MENU

Volkswagen T-Roc: Ten prostřední z rodiny SUV

Design infotainmentu: 75%

Plynulost: 75%

Ovladatelnost: 85%

Konektivita: 80%

Displej: 75%

Mobilní aplikace: 80%

TOTAL SCORE

Total Score 78%

Volkswagen T-Roc se velikostně i hierarchicky řadí přesně doprostřed nabídky SUV z dílny Volkswagenu. Dokáže nabídnout zajímavou kombinaci jízdních vlastností, kvalitního zpracování i stylu a to vše zahalené v moderním kabátě. Pro test jsme tentokrát dostali VW T-Roc ve výbavě Life na 18“ kolech s motorem 1.5 TSI.

Zvenku

T-Roc je sám o sobě automobil, který má docela šmrnc. Charakteristické je pro něj denní svícení pod hlavními světlomety ve tvaru písmene D a chromová lišta táhnoucí se od A-sloupku, přes celou boční linii střechy až k víku kufru. Zepředu zaujme dvojice Bi-LED příplatkových světlometů IQ light (+23400,-). Ovšem pozor, nejedná se o matrix světlomety, jak by mohlo označení u někoho evokovat. Oficiální označení dle Volkswgenu zní LED světlomety Plus a měly by nabízet dynamickou regulaci dálkových světel, přisvěcování do zatáček, světla do špatného počasí a celkově vyšší svítivost, než světlomety základní.

Blinkry byly v případě naší základní výbavy Life umístěny v krytkách vnějších zrcátek. Ve vyšších výbavách jsou pak blinkry umístěny přímo v denním svícení, takže Vám na přední straně vozu bliká oranžové písmeno D, což je nezaměnitelné poznávací znamení modelu T-Roc. Pohledu z boku dominovaly v našem případě velká 18“ kola Grange hill s deseti paprsky (+26700,). Nutno podotknout, že vždy platilo, platí a nadále nejspíše bude platit rčení, že kola dělají auto. Nejinak tomu bylo v našem případě, a přestože byl T-Roc v základní výbavě Life, jeho vzhled vůbec základním vzhledem nepůsobil. Vůz byl dále zbarven do elegantní šedé metalíza Indium (+14500,-), která nechala poměrně hodně vyniknout boční ozdobnou chromovou lištu.

VW_Troc_life_exterior_2

Uvnitř

Interiér T-Rocu nevybočuje z VW zaběhnutých standardů. Vše je slušně zpracované a logicky uspořádané. Multifunkční volant je na omak velmi příjemný, dobře se přes něj ovládají funkce palubního počítače, vzhled kapličky přístrojů i hlasitost infotainmentu a tempomat. Všechna tlačítka na volantu jsou navíc mechanická, mají příjemný jistý stisk a při troše cviku je lze ovládat časem úplně poslepu. V oblasti infotainmentu ale již k určitým kompromisům v oblasti uživatelského komfortu došlo.

Základní ovládací tlačítka jako Rádio, Média apod. jsou čistě dotyková, navíc s lesklou černou povrchovou úpravou, na které viditelně ulpívají otisky prstů. Pořád se ale jedná to „ten přívětivější“ z nabízených displejů, jelikož mu zůstaly dva hardwarové otočné ovladače. U větší nabízené obrazovky totiž tyto ovladače nejsou k dispozici vůbec a celý displej je čistě dotykový. Ovládání klimatizace je nově realizováno čistě dotykovým panelem.  Popravdě řečeno jsou s tím spojeny všechny známé neduhy typu nemožnosti ovládání panelu poslepu, povrch náchylný na otisky prstů a tak dále, ale celkový dojem nebyl až tak špatný.

Panel klimatizace je totiž poměrně dobře po ruce. Je v blízkosti řadicí páky a navíc logicky uspořádaný. Nebudeme zastírat, že klasický tlačítkový nebo s otočnými ovladači by byl uživatelsky přívětivější, ale nakonec jsme se s ním dobře sžili. Jedna věc nám ale do jinak precizně zpracovaného interiéru nepasovala. A to displej v kapličce přístrojů nahrazující dřívější ručičkové budíky. V našem případě se jednalo o jeho jednodušší variantu 8“ digitálního panelu „Digital Cockpit“. Grafika displeje, přehlednost i uspořádání zobrazovaných údajů byly v pořádku. Ovšem jako pěst na oko na nás působila obrazová kvalita. Rozdíl vynikne o to víc, když se přímo vedle nachází hlavní obrazovka infotainmentu, která má obraz skutečně pěkný a precizní. Displej před řidičem je ovšem rozmazaný, neostrý a působí levným dojmem, což je dáno jeho antireflexní fólií, která má za úkol eliminovat případně světelné odlesky.

