MENU

Škoda Octavia Scout 3. generace s infotainmentem Swing

Design infotainmentu: 70%

Plynulost: 80%

Ovladatelnost: 80%

Konektivita: 45%

Displej: 70%

TOTAL SCORE

Total Score 69%

Tento test je poněkud jiný, určitě se ptáte proč? Zkrátka proto, že dnes nebude předmětem testu ten nejnovější a nejlepší infotainment, který lze k danému modelu objednat. Dovedla mě k tomu totiž otázka jednoho kamaráda, který se mě ptal, co vlastně testuji ve svých recenzích. Když jsem mu vysvětlil náplň mých testů, po chvíli mi tento kamarád položil otázku:“ Využije člověk všechny moderní funkce nejlepšího infotainmentu nebo si vystačí s tím základním a cca 50 000 Kč investuje za jiný příplatek?“. Na tuto otázku jsem se rozhodl odpovědět právě tímto testem, kdy testuji Škodu Octavii 3. generace v outdoorové verzi Scout, kterou pohání vrcholná motorizace 2.0 TDI (135kW) s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Testovaná Octavia disponuje základním infotainmentem Swing, detaily tohoto systému a můj názor na něj se dozvíte v textu, každopádně by se dalo říci, že v malém těle docela velký duch, který mě překvapil!

Testovaná Škoda Octavia Scout 3. generace byla bohužel před faceliftem, nicméně to nebránilo testu základního infotainmentu Swing. Ze 3. generace Octavie se postupem času stávají ojetiny s docela moderní technikou a výrazně nižší cenou než v případě verze faceliftovaného Scoutu. Ten totiž vyjde na krásných 774.900 Kč bez příplatkové výbavy. Nutno však dodat, že faceliftovaný Scout má mnohem bohatší výbavu. Když například zmíním infotainment, jedná se Bolero s 8“ kapacitním displejem a notnou dávkou konektivity SmartLink+.



Infotainment Swing

Swing disponuje 5“ dotykovým displejem, příjmem FM, USB, 3,5mm konektorem, Car menu, Clima menu, Funkcí DriveGreen a slotem na SD kartu. Za příplatek bylo k dispozici Bluetooth handsfree a SmartGate. To je vše, na ostatní konektivitu můžete rovnou zapomenout, takže žádný Apple CarPlay, AndroidAuto, Mirrorlink, Infotainment online, Škoda Connect a jiné technologické vymoženosti, které jsme testovali u Škody Kodiaq nebo Karoq.

RECENZE: Škoda Karoq s infotainmentem Columbus a službou ŠkodaConnect

Samotný displej má dostatečné rozlišení a pozorovací úhly, je tedy viditelný za každé situace. Jelikož se jedná o starší infotainment, jeho povrch je matný, což vítám, protože dnešní lesklé jsou sice velmi efektní, ale při ostrém slunci se objevují nepříjemné odlesky. V chladných měsících uvítáte, tak jako já, ovládání dotyku i v rukavicích. Na to u moderních infotainmentů rovnou zapomeňte!

Oblíbené písničky můžete přehrávat přímo z USB, 3,5mm konektoru nebo SD karty. Konektory a SD slot jsou dobře přístupné, nachází se hned pod infotainmentem. Zájemcům o infotainment Swing však doporučím podívat se po modelech, které mají příplatkový Bluetooth handsfree, protože tím rozšíříte možnosti o přehrávání hudby přímo z vašeho smartphonu. Ovládání probíhá prostřednictvím multifunkčního volantu.

Swing spolupracuje s barevný displejem v kapličce přístrojů. Ten slouží k zobrazení jízdních dat, asistentů, tempomatu a změně nastavení vozidla. Displej je ovládán pouze tlačítky na multifunkčním volantu.

Režimy Car a DriveGreen

V tomto režimu infotainment zobrazí 3 grafické stránky, mezi kterými řidič může přepínat. Jednotlivé stránky jsou velmi hezky graficky zpracované a mají za úkol řidiče informovat o hospodárnosti s pohonnými hmotami. Jednotlivé režimy v sobě skrývají informace o spotřebě paliva, spotřebě komfortních prvků, dojezdu, počtu ujetých kilometrů a průměrné rychlosti. Dále je možné kompletně nastavit všechny asistenční a bezpečnostní systémy dle dané výbavy a zkontrolovat stav vozu.




Režim DriveGreen je zaměřen na ekologii, tedy co nejúspornější jízdu. Infotainment se snaží v řidiči probudit soucit a sympatie ke Greenpeace. Celkovému efektu napomáhá symbol listu a všude přítomná zelená barva. Vlevo je umístěn speciální ukazatel plynulosti jízdy, který se vychyluje na základě akcelerace nebo decelerace. Jeho úmyslem je snaha, aby řidič jel co nejplynuleji, což ovšem někdy nejde. Dalším aspektem, který DriveGreen sleduje je práce s plynovým pedálem, předvídání a brzdění motorem. Řidič je poté odměněn rostoucím Score a symbolem listu, který se při ekologické jízdě zelená jako jarní louka. Pokud nedosahujete Score 80 a výš, jsou vám podsouvány rady, jak toho docílit a tím také snížit spotřebu paliva. Celý režim je vymyšlen důmyslně, jen nevím, jestli se podle něj někdo v praxi řídí.

ČTĚTE: Jak nahrát loga radiových stanic do infotainmentu

Závěr

Škoda Octavia ve verzi Scout je tady pro všechny, kteří se chtějí odlišit od ostatních a občas využijí zvýšený podvozek s pohonem všech kol. Klasických „oktávek“ jsou plné silnice, ale takových Scoutů je jako šafránu. Co se týká motorizace nelze autu vůbec nic vytknout. Po stránce infotainmentu Swing mírně pokulhává, ale to je dáno tím, že jsme se zaměřili na základní infotainment a předfaceliftovou verzi. Mnoho čtenářů může být pobouřeno, že tento infotainment toho moc neumí, ale najdou se i takoví, kteří si chtějí koupit „trojkovou“ Octavii právě s tímto infotainmentem, který jim bude bohatě stačit. Této skupině lidí jde o poslech rádia nebo písniček na USB flash disku, a to Swing zvládá s přehledem. A touto poslední větou bych odpověděl na otázku, kterou jsem si položil před začátkem testu, můj názor je takový, že klidně si vystačíte se základním infotainmentem. Ušetřených 50.000 Kč bych osobně radši investoval do bezpečnostních nebo asistenčních systémů!


Jménem redakce, chci poděkovat autosalonu AUTO COLOR DESIGN, Bruntál za zapůjčení vozidla a spolupráci. www.autocolordesign.cz. Článek není placenou reklamou.

 

Foto: Filip Suchomel

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *