 je pomalu nahrazován novějším bratříčkem, modelem T7. Šestka se však loučí s…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Multivan T7 Life 2.0 TDi (2024): Je to dodávka nebo osobák?

VW Multivan je stálicí a ikonou, kterou není nutné asi víc představovat. Aktuálně je na…

2 měsíce ago

Volkswagen Caddy Life 2.0 TDi (2024): Když vám voní nafta

Volkswagen Caddy Life je ve své nejnovější generaci poměrně pohledným autem. Někdo může namítat, že…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Amarok Aventura V6 – Nejlepší pick-up na trhu?

Kooperace a partnerství Volkswagenu a amerického Fordu se vyplatilo! Výsledkem společného snažení se stala nová…

3 měsíce ago

Videotest: Volkswagen ID.3 Pro S facelift 77 kWh (2024): Podruhé a mnohem lépe

Volkswagen si první generací elektromobilu ID.3 zadělal na problémy. Vytýkána byla tomuto modelu zejména nižší…

3 měsíce ago