MENU

Peugeot 508 PSE: Víc takových hybridů

Design infotainmentu: 95%

Plynulost: 75%

Ovladatelnost: 75%

Konektivita: 80%

Displej: 90%

Mobilní aplikace: 90%

TOTAL SCORE

Total Score 84%

Vlajkovou loď francouzské automobilky Peugeot, model 508, není nutné nikterak zvlášť představovat. Nynější druhou generaci můžete na českých silnicích potkávat od roku 2018, tzn. chtělo by to facelift! Ještě před jeho příchodem však fanoušky a mnohé petrolheady zaujalo představení absolutního vrcholu, verze 508 Peugeot Sport Engineered, zkráceně PSE. A právě ten jsem pořádně otestoval!

508 PSE bezpečně poznáte na první pohled. Snížený podvozek, obrovské 20” disky, sportovní difuzory a lízátko s křidélky pro zlepšení aerodynamiky nebo zelené doplňky. A málem bych zapomněl…tuto verzi nenajdete v oficiálním ceníku, potažmo konfigurátoru. Zkrátka již na první dobrou se tváří tento Peugeot jako bestie, zvlášť v testovaném šedém lakování.Peugeot_508_PSE_exterior_1

Pod kapotou nedřímá žádný benzinový šestiválec, nýbrž plug-in hybridní jednotka. Neklesejme na mysli, přeplňovaná šestnáctistovka produkuje ve spojení s dvojicí elektromotorů (vůz má pohon všech kol) mohutných 265 kW (360 k) s točivým momentem 520 Nm. Auto jede jako z praku, v režimu sport vystřelí na stovku za cca 5,2 vteřiny!

Peugeot_508_PSE_exterior_2

508 PSE není jenom o výkonu. Konstruktéři pořádně zapracovali na samotném řízení a podvozku, který je velmi povedený. Již při prvním zatočení dává řízení jasnou zpětnou vazbu, že to se sportovností myslí vážně. Když se potom vydáte na okresku, zvolíte režim sport a sešlápnete pedál de facto na podlahu, PSE vám vykouzlí úsměv na tváři. Nemyslím výkonem ale tím, jak poslouchá, jak zatáčí, jak si pohon všech kol dokáže poradit a najít trakci pro přenos mohutného točivého momentu. Bravo!

Peugeot_508_PSE_interior_1

Infotainment

Peugeot vsadil na tzv. i-Cockpit interiér, tedy 10“ dotykový displej infotainmentu s orientací an řidiče včetně kontextové HW lišty Toggles Switches pro jeho snadnější ovládání a digitální kapličky přístrojů s poměrně malým, hranatým volantem. Toto řešení je ojedinělé a poměrně elegantní s vysokou mírnou ergonomie. Celý interiér působí nadčasovým a potom zejména sportovním dojmem jež podtrhují hliníkové lišty nebo alcantara na masážních sedadlech.

Součástí systému jsou také rozšířené online služby Connected Navigation Pack, digitální příjem rádia (DAB) či palubní Wi-Fi síť. Po stránce konektivity PSEčko nezaostává. Smartphone připojíte hned několika způsoby přes Bluetooth Handsfree, Apple CarPlay nebo také prostřednictvím Android Auto. Spokojit se musíte výhradně kabelem. Co mne mrzí je absence USB-C. Peugeot si scóre vylepšuje bezdrátovou nabíječkou Qi, která je však poměrně zapadlá ve středové konzoli, takže se může stát, že svůj telefon budete zapomínat v autě.

Peugeot_508_PSE_apple_carplay

Elektrické funkce

Kromě celkového pojetí se PSE oproti běžné 508 liší rozšířeným kontextem infotainmentu o položku Energie, jelikož je to plug-in hybrid. Elektrický kontext obsahuje několik dalších záložek a především funkcí. Nejatraktivnějším módem je tok elektrické energie, kdy lze graficky zobrazit, zda je aktivní spalovací motor či pouze elektromotory. Další záložka skrývá jízdní data a průměrnou spotřebu benzinu a elektřiny za poslední jízdu. Bohužel i tady se setkáváme s nelogickým zobrazením a kontroverzními hodnotami.

Poslední funkcí je eSave, tedy zamknutí energie v bateriích například pro pozdější jízdu ve městě. řidič tak má možnost uchovat plnou baterii, 20km nebo 10km dojezdu. Pokud je aktuální kapacita baterie menší, benzinový agregát svede baterii dobít, musíme však počítat s citelným zvýšením průměrné spotřeby paliva.

