Categories: NovinkySpeciál

Google to se svým autem myslí vážně, najal zkušeného manažera z Hyundaie

Několik let spekulací a funkčních prototypů autonomních aut nám dává jasně najevo, že Google si jen tak nehraje a připravuje něco opravdu velkého. Další indícií je najmutí Johna Krafcika, bývalého šéfa americké divize Hyundai a CEO TrueCar (aplikace, díky které nepřeplatíte při koupi vozidla) na současnou pozici Chrise Urmsona. Ten neodejde, pouze se přesune na post technického leadera.

Google by dle jejich vlastních slov chtěl mít v následujících pěti letech své vlastní auto (systém). V současné době jejich 25 autonomních SUV značky Lexus brázdí cesty Mountain View a Austinu. Bez volantu a pedálu už ujely na 16 000 km v běžném provozu.

Dá se předpokládat, že Google neotevře jen tak z ničeho nic fabriku a nezačne vyrábět kompletně nové vozy s vlastním designem. Mnohem pravděpodobnější je vývoj autonomního systému, jež bude využíván ostatními společnostmi. Zařízení fabrik, distribuce a vše okolo prodeje aut je totiž extrémně finančně náročné. Ostatně, stačí se podívat, jak velkou sumu dává do inovací v dnešní době často zmiňovaná (díky skandálu s podváděním při emisích) Německá automobila VW.

 

Johnova role je jednoduchá, v projektu bude figovat jako expert přes automobilový průmysl s obrovským přehledem a výbornými kontakty na partnery. Díky němu bude snadnější dostat současný koncept k milionům lidí, do každodenního provozu. I samotný Google se musí připravit na možné komplikace a vše dobře promyslet. Jakákoliv chybička může mít fatální následky, co hůř, poškodit dobré jméno firmy.

A proč se nebavíme o holdingu Alphabet, ale stále o Google? Protože projekt autonomních vozidel je stále součástí laboratoře na vývoj prototypů Google X. Tak či onak, není pochyb, že se do budoucna rozhodně jedná o dobrého kandidáta na samostatnou společnost.

Filip Suchomel

Recent Posts

Videotest: SsangYong Korando Club 1.5 GDI-T 4×4: Základní výbava? Proč ne

Na test dojel velmi populární model, který můžeme vídat na českých silnic stále častěji, SsangYong…

2 dny ago

Videotest: Volkswagen Multivan T6.1 Highline 2.0 TDI 4Motion (2024): Stále má co nabídnout

Volkswagen Multivan T6.1 je pomalu nahrazován novějším bratříčkem, modelem T7. Šestka se však loučí s…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Multivan T7 Life 2.0 TDi (2024): Je to dodávka nebo osobák?

VW Multivan je stálicí a ikonou, kterou není nutné asi víc představovat. Aktuálně je na…

2 měsíce ago

Volkswagen Caddy Life 2.0 TDi (2024): Když vám voní nafta

Volkswagen Caddy Life je ve své nejnovější generaci poměrně pohledným autem. Někdo může namítat, že…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Amarok Aventura V6 – Nejlepší pick-up na trhu?

Kooperace a partnerství Volkswagenu a amerického Fordu se vyplatilo! Výsledkem společného snažení se stala nová…

3 měsíce ago

Videotest: Volkswagen ID.3 Pro S facelift 77 kWh (2024): Podruhé a mnohem lépe

Volkswagen si první generací elektromobilu ID.3 zadělal na problémy. Vytýkána byla tomuto modelu zejména nižší…

3 měsíce ago