Volkswagen T-Roc se velikostně i hierarchicky řadí přesně doprostřed nabídky SUV z dílny Volkswagenu. Dokáže nabídnout zajímavou kombinaci jízdních vlastností, kvalitního zpracování i stylu a to vše zahalené v moderním kabátě. Pro test jsme tentokrát dostali VW T-Roc ve výbavě Life na 18“ kolech s motorem 1.5 TSI.
T-Roc je sám o sobě automobil, který má docela šmrnc. Charakteristické je pro něj denní svícení pod hlavními světlomety ve tvaru písmene D a chromová lišta táhnoucí se od A-sloupku, přes celou boční linii střechy až k víku kufru. Zepředu zaujme dvojice Bi-LED příplatkových světlometů IQ light (+23400,-). Ovšem pozor, nejedná se o matrix světlomety, jak by mohlo označení u někoho evokovat. Oficiální označení dle Volkswgenu zní LED světlomety Plus a měly by nabízet dynamickou regulaci dálkových světel, přisvěcování do zatáček, světla do špatného počasí a celkově vyšší svítivost, než světlomety základní.
Blinkry byly v případě naší základní výbavy Life umístěny v krytkách vnějších zrcátek. Ve vyšších výbavách jsou pak blinkry umístěny přímo v denním svícení, takže Vám na přední straně vozu bliká oranžové písmeno D, což je nezaměnitelné poznávací znamení modelu T-Roc. Pohledu z boku dominovaly v našem případě velká 18“ kola Grange hill s deseti paprsky (+26700,). Nutno podotknout, že vždy platilo, platí a nadále nejspíše bude platit rčení, že kola dělají auto. Nejinak tomu bylo v našem případě, a přestože byl T-Roc v základní výbavě Life, jeho vzhled vůbec základním vzhledem nepůsobil. Vůz byl dále zbarven do elegantní šedé metalíza Indium (+14500,-), která nechala poměrně hodně vyniknout boční ozdobnou chromovou lištu.
Interiér T-Rocu nevybočuje z VW zaběhnutých standardů. Vše je slušně zpracované a logicky uspořádané. Multifunkční volant je na omak velmi příjemný, dobře se přes něj ovládají funkce palubního počítače, vzhled kapličky přístrojů i hlasitost infotainmentu a tempomat. Všechna tlačítka na volantu jsou navíc mechanická, mají příjemný jistý stisk a při troše cviku je lze ovládat časem úplně poslepu. V oblasti infotainmentu ale již k určitým kompromisům v oblasti uživatelského komfortu došlo.
Základní ovládací tlačítka jako Rádio, Média apod. jsou čistě dotyková, navíc s lesklou černou povrchovou úpravou, na které viditelně ulpívají otisky prstů. Pořád se ale jedná to „ten přívětivější“ z nabízených displejů, jelikož mu zůstaly dva hardwarové otočné ovladače. U větší nabízené obrazovky totiž tyto ovladače nejsou k dispozici vůbec a celý displej je čistě dotykový. Ovládání klimatizace je nově realizováno čistě dotykovým panelem. Popravdě řečeno jsou s tím spojeny všechny známé neduhy typu nemožnosti ovládání panelu poslepu, povrch náchylný na otisky prstů a tak dále, ale celkový dojem nebyl až tak špatný.
Panel klimatizace je totiž poměrně dobře po ruce. Je v blízkosti řadicí páky a navíc logicky uspořádaný. Nebudeme zastírat, že klasický tlačítkový nebo s otočnými ovladači by byl uživatelsky přívětivější, ale nakonec jsme se s ním dobře sžili. Jedna věc nám ale do jinak precizně zpracovaného interiéru nepasovala. A to displej v kapličce přístrojů nahrazující dřívější ručičkové budíky. V našem případě se jednalo o jeho jednodušší variantu 8“ digitálního panelu „Digital Cockpit“. Grafika displeje, přehlednost i uspořádání zobrazovaných údajů byly v pořádku. Ovšem jako pěst na oko na nás působila obrazová kvalita. Rozdíl vynikne o to víc, když se přímo vedle nachází hlavní obrazovka infotainmentu, která má obraz skutečně pěkný a precizní. Displej před řidičem je ovšem rozmazaný, neostrý a působí levným dojmem, což je dáno jeho antireflexní fólií, která má za úkol eliminovat případně světelné odlesky.