TEST: Peugeot 3008 s infotainmentem i-Cockpit

Digitální kaplička přístrojů

Plně digitální kaplička přístrojů je tvořena rozměrným displejem o úhlopříčce 12,3“. Štít je velmi dobře čitelný a lze jej přepnou do několika režimů včetně navigačního, kdy mapa zabírá celý displej. Ovládání probíhá prostřednictvím multifunkčního volantu, potažmo tlačítku na vrcholu páčky pro ovládání stěračů. Zde ubírám body za absenci Head-up displeje, který by se k PSE hodil.

Peugeot_508_PSE_digital_cockpit

Bezpečnostní a asistenční systémy

Jelikož je 508 PSE absolutní vrchol nabídky, najdete v něm z asistenčních systémů vše, co lze do standardní výbavy připlatit. Peugeot nazývá tento balíček jako Paket Drive Assist a obsahuje:

  • Adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go,
  • Lane Possitioning Assist,
  • Systém sledování pozornosti řidiče,
  • Aktivní sledování mrtvého úhlu,
  • Varování před opuštěním jízdního pruhu,
  • Systém rozpoznávaní dopravního značení,
  • Systém automatického nouzového brzdění,
  • Akustické a vizuální upozornění na blížící se překážku,
  • Parkovací kamera,
  • Coffe break alert.

Peugeot_508_PSE_Night_Vision

 

Esem v rukávu je v tomto případě přítomnost infračerveného nočního vidění Night Vision, jež monitoruje situaci před vozidle a přenáší tento obraz do přístrojového štítu včetně upozornění na blížící se překážku. Body 508 strhávám za opravdu nedostatečné rozlišení 360 stupňových kamer.

Mobilní aplikace MyPeugeot + e-Remote Control + TomTom online services

Appka má dobře známou grafiku, jež sdílí s ostatními značkami koncernu Stellantis. Obecně lze říci, že je svěží, plynulá a intuitivní. Stáhnout ji můžete pro platformu iOS (Apple) i Android (Google). Aplikace komunikuje s vozidlem pomocí rozhraní Bluetooth během každé jízdy. Během propojení appka stáhne aktuální data o jízdě a využívá je za účelem vytvoření různých statistiky, knihy jízd nebo při výpočtu nákladů za PHM.

Dále aplikace umožňuje získat:

  • přehled o údržbě vozidla,
  • online rezervaci termínu v servisu,
  • dostupnost aktualizací pro navigační systém nebo infotainment,
  • aktuální GPS polohu vozidla,
  • export tras do navigačního systému.

Co se týká navigačního systému, ten čerpá ze služeb TomTom online services. Po jejich aktivaci prostřednictvím aplikace MyPeugeot získá uživatel přehled o dopravě v reálném čase, informace o rychlostních radarech, nebezpečných úsecích nebo cenách za palivo na trase či v okolí. Vhod přijde také databáze POI bodů zájmů pro snadnější orientaci v místě, kde to zrovna neznáte.

Peugeot_508_PSE_navigace

V případě PSE, tedy plug-in hybridu je k dispozici online služba, nástavba nazvaná e-Remote Control. S tímto modulem získáte možnost komfortního ovládání klimatizace, nabíjení nebo plánování odjezdů. E-Remote Control umožňuje získat nebo ovládat:

  • informace o dojezdu na benzin/elektrickou energii,
  • informace o stavu nabití baterie a procesu nabíjení,
  • klimatizaci/topení,
  • dobu odjezdu.

Závěrem

Peugeot 508 PSE je jedním z nejlepších plug-in hybridů dnešní doby. Výkonu má tento elegantní fastback sice na rozdávání ale podvozek ho pozvedává na zcela jiný level. Auto je jako celek skvěle dimenzováno a pečlivě nastaveno tak, aby řidiči distribuovalo jak radost z řízení tak i pocit bezpečí a kontroly, pokud se rozhodne využít potenciál.

Po stránce konektivity a infotainmentu oceňuji TomTom online traffic s množstvím užitečných funkcí. Příjemná je také mobilní aplikace MyPeugeot s online nástavbou e-Remote Control sloužící pro vzdálené ovládání vozidla (klimatizace, topení, doba odjezdu, nabíjení). Body ubírám za celkově starší koncept systému a občas pomalejší reakce, než u konkurence.

 


 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *