MENU

Vliv elektronických asistentů se promítl na snížení dopravních nehod!

Už je to nějaký ten rok od toho, kdy se začaly instalovat do moderních automobilů nejrůznější elektronické pomocníky, například ABS, ESP, tempomat a jiné. Nicméně doba se naklonila natolik, že tyto systémy se staly standardem nově vyrobených aut a prémiový segment přišel s dalšími, poněkud vysoce sofistikovanými systémy a myšlenkou autonomního řízení.

Aby bylo možné automobily vyslat do provozu v čistě autonomním režimu, je potřeba testovat průběžně jednotlivé systémy, které jsou nezbytné pro autonomní jízdu. Mezi tyto elektronické systémy, které najdeme už ve střední třídě patří:

  • precrash system
  • automatické brzdění,
  • hlídání mrtvého úhlu,
  • asistent pro jízdu v pruzích,
  • asistent pro jízdu v kolonách,
  • parkpilot.

S odstupem času se však ukázal pozitivní jev, Velká Británie hlásí desetinový pokles dopravních nehod v průběhu posledních pěti let. Statisticky vypočítali, že z deseti prodaných automobilů je právě sedm vybaveno výše zmíněnými asistenčními systémy.



Dopravní vize a strategie predikují, že díky autonomnímu řízení a možnosti komunikace mezi jednotlivými vozidly by mohlo jen ve Velké Británii do roku 2030 snížit počet vážných nehod o 25.000, zachránit tedy 2.500 lidských životů.

V České republice je situace poněkud jiná, díky naší nesrovnatelné životní úrovni s Británií se jen málokdo dostane k novému vozu, a proto je průměrný věk našeho vozového parku někde kolem 15 let. Dalším aspektem je také to, že zatím ještě nejsme naučeni připlácet za bezpečnostní systémy a asistenty, které nejsou zrovna levné, pokud nejsou v základní výbavě, tak je zkrátka nemáme a připlácíme radši za větší kola, chromovanou lištu nebo audiosystém.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *