MENU

Toyota Yaris Hybrid: Zaměřeno na bezpečnost

Design infotainmentu: 70%

Plynulost: 70%

Ovladatelnost: 75%

Konektivita: 90%

Displej: 70%

Mobilní aplikace: 90%

TOTAL SCORE

Total Score 78%

Toyota Yaris se dočkala čtvrté generace. Tento populární bestseller je postaven na nové modulární platformě TNGA. Oproti předchůdci je nový Yaris po všech směrech větší kromě délky, tam se smrskl o 5mm. Novinka přináší úspornější motory, moderní výbavové prvky, bezpečnostní asistenty, pokročilou konektivitu nebo výrazný design. Ten z prďoly vytváří sebejisté a dospělé malé auto hodné nejenom do městské či příměstské aglomerace.

Testovaný kousek byl napěchován výbavou a Yaris se během testu mohl blýsknou všemi zbraněmi, které může zákazníkům nabídnout. Výbavový stupeň Selection Elegant je ve výbavové hierarchii druhým nejvyšším a mezi jeho highlighty patří například informační displej v kapličce přístrojů, automatická dvouzónová klimatizace nebo vrcholný infotainment Toyota Touch 2. Pod kapotou tepala hybridní pohonná jednotka (třívalcový motor o objemu 1,5 litru a elektromotor) s celkovým výkonem 116 koní. Již čtvrtá generace hybridního pohonu spolupracuje s automatickou převodovkou e-CVT, která čím dál tím lépe dokáže maskovat zvuk „vysavače“ a mezitím je schopna maximalizovat jízdu na čistou elektřinu a dosahovat tak excelentní spotřeby benzínu (kolem 2-3 l/100km).

 

Toyota_Yaris_Hybrid

Infotainment

Moderně a minimalisticky laděnému kokpitu dominuje zcela nová palubní deska s množstvím odkládacích prostor. Zde bych vytkl, že jen velmi malé procento použitých materiálů je měkčených a do budoucna by se tak mohl nejeden spoj rozvrzat. Největší část přístrojovky tvoří 8“ dotykový displej infotainmentu s několika hardwarovými tlačítky, který poměrně výrazně vyčnívá do zorného pole řidiče.

Toyota_Yaris_interier

Nová platforma bohužel nepřinesla nový infotainment, tohoto se dočkáme až v modelu Yaris Cross. V případě standardní verze tvoří vrchol nabídky dobře známý multimediální systém Toyota Touch 2. Silnou stránkou systému je jeho rychlost, plynulost a jednoduchost ovládání. Zejména náběh parkovací kamery při zařazení zpátečky (bezprostředně po startu) je bleskurychlý. Slabinami je poměrně archaická grafika, která je až v nepříjemném kontrastu s velmi moderně vypadající exteriérem de facto i interiérem vozu. Velmi patrné je to například při zobrazení toku energií.

Systému nechybí Bluetooth Hands-Free s přehlednou grafikou, stejně tak Apple iPod konektivita s konektory USB a Aux-In. Novinkou je rozšířená konektivita Apple CarPlay, Android Auto, Mirrorlink či digitální příjem rádia DAB. Postrádám zde USB-C nebo navigační systém, který je v tomto segmentu sice raritou, nicméně přišel by vhod.

Toyota_Yaris_infotainment_3

Digitální kaplička přístrojů

V případě Yarisu se můžeme setkat s novým přístrojovým štítem pyšnícím se názvem binocular. Dominantním prvkem je tak dvojice kruhových displejů určených pro zobrazování ECO ukazatele/zařazeného stupně (vlevo) a rychlosti/palivoměru/teploměru (vpravo). Uprostřed, mezi „oculary“, můžeme najít 4,2“ barevný multiinformační displej. Ovládá se prostřednictvím tlačítek na volantu a je členěn na několik karet (jízdní data, asistenty, jízdní data, nastavení vozu, výstrahy). Musím říci, že displej toho v jeden moment zobrazuje skutečně mnoho a někdy to může řidiče mást. Kaplička však působí velmi moderně a neotřele, za co Toyotu chválím.

