Hlavní strana

Dacia Extreme: Nová výbava stvořená pro outdoorové aktivity

V Bruselu představila automobilka Dacia novou výbavu nazvanou Extreme. Tento stupeň doplňuje modelovou řadu Sandero Stepway a zároveň trvale nahrazuje limitovanou řadu Extreme u dvojice modelů Jogger, Duster a Spring. Dle značky je nová výbava stvořená pro outdoorové aktivity a dobrodružství. Novinkou je také příslušenství Dacia InNature pro model Jogger.

Extreme: Nové exteriérové prvky

Co se týká exteriérových doplňku, tam značka sází na následující:

  • Nová metalická barva zelená Cèdre (Sandero Stepway, Jogger a Duster) a nemetalická modrá Slate (Spring)
  • Shark anténa v leskle černé barvě (Sandero Stepway, Jogger a Duster).
  • Název modelu na střešních nosičích v měděné barvě (Sandero Stepway, Jogger a Duster) a prvky v měděné barvě na střešních lištách Spring.
  • Vnější zpětná zrcátka v měděné barvě, a také středy kol a logo Dacia na dveřích zavazadlového prostoru.
  • Lišty s topografickým vzorem na předních dveřích, odkaz na charakteristický šnorchl mezi dveřmi a předními blatníky modelu Duster (Spring, Sandero Stepway a Jogger).
  • Měděné detaily na čelní masce.
  • Detaily s topografickým motivem na bocích vozu (Spring, Sandero Stepway a Jogger).
  • Černě lakovaná kola z lehkých slitin (17″ u modelu Duster a 16″ u modelů Sandero Stepway a Jogger).
  • Sloupky dveří (B sloupek) s topografickým vzorem a lemy blatníků (Duster).

Extreme: Nové interiérové prvky

Interiér nabízí mnoho atraktivních a inovativních novinek:

  • U modelů řady Extreme (Sandero Stepway, Jogger a Duster) se objevuje nový materiál MicroCloud. Tento materiál je použit na výplních dveří a sedadlech (Sandero Stepway, Jogger a Duster) a je aplikován také na přístrojové desce (Sandero Stepway a Jogger). Materiál MicroCloud byl vyvinut speciálně pro použití v automobilovém průmyslu (sedadla a interiérové doplňky). Čalounění je odolné vůči vnějším vlivům a velmi snadno se čistí. Povrch MicroCloud se vyznačuje jedinečným sametovým vzhledem a na dotek měkkým, příjemným vlastnostem.
  • Znak Dacia Link na předních sedadlech.
  • Přední gumové podlahové rohože s topografickým vzorem.
  • Detaily v měděné barvě na výplních předních dveří a okolí výdechů klimatizace.
  • Prahy dveří s topografickým vzorem.
  • Detail v měděné barvě kolem řadicí páky (Duster).
  • Prošívání manžety řadicí páky v měděné barvě (Duster).
  • Detail kolem displeje lakovaný měděnou barvou (Spring).

Dacia Spring Extreme: nový motor Electric 65

Nejlevnější elektromobil Dacia Spring Extreme přijíždí s novým motorem ELECTRIC 65 (65 k / 48 kW). Tento motor je exkluzivně k dostání výhradně s novým výbavovým stupěm Extreme v kombinaci s novou specifickou převodovkou (schopnost regulace točivého momentu), což zajišťuje lepší zrychlení a akceleraci. Spring Extreme má také vyšší dojezd až 220 km ve smíšeném cyklu WLTP (a 305 km v městském cyklu WLTP).

Trakční systém: Dacia Extended Grip

Při jízdě na kluzkém povrchu oceníte ve výbavě Extreme (Stepway a Jogger) standardně dodávaný nový trakční systém Extended Grip pro vozy s pohonem přední nápravy. Ten umožňuje po jeho aktivaci najít dodatečnou přilnavost vlivem speciálního nastavení stabilizačního systému ESP.

SPECIÁL: Videotest – Dacia Spring – Nejlevnější elektromobil na trhu

Dacia InNature příslušenství: Paket Sleep

Nový paket bude k dispozici pro všechny úrovně výbavy vozu Jogger. Jak již název napovídá, díky tomuto odnímatelnému paketu dokážete během několika minut proměnit kabinu v ložnici. Balíček obsahuje snadno rozložitelné dvoulůžko s 220litrový úložným boxem. Hmotnost celého systému je cca 50 kg včetně matrace. Výhodou je také skutečnost, že po zatažení krytu zavazadlového prostoru je vestavba neviditelná a Jogger si zachovává vlastnosti pětimístného osobního vozu. K paketu Sleep InNature lze dokoupit:

  • zatemňovací stínidla na všechna okna
  • venkovní stan (lze chytře připojit na páté dveře vozu)

 

Zdroj: Dacia – Tiskové komuniké


 

 

Filip Suchomel

Recent Posts

Seznámení s novým Nissanem Qashqai: Google, ticho a alcantara na palubě

Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…

1 rokem ago

Videotest: MG ZS EV Excite 69,9 kWh 156 k (2024): Překvapí dojezdem

S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…

1 rokem ago

Videotest: Toyota bZ4X Prestige 71 kWh 4×2: Elektrická prvotina

Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:HEV AWD Advance: Hybrid nebo Plug-in hybrid?

Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…

1 rokem ago

Videotest: Mazda 3 e-Skyactiv-X 186: Auto bez chyby, motor prosím jiný

Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:PHEV Advance Tech – Nikdy nebyla v lepší kondici

Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V.  Během týdenního testu jsme…

1 rokem ago