Z celého precizně zpracovaného a na pohled hezkého interiéru se bohužel jednalo o největší slabinu. Zde bychom doporučili případným zájemcům připlatit za větší 10,25“ displej schovaný pod názvem Digital Cockpit Pro (+9500,-). Větší displej nabídne i propracovanější grafiku, více možnosti individualizace a především je hezky čitelný a jeho zobrazení textu potom perfektní.
Volkswagen T-Roc – Life standardně osazuje koncernovým infotainmentem MIB3 s displayem o velikosti 8“, který se v podání VW jmenuje Ready2Discover. Na displeji jsou po stranách umístěny dva hardwarové otočné ovladače, což z pohledu uživatelského komfortu velmi kvitujeme. Díky nim lze velmi snadno ovládat hlasitost, či listovat v Menu. V případě, že si dodatečně zakoupíte i navigaci, lze pravým otočným ovladačem velmi komfortně zoomovat mapu.
Infotainment dostal od dob svého prvotního spatření světa již řadu aktualizací a pracuje se s ním poměrně dobře. Sice stále nepatří k nejrychlejším, a to obzvláště při startu, ale během užívání nám nevykazoval žádné větší chyby. Pouze jednou nám nenaběhla po startu zpětná kamera za přítomnosti chybové hlášky, to ale považujeme spíše na náhodnou chybu. V rámci Ready2Discover je k dispozici Rádio DAB, Bluetooth konektivita pro audio streaming, i pro telefonování, bezdrátové připojení Apple Carplay/AndroidAuto nebo údaje o vozidle. Také hlasové ovládání je součástí standardu.
Základní paket ovšem neobsahuje nativní navigaci, rozpoznávání dopravních značek nebo možnost internet streamingu pro posádku přes hotspot vozidla.
Pokud něco z toho nutně potřebujete, sáhněte po paketu Navigace Discover Media (+14400,-) a infotainment tak budete moci využít naplno.
Pohodlí a ergonomie interiéru automobilu nám přišly jako VW standard. Tím myslíme rozhodně nadprůměrný standard. Sedačky jsou spíše tvrdší (ale nikoli nepohodlné) s dostatečným bočním vedením pro případnou sportovnější jízdu. Látkové prošívání je na vysoké úrovni, navíc v sobě kombinuje několik vzorů, které dohromady působí pěkně a vkusně. T-Roc dále disponuje čalouněnou loketní opěrkou středového tunelu i čalouněnými výplněmi na dveřích v místě pro odložení lokte.
Co se týče jízdního komfortu, zde se nám setkává více pohledů dohromady. Začneme pohledem sportovněji založeného řidiče. T-Roc se nádherně vodí po klikatých silnicích. Zejména je to zásluha výborného volantu, který se velmi příjemně drží a dává řidiči dobrou zpětnou vazbu o práci podvozku. Vyšší stavbu vozu podvozek opravdu dobře maskuje. Řízení je přesné, velmi lehké, ale nikoli přeposilované. Celková jízdní jistota byla v našem případě ještě dále podpořena širokými pneumatikami o rozměru 215/50 R18. Oproti většině ostatních SUV stejné velikosti a kategorie působí T-Roc opravdu mrštně a na poměry této kategorie až „motokároidně“.
Pokud ovšem patříte spíše k řidičům vyhledávajícím rozvážnou a pohodlnou jízdu, T-Roc asi nebude pro Vás ten správný partner. Podvozek je totiž poměrně tvrdý. Není sice uskákaný, ale o každé nerovnosti budete naprosto spolehlivě vědět. S menšími koly může být projev v tomto ohledu asi o něco lepší, ale i tak by to asi nebylo samospásné. Odhlučnění podběhů navíc nepatří k nejsilnějším stránkám T-Rocu, ale to už patří k všeobecně charakteristickým rysu koncernu VW. Pokud hledáte podvozkově pohodlné nebo houpavé SUV, poohlédněte se raději někde v zemi galského kohouta.