Z celého precizně zpracovaného a na pohled hezkého interiéru se bohužel jednalo o největší slabinu. Zde bychom doporučili případným zájemcům připlatit za větší 10,25“ displej schovaný pod názvem Digital Cockpit Pro (+9500,-). Větší displej nabídne i propracovanější grafiku, více možnosti individualizace a především je hezky čitelný a jeho zobrazení textu potom perfektní.

Infotainment

Volkswagen T-Roc – Life standardně osazuje koncernovým infotainmentem MIB3 s displayem o velikosti 8“, který se v podání VW jmenuje Ready2Discover. Na displeji jsou po stranách umístěny dva hardwarové otočné ovladače, což z pohledu uživatelského komfortu velmi kvitujeme. Díky nim lze velmi snadno ovládat hlasitost, či listovat v Menu. V případě, že si dodatečně zakoupíte i navigaci, lze pravým otočným ovladačem velmi komfortně zoomovat mapu.

VW_Troc_life_infotainment_1

Infotainment dostal od dob svého prvotního spatření světa již řadu aktualizací a pracuje se s ním poměrně dobře. Sice stále nepatří k nejrychlejším, a to obzvláště při startu, ale během užívání nám nevykazoval žádné větší chyby. Pouze jednou nám nenaběhla po startu zpětná kamera za přítomnosti chybové hlášky, to ale považujeme spíše na náhodnou chybu. V rámci Ready2Discover je k dispozici Rádio DAB, Bluetooth konektivita pro audio streaming, i pro telefonování, bezdrátové připojení Apple Carplay/AndroidAuto nebo údaje o vozidle. Také hlasové ovládání je součástí standardu.VW_Troc_life_infotainment_2

Základní paket ovšem neobsahuje nativní navigaci, rozpoznávání dopravních značek nebo možnost internet streamingu pro posádku přes hotspot vozidla.
Pokud něco z toho nutně potřebujete, sáhněte po paketu Navigace Discover Media (+14400,-) a infotainment tak budete moci využít naplno.

Komfort

Pohodlí a ergonomie interiéru automobilu nám přišly jako VW standard. Tím myslíme rozhodně nadprůměrný standard. Sedačky jsou spíše tvrdší (ale nikoli nepohodlné) s dostatečným bočním vedením pro případnou sportovnější jízdu. Látkové prošívání je na vysoké úrovni, navíc v sobě kombinuje několik vzorů, které dohromady působí pěkně a vkusně. T-Roc dále disponuje čalouněnou loketní opěrkou středového tunelu i čalouněnými výplněmi na dveřích v místě pro odložení lokte.

TEST: Volkswagen Multivan T7: Návrat MPV?

Co se týče jízdního komfortu, zde se nám setkává více pohledů dohromady. Začneme pohledem sportovněji založeného řidiče. T-Roc se nádherně vodí po klikatých silnicích. Zejména je to zásluha výborného volantu, který se velmi příjemně drží a dává řidiči dobrou zpětnou vazbu o práci podvozku. Vyšší stavbu vozu podvozek opravdu dobře maskuje. Řízení je přesné, velmi lehké, ale nikoli přeposilované. Celková jízdní jistota byla v našem případě ještě dále podpořena širokými pneumatikami o rozměru 215/50 R18. Oproti většině ostatních SUV stejné velikosti a kategorie působí T-Roc opravdu mrštně a na poměry této kategorie až „motokároidně“.

