Google to se svým autem myslí vážně, najal zkušeného manažera z Hyundaie
Několik let spekulací a funkčních prototypů autonomních aut nám dává jasně najevo, že Google si jen tak nehraje a připravuje něco opravdu velkého. Další indícií je najmutí Johna Krafcika, bývalého šéfa americké divize Hyundai a CEO TrueCar (aplikace, díky které nepřeplatíte při koupi vozidla) na současnou pozici Chrise Urmsona. Ten neodejde, pouze se přesune na post technického leadera.
Google by dle jejich vlastních slov chtěl mít v následujících pěti letech své vlastní auto (systém). V současné době jejich 25 autonomních SUV značky Lexus brázdí cesty Mountain View a Austinu. Bez volantu a pedálu už ujely na 16 000 km v běžném provozu.
Dá se předpokládat, že Google neotevře jen tak z ničeho nic fabriku a nezačne vyrábět kompletně nové vozy s vlastním designem. Mnohem pravděpodobnější je vývoj autonomního systému, jež bude využíván ostatními společnostmi. Zařízení fabrik, distribuce a vše okolo prodeje aut je totiž extrémně finančně náročné. Ostatně, stačí se podívat, jak velkou sumu dává do inovací v dnešní době často zmiňovaná (díky skandálu s podváděním při emisích) Německá automobila VW.
Yes, true: I’m joining the Google Self-Driving Car project in late September.
— John Krafcik (@johnkrafcik) 14. Září 2015
Johnova role je jednoduchá, v projektu bude figovat jako expert přes automobilový průmysl s obrovským přehledem a výbornými kontakty na partnery. Díky němu bude snadnější dostat současný koncept k milionům lidí, do každodenního provozu. I samotný Google se musí připravit na možné komplikace a vše dobře promyslet. Jakákoliv chybička může mít fatální následky, co hůř, poškodit dobré jméno firmy.
A proč se nebavíme o holdingu Alphabet, ale stále o Google? Protože projekt autonomních vozidel je stále součástí laboratoře na vývoj prototypů Google X. Tak či onak, není pochyb, že se do budoucna rozhodně jedná o dobrého kandidáta na samostatnou společnost.