Categories: Hlavní stranaNovinky

Vliv elektronických asistentů se promítl na snížení dopravních nehod!

Už je to nějaký ten rok od toho, kdy se začaly instalovat do moderních automobilů nejrůznější elektronické pomocníky, například ABS, ESP, tempomat a jiné. Nicméně doba se naklonila natolik, že tyto systémy se staly standardem nově vyrobených aut a prémiový segment přišel s dalšími, poněkud vysoce sofistikovanými systémy a myšlenkou autonomního řízení.

Aby bylo možné automobily vyslat do provozu v čistě autonomním režimu, je potřeba testovat průběžně jednotlivé systémy, které jsou nezbytné pro autonomní jízdu. Mezi tyto elektronické systémy, které najdeme už ve střední třídě patří:

  • precrash system
  • automatické brzdění,
  • hlídání mrtvého úhlu,
  • asistent pro jízdu v pruzích,
  • asistent pro jízdu v kolonách,
  • parkpilot.

S odstupem času se však ukázal pozitivní jev, Velká Británie hlásí desetinový pokles dopravních nehod v průběhu posledních pěti let. Statisticky vypočítali, že z deseti prodaných automobilů je právě sedm vybaveno výše zmíněnými asistenčními systémy.


Dopravní vize a strategie predikují, že díky autonomnímu řízení a možnosti komunikace mezi jednotlivými vozidly by mohlo jen ve Velké Británii do roku 2030 snížit počet vážných nehod o 25.000, zachránit tedy 2.500 lidských životů.

V České republice je situace poněkud jiná, díky naší nesrovnatelné životní úrovni s Británií se jen málokdo dostane k novému vozu, a proto je průměrný věk našeho vozového parku někde kolem 15 let. Dalším aspektem je také to, že zatím ještě nejsme naučeni připlácet za bezpečnostní systémy a asistenty, které nejsou zrovna levné, pokud nejsou v základní výbavě, tak je zkrátka nemáme a připlácíme radši za větší kola, chromovanou lištu nebo audiosystém.

Filip Suchomel

Recent Posts

Seznámení s novým Nissanem Qashqai: Google, ticho a alcantara na palubě

Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…

1 rokem ago

Videotest: MG ZS EV Excite 69,9 kWh 156 k (2024): Překvapí dojezdem

S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…

1 rokem ago

Videotest: Toyota bZ4X Prestige 71 kWh 4×2: Elektrická prvotina

Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:HEV AWD Advance: Hybrid nebo Plug-in hybrid?

Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…

1 rokem ago

Videotest: Mazda 3 e-Skyactiv-X 186: Auto bez chyby, motor prosím jiný

Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:PHEV Advance Tech – Nikdy nebyla v lepší kondici

Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V.  Během týdenního testu jsme…

1 rokem ago