VW_Troc_life_1

Pokud ovšem patříte spíše k řidičům vyhledávajícím rozvážnou a pohodlnou jízdu, T-Roc asi nebude pro Vás ten správný partner. Podvozek je totiž poměrně tvrdý. Není sice uskákaný, ale o každé nerovnosti budete naprosto spolehlivě vědět. S menšími koly může být projev v tomto ohledu asi o něco lepší, ale i tak by to asi nebylo samospásné. Odhlučnění podběhů navíc nepatří k nejsilnějším stránkám T-Rocu, ale to už patří k všeobecně charakteristickým rysu koncernu VW. Pokud hledáte podvozkově pohodlné nebo houpavé SUV, poohlédněte se raději někde v zemi galského kohouta.

Pohonné ústrojí

V T-Rocu jsme měli čest s motorem 1.5TSI 110kW. Dynamika motoru dosahuje poměrně dobré úrovně, obzvláště ve srovnání s menšími tříválcovými agregáty 1.0TSI. O nedostatek výkonu se při předjíždění na okresce rozhodně bát nemusíte. Motor má dostatečnou výkonovou rezervu a svou pružností dokáže potěšit. Přesto musíme říct, že z pohledu charakteru a naladění podvozku by silnější agregát 2.0TSI o výkonu 140kW slušel T-Rocu ještě více. V této kombinaci byste navíc automaticky získali pohon všech kol 4-Motion. Tato kombinace ovšem není možná pro základní výbavu Life a museli byste sáhnout po jedné z vyšších výbav, potažmo hlouběji do kapsy.

Nicméně s motorem 1.5 TSI rozhodně chybu neuděláte. Je sice pravda, že pokud někdo pamatuje z jiných vozů starší agregát 1.4 TSI, bude mu současná evoluce v podobě 1,5TSI připadat lehce přidušená a postrádající původní výbušnost. Samozřejmě za tím opět hledejme hon na emise a to zejména v instalaci filtru pevných částic. T-Roc se během našeho testu ukázal jako SUV s lehce vyšším apetitem. Kombinace benzínového agregátu a vyšší stavby karoserie holt ani nemůže znamenat žádná zázračně nízká čísla. Při běžném a spíše defenzivním stylu ježdění se kombinovaná spotřeba pohybovala kolem 8 litrů.
Na dálnici samozřejmě čísla dále rostla, a pokud jste zvyklí cestovat rychlostmi kolem 150km/h připravte se na spotřebu přes 10 litrů na sto.

VW_Troc_life_2

Se spotřebou kolem 5 až 6 litrů zde nemůžete absolutně počítat, přitom v nižších vozidlech typu Škoda Octavia je se stejným motorem zcela běžně dosažitelná. Fyziku tak evidentně nelze obejít ani za pomocí vcelku často se spouštějícího systému 2-válcového režimu. Dvouválcový režim u 1.5TSI bývá často popisován jako nepostřehnutelný, ale pozornému uchu lehce zvýšené dunění od motoru v tomto případě neunikne. Tento režim se spouští opravdu často a to i při dálničních rychlostech, pokud je zrovna motor v nižším zatížení, například při jízdě z kopce.

Řazení je pak velmi přesné, kulisa řadící páky skvěle padne do ruky a jednotlivé rychlostní stupně je radost sázet jeden za druhým. Navíc se nám zdálo, že pružnost a výkon motoru 1.5TSI s manuální převodovkou vynikne o něco více než se spojením se 7-mi stupňovým automatem DSG.

Závěr

Volkswagen T-Roc je šmrncovní SUV, které naplno těží z tradic Volkswagenu. Důkazem toho je sladění motoru se skvělou manuální převodovkou, velmi jisté jízdní vlastnosti, výborná ovladatelnost vozu a kvalitně zpracovaný interiér. Jak ale již bývá u všech vozů koncernu VW zvykem, je zde také značné portfolio příplatků, které dokáží cenu katapultovat až do výšin prémiového segmentu.

Cena T-Rocu začíná v českém konfigurátoru na 657 900,- a přes různé příplatky, výbavy a motorizace se lze vyšplaht až na částku přesahující 1,7 milionu.
Dobrou zprávou ale je, že již v základní výbavě Life T-Roc nabídne vše podstatné jako vyhřívané sedačky, tempomat, bluetooth konektivitu nebo full-LED světlomety. Naše testovaná konfigurace se pak pohybovala lehce na 800 tisíci korunami, přičemž v sobě kombinovala styl, skvělé jízdní vlastnosti i příjemnou dynamiku a my jej takto hodnotíme jako celkově příjemného společníka.

 


 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *