MENU

Seznámení s novým Nissanem Qashqai: Google, ticho a alcantara na palubě

Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi. Kromě svěžího designu potěší například infotainmentem, novou výbavou či lepším odhlučněním.

Tak trochu Ariya..

Omlazenou verzi qashqaie poznáte hned na první pohled. Příď je výrazně inspirovaná elektrickým modelem Ariya a působí celkově dynamičtějším dojmem. Záď zůstává velmi podobná, nicméně najdeme zde skvěle svítící světlomety s technologií OLED.

Výbavová linie N-Design a nová kola

V ceníku můžete s příchodem faceliftu najít také zcela nový výbavový stupeň N-Design. Právě s touto výbavou, novými 20“ disky kol a uhrančivým modrým lakováním Deep Ocean jsme mohli nový qashqai vyzkoušet v prosluněném Portugalsku.

Poznávacím znamením výbavy N-Design je potom lakování spodní částí karoserie pod dveřmi a podběhy kol v barvě karoserie a právě zmíněná 20“ kola s diamantovým výbrusem. Interiéru vévodí alcantara a precizní zpracování navozující až prémiový segment.

Integrace služeb Google

Nissan drží s dobou a integroval do infotainmentu NissanConnect nového qashqaie služby Google. Multimediální systém působí velmi svěžím dojmem, netrápí jej žádné problémy se stabilitou nebo dlouhým startem. Velmi nás při prvních jízdách překvapil navigační systém se satelitním zobrazením Google maps, jež dá vyniknout preciznímu rozlišení displeje.

Systém pracuje plně online a reaguje na dobře známé zavolání „Hey Google“. Hlasovým asistentem jste schopni ovládat například klimatizaci, vyhřev sedadel a čelního skla nebo zadávání cílů do samotné navigace.

Nissan Qashqai 2024 Google služby

Pohled z ptačí perspektivy

V rámci večerní prezentace nám byl představen inovovaný systém 360stupňového asistentu Around View Monitor. Ten nově nabízí 3D zobrazením vozu nebo speciální průhled skrz kapotu vozu. To se hodí v momentech, kdy by mohla přijít k újmě zejména kola či lak na naárazníku.

Dalším vylepšením je inteligentní parkovací asistent s pamětí. Ten si dovede na základě polohy GPS zapamatovat místa, kde jste v minulosti parkovali nebo zde bylo málo prostoru pro manévrování. Ve chvíli, kdy do lokace opětovně přijedete, automaticky aktivuje kamerový systém.

Pod kapotou změny nečekejte

Kde zůstal kámen na kameni je pohonný systém a podvozek. My měli možnost jezdit s hybridním pohonným ústrojím E-Power, který již známe z předešlých testů. Základem hybridu zůstává turbem přeplňovaný agregát o objemu 1.5 litru s výkonem 116 kW a točivým momentem 250 Nm. Zvláštností je, že motor není spojen s koly. Plní zde roli generátoru elektřiny. Pohyb auta zaopatřuje v porovnáním s motorem výkonnější elektromotor s výkonem 140 kW a točivým momentem 330 newtonmetrů. Ten je napájen z lithium-ion baterie o kapacitě cca 2 kWh. E-Power vyniká výbornou efektivitou, což lze deklarovat například nájezdem atakujícím klidně 900 km na jednu nádrž.

Nissan Qashqai 2024 E-Power

Podvozek je příjemným překvapením, na kterém jsme se pro zajímavost shodli také s kolegou z redakce Auto.cz. 20“ kola pro něj nejsou žádným problémem. Jízda je kultivovaná, komfortní a tichá. Větší rozměr kol poznáte tak maximálně, přejedete-li větší výmol nebo „vyježděný“  kanál.

Tišší než předchůdce

Faceliftovaný Nissan Qashqai je tišší. Inženýři se zabývali takovým detailem jako je hladina hluku v interiéru, což bychom například očekávali při vývoji zcela nové generace. Skutečně se však povedlo a kvalitnější gumové těsnění v oblasti A-sloupků a tlustější čelní okno se pozitivně promítlo do komfortu na palubě.

Videotest: Nissan Qashqai Tekna e-Power – Jednoznačně skvělý hybrid

Cena a dostupnost pro české zákazníky

Na základě vyjádření oficiálního českého zastoupení značky Nissan lze očekávat zahájení prodeje každou chvíli. V současné chvíli sice není k dispozici konfigurátor, nicméně ceník již na webu najdete. Ten prozrazuje, že akční cenovka (-100.000,-) začíná od 649.990,- za výbavu Acenta se slabší variantou motoru 1.3 DIG-T MHEV 2WD (103 kW). Pokud byste chtěl pohon všech kol, tak musíte sáhnout minimálně po výbavě N-Connecta za 819.990,-. Kousek, který jsme řídili v Portugalsku, tedy nová výbava N-Design a E-Power je za 949.990,-. Vrcholem zůstává Tekna Plus s pohonem E-Power, kde se dočasně cenovka stlačila pod milion, tedy 994.990,-.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *