Hlavní strana

Mazda 6 sedan 20th Anniversary Edition (2023): Auto které nestárne

Z Mazdy 6 generace GJ se postupně stal kult. Současná „šestka“ kroutí už bezmála 10 let a pořád má neuvěřitelný šmrnc a takový sex appeal, že se za ní otáčejí davy. I já mezi ně patřím. Tentokrát je ale vše jinak. Na test totiž dorazila skutečně poslední novodobá Mazda 6 v omlazené verzi pro rok 2023, navíc ve výroční verzi 20th Anniversary Edition, odkazující na kulatiny modelu 6 a vycházející z výbavy Takumi.

Zcela poprvé jsem měl možnost usednout do sedanu lakovaného do zcela nového laku Artisan Red, který s typickou „mazdí“ červenou má převelice málo. Exteriér kromě zmíněného laku zdobila stříbrná maska a nádherné chromované 19“ disky. Limitovaná edice se projevila také na speciální barvě interiéru, kde dominovala kůže Nappa ve skořicovém odstínu. Již tradičně působil interiér prémiovým dojmem s důrazem na detail. Broušená kůže na palubní desce jen podtrhla výjimečnost tohoto modelu.

Pod dlouhou kapotou se ukrýval plnokrevník, zážehový 2,5 litrový čtyřválec nazvaný Skyactive-G. Tedy atmosférická jednotka s výkonem 143kW a točivým momentem 258 Nm. Motor disponuje systémem deaktivace dvou válců, kterou občas prozradí lehké, nervózní chvění. Výkon je na kola přenášen prostřednictvím 6-stupňové hydroměničové převodovky. Ta řadí hladce a společně s krásně kultivovaným zvukem motoru perfektně zapadá do charisma Mazdy 6. Ruku v ruce s krásným projevem motoru jde také ukázkové naladění podvozku. Ten je šibalsky sportovní ale zároveň ukázněný a relativně komfortní.

Videotest: Mazda CX-60 Homura e-Skyactiv PHEV – SUV které jednoduše chcete mít

Infotainment

Ač je palubní deska skutečně precizně vyrobena s ohledem na ergonomii, lze na ni spatřit již známky stárnutí. Dominantním prvkem je 7“ dotykový displej infotainmentu. Právě zde je asi největší „vráska“. Multimediální systém hold nemá to nejvyšší rozlišení, nejnovější grafiku nebo eSIM pro online služby. V rámci faceliftu se však dočkal bezdrátového Apple CarPlay a Qi nabíječky, za co chválím. Stejně tak kvituji možnost ovládání infotainmentu pomocí ovladačem na středové konzoli. Za co však Mazdu naopak pohaním je absence USB typu-C.

Kaplička přístrojů + Head-Up Displej

Esteticky navazujícím prvkem na přístrojovou desku je extrémně stylový kokpit. Kombinuje totiž digitálně-analogovou technologii. Panel tvoří z velké částí displej, jež je konfigurovatelný a umožňuje zobrazit například rychlost, jízdní data, výstražné hlášky nebo jízdní asistenty. Přepínání mezí obrazovkami probíhá tlačítkem INFO na volantu. Na okrajích štítu se nacházejí analogové budíky otáčkoměr (vlevo) a teploměr chladicí kapaliny/palivoměr (napravo).

Rozšířením přístrojového štítu je potom u Mazdy 6 barevný projekčním Head-up displej. Zde si lze nastavit „výcuc“ všech důležitých informací přímo do svého zorného úhlu a mít je pořád na očích.

Asistenční systémy

V rámci poslední modernizace došlo také na update asistenčních a bezpečnostních systémů. Mazda se od svých konkurentů téměř neliší a nabízí velké množství jízdních asistentů. Rok 2023 přináší zlepšení aktivního vedení v pruzích, dále obsahuje:

  • Systém rozpoznávání dopravních značek
  • Smart City Break Support (SCBS) včetně detekce chodců (AEB) a prevenci čelního a zadního nárazu
  • Pokročilý systém hlídání mrtvého úhlu včetně sledování provozu za vozidlem (RCTA)
  • Pokročilé adaptivní LED světlomety
  • Systém pro hlídání pozornosti řidiče (DAA)
  • Adaptivní tempomat
  • Asistent pro udržení jízdního pruhu (LKA)
  • Nouzový brzdový asistent vpředu (SBS)
  • Inteligentní asistent pro hlídání rychlosti (ISA)
  • 360 stupňový kamerový asistent
  • Parkovací kamery

Závěr

Mazda 6 sedan 20th Anniversary (2023) je jednoduše auto, které nestárne a zároveň je z něj cítit kvalita. Kombinace skořicové kůže v interiéru a vínového lakování působí až luxusně, to se Mazdě povedlo. Motoricky a jízdně si šestka vede taktéž skvěle. Naladění nového posilovače řízení je sportovnější a v kombinaci s 2.5l mě až překvapovalo, jak dokáže být zábavná.

Infotainmentem dostal bezdrátový CarPlay ale na konektivními služby se vůbec nesáhlo. Největší nedostatek přetrvává a tím je absence eSIM pro online služby (aplikace, online traffic, Google vyhledávání,…).

Přes jisté vrásky má Mazda 6 charisma, sex appeal a šmrnc. Japoncům se podařil až husarský kousek. Nicméně, tato generace je skutečně poslední….kupujte, než nebude!

 


 

Filip Suchomel

Recent Posts

Seznámení s novým Nissanem Qashqai: Google, ticho a alcantara na palubě

Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…

1 rokem ago

Videotest: MG ZS EV Excite 69,9 kWh 156 k (2024): Překvapí dojezdem

S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…

1 rokem ago

Videotest: Toyota bZ4X Prestige 71 kWh 4×2: Elektrická prvotina

Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:HEV AWD Advance: Hybrid nebo Plug-in hybrid?

Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…

1 rokem ago

Videotest: Mazda 3 e-Skyactiv-X 186: Auto bez chyby, motor prosím jiný

Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:PHEV Advance Tech – Nikdy nebyla v lepší kondici

Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V.  Během týdenního testu jsme…

1 rokem ago