Hlavní strana

Jednodušší nabíjení elektroauta připravuje Mercedes-Benz

Automobilka Mercedes-Benz oznámila značné plány na spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení na několika kontinentech. Výstavba sítě bude zahájena již letos v USA a Kanadě. Poté budou následovat další regiony na celém světě. Cílem mercedesu je vybudování kompletní sítě do konce tohoto desetiletí.

Vstupenka do světa elektromobility

Synergicky navazují plány mercedesu na samotnou produkci elektroaut. V době dokončení nabíjecí sítě hodlá nabízet výhradně elektrické modely tam, kde to budou podmínky daného trhu umožňovat. Nová nabíjecí síť  usnadní a zpříjemní zákazníkům nabíjení, což urychlí vstup do výhradně elektrické budoucnosti. Nabíjecí centra se budou nacházet v důležitých městech a metropolích, v blízkosti významných dopravních tepen i ve snadno a komfortně přístupných centrech s obchody a službami.

Start v Severní Americe

Německá automobilka v rámci CES 2023 v Las Vegas oznámila, že v letošním roce zahájí proces výstavby a zprovoznění své vysokovýkonné nabíjecí sítě v Severní Americe. Mezi spolupracující partnery v tomto regionu patří MN8 Energy, jeden z největších majitelů a provozovatelů solárních elektráren a energetických úložišť v USA, a ChargePoint, přední technologická společnost zaměřená na sítě pro nabíjení elektromobilů. Milníkem se stane rok 2027, kdy bude síť tvořit více než 400 center napříč Severní Amerikou.

TEST: Mercedes-Benz EQV – Jedinečný, neslyšný a luxusní

Exkluzivní zážitky z nabíjení

Navigační funkce „Mercedes-Benz Electric Intelligence“ usnadňují řidičům život při cestování na velké vzdálenosti automatickou optimalizací plánované trasy, do níž s předstihem zahrne nejlepší nabíjecí přípojky včetně rezervace volného místa pro nabíjení. Systém zná využití kapacity příslušných provozoven a zákazníkům v požadované době zajistí okamžitý přístup k rezervované nabíjecí přípojce.

V závislosti na regionu a lokalitě budou centra nabízet až 30 vysokovýkonných nabíječek (HPC) s nabíjecím výkonem až 350 kW. Inteligentní řízení nabíjecího výkonu umožní co nejrychlejší nabití každého elektroauta. Tím se čekací doby zkrátí na absolutní minimum. Optimalizované uspořádání nabíjecí stanice nabídne kolem vozidla velkorysý prostor a umožní jeho nabíjení z jakékoli strany. Všude, kde to bude možné, budou nabíjecí přípojky chráněny před povětrnostními vlivy.

 

Zdroj: Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.

Filip Suchomel

Recent Posts

Seznámení s novým Nissanem Qashqai: Google, ticho a alcantara na palubě

Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…

1 rokem ago

Videotest: MG ZS EV Excite 69,9 kWh 156 k (2024): Překvapí dojezdem

S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…

1 rokem ago

Videotest: Toyota bZ4X Prestige 71 kWh 4×2: Elektrická prvotina

Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:HEV AWD Advance: Hybrid nebo Plug-in hybrid?

Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…

1 rokem ago

Videotest: Mazda 3 e-Skyactiv-X 186: Auto bez chyby, motor prosím jiný

Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:PHEV Advance Tech – Nikdy nebyla v lepší kondici

Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V.  Během týdenního testu jsme…

1 rokem ago