V T-Rocu jsme měli čest s motorem 1.5TSI 110kW. Dynamika motoru dosahuje poměrně dobré úrovně, obzvláště ve srovnání s menšími tříválcovými agregáty 1.0TSI. O nedostatek výkonu se při předjíždění na okresce rozhodně bát nemusíte. Motor má dostatečnou výkonovou rezervu a svou pružností dokáže potěšit. Přesto musíme říct, že z pohledu charakteru a naladění podvozku by silnější agregát 2.0TSI o výkonu 140kW slušel T-Rocu ještě více. V této kombinaci byste navíc automaticky získali pohon všech kol 4-Motion. Tato kombinace ovšem není možná pro základní výbavu Life a museli byste sáhnout po jedné z vyšších výbav, potažmo hlouběji do kapsy.
Nicméně s motorem 1.5 TSI rozhodně chybu neuděláte. Je sice pravda, že pokud někdo pamatuje z jiných vozů starší agregát 1.4 TSI, bude mu současná evoluce v podobě 1,5TSI připadat lehce přidušená a postrádající původní výbušnost. Samozřejmě za tím opět hledejme hon na emise a to zejména v instalaci filtru pevných částic. T-Roc se během našeho testu ukázal jako SUV s lehce vyšším apetitem. Kombinace benzínového agregátu a vyšší stavby karoserie holt ani nemůže znamenat žádná zázračně nízká čísla. Při běžném a spíše defenzivním stylu ježdění se kombinovaná spotřeba pohybovala kolem 8 litrů.
Na dálnici samozřejmě čísla dále rostla, a pokud jste zvyklí cestovat rychlostmi kolem 150km/h připravte se na spotřebu přes 10 litrů na sto.
Se spotřebou kolem 5 až 6 litrů zde nemůžete absolutně počítat, přitom v nižších vozidlech typu Škoda Octavia je se stejným motorem zcela běžně dosažitelná. Fyziku tak evidentně nelze obejít ani za pomocí vcelku často se spouštějícího systému 2-válcového režimu. Dvouválcový režim u 1.5TSI bývá často popisován jako nepostřehnutelný, ale pozornému uchu lehce zvýšené dunění od motoru v tomto případě neunikne. Tento režim se spouští opravdu často a to i při dálničních rychlostech, pokud je zrovna motor v nižším zatížení, například při jízdě z kopce.
Řazení je pak velmi přesné, kulisa řadící páky skvěle padne do ruky a jednotlivé rychlostní stupně je radost sázet jeden za druhým. Navíc se nám zdálo, že pružnost a výkon motoru 1.5TSI s manuální převodovkou vynikne o něco více než se spojením se 7-mi stupňovým automatem DSG.
Volkswagen T-Roc je šmrncovní SUV, které naplno těží z tradic Volkswagenu. Důkazem toho je sladění motoru se skvělou manuální převodovkou, velmi jisté jízdní vlastnosti, výborná ovladatelnost vozu a kvalitně zpracovaný interiér. Jak ale již bývá u všech vozů koncernu VW zvykem, je zde také značné portfolio příplatků, které dokáží cenu katapultovat až do výšin prémiového segmentu.
Cena T-Rocu začíná v českém konfigurátoru na 657 900,- a přes různé příplatky, výbavy a motorizace se lze vyšplaht až na částku přesahující 1,7 milionu.
Dobrou zprávou ale je, že již v základní výbavě Life T-Roc nabídne vše podstatné jako vyhřívané sedačky, tempomat, bluetooth konektivitu nebo full-LED světlomety. Naše testovaná konfigurace se pak pohybovala lehce na 800 tisíci korunami, přičemž v sobě kombinovala styl, skvělé jízdní vlastnosti i příjemnou dynamiku a my jej takto hodnotíme jako celkově příjemného společníka.
Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…
S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…
Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…
Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…
Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…
Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V. Během týdenního testu jsme…