Bezpečnostní a asistenční systémy

Nový Yaris přijíždí jako nebývale bezpečné auto segmentu B, jež se pyšní jedním prvenstvím. Jako jeden z prvních vozů je vybaven středovým airbagem mezi řidičem a spolujezdcem. Standardně je vybaven systémem Toyota Safety Sense, tedy jakýmsi balíčkem aktivních asistenčních systémů. Testovaný kus byl vybaven těmito asistenty:

  • Předkolizní bezpečnostní systém s detekcí chodců a cyklistů (PCS)
  • Systém rozpoznávání dopravních značek (RSA)
  • Automatická dálková světla (AHB)
  • Systém upozornění na změnu tlaku v pneumatikách (TPMS)
  • Signalizace nouzového brzdění
  • Asistent rozjezdu do kopce (HAC)
  • Systém sledování únavy řidiče
  • Adaptivní tempomat s plným rozsahem rychlostí
  • Zadní parkovací kamera

TEST: Toyota Proace Verso: Na dodávku neobyčejně luxusní

K asistentům bych měl jednu, vlastně možná dvě poznámky. První se týká rozlišení parkovací kamery, které je opravdu katastrofální. Pochopil bych, kdyby měl kameru této kvality vybíhající model, nicméně u zcela nového vozu na nové platformě to nechápu. Druhou výtkou je absence parkovacích senzorů v předu a vzadu. Prostě je v Yarisu nedostanete.

Toyota_Yaris_infotainment_4

Mobilní aplikace MyT a online služby Toyota Connect

Plusové body si Yaris vysloužil za konektivitu s mobilní aplikací MyT Toyota. Appka je velmi svižná, užitečná a doplněná o líbivou grafiku, které dominuje typická červená barva. Domovská stránka slouží pro rychlý přehled o notifikacích (návštěv servisu, aktualizace sw,…). Druhá položka slouží k rychlé identifikaci vozidla a jeho aktuální poloze. Poslední záložkou jsou služby, kde můžete spravovat servisní intervaly, posílat cíle do vozu, získat přehled o varovných kontrolkách nebo si zapsat připomínku či najít kontakt na dealerství.

Nejnovější generace Yarisu rozšiřují konektivní služby Toyoty Connected. V aplikaci MyT je k dispozici nová záložka, která vám po aktivaci analyzuje každou jízdu. Appka ukládá data na základě kterých vyplivne detailní analýzu včetně poměru jízdy na elektřinu či pochval za příkladnou predikci jízdy nebo vztyčeného ukazováčků za neefektivní jízdu. Tato „kniha jízd“ je neotřelým řešením, které nadchne většinu hračičků. Navíc má velmi příjemnou grafiku a ovládání je velmi intuitivní.

Závěr

Nová Toyota Yaris ukázala, kdo segmentu malých vozů vévodí. Nová generace působí svěže, dospěle a přináší několik technologicky inovací. Velmi výrazný fokus byl kladen na bezpečnost. Yaris totiž jako jeden z prvních vozů absolvoval „nové“ nárazové testy Euro NCAP. Díky plejádě aktivních i pasivních asistentů a zejména revolučnímu centrálními airbagu mezi předními sedadly si toyota odvezla výborné výsledky. Stejně tak nelze opomenout perfektně fungující hybridní systém, který je zase dotažen o kousek dál a funguje bezchybně.

Interiér je členěn velmi intuitivně, přičemž není kladen důraz na dotykové a lesklé plochy, což chválím. Většinu z funkcí vozu, včetně infotainmentu lze ovládat klasickými hardwarovými tlačítky. Největší slabinou je bohužel infotainment. Nový model by si totiž zasloužil zcela nový infotainment, tento už má nejlepší léta za sebou. Verze Yaris Cross však přinese zcela nový systém.

Po stránce konektivity je novinka příjemně vybavena, nechybí Apple CarPlay, Android Auto nebo Mirrorlink. Stejně tak můžete poslouchat digitální radio DAB. Třešničkou nové generace je podpora nových online služeb Toyota Connected, kterou můžete ovládat prostřednictvím mobilní aplikace MyT.

 


 

 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.