MENU

Volkswagen Caddy: Pátá digitální

Design infotainmentu: 85%

Plynulost: 95%

Ovladatelnost: 80%

Konektivita: 70%

Displej: 90%

Mobilní aplikace: 80%

TOTAL SCORE

Total Score 82%

Rok 2021 je pro Volkswagen ve znamení elektrifikace. Osobní auta však nejsou jedinou divizí wolfsburské značky, k nevyhnutelné inovaci modelové řady došlo také v oblasti užitkových vozů. Jednou ze žhavých a zároveň stěžejních novinek je pátá generace Volkswagenu Caddy. Novinka přichází se širokou nabídkou variant, výbav, motorů a také konektivity či jízdních asistentů.

Pětka se již na první pohled liší od svých předchůdců poměrně dramaticky. Caddy je postaven na zbrusu nové podvozkové platformě MQB, což přineslo řadu technických vylepšení, která se podepsala například na výrazně lepším jízdním komfortu, který se nyní podobá víc osobnímu vozu než dodávce. Pátá generace tak může být například vhodnou alternativou k segmentu A-MPV (VW Touran).

Volkswagen_Caddy_exterier_1

Co se týká designu, nezůstal zde kámen na kameni. Přídi dominují velké světlomety (v naší verzi full LED) plynule navazující na masku. Nárazník je tvořen motivem pláství a naživo vypadá novinka spíše jako koncept či studie. Boční profil je zdoben několika prolisy, nechybí zde posuvné dveře, ale v zásadě nic dramatického nečekejte. Asi největší revoluce se odehrála v zadní partii. Masivní tmavé okno, horizontální nápis Caddy a vertikálně umístěné svítilny zcela mění dosavadní charakter. Upřímně, tato část vozu je nejdiskutabilnější.

Do redakce přijel k testu nádherný modrý Caddy Life se vznětovým motorem 2.0 TDI o výkonu 75kW (102 koní). Agregát byl spřažen se 6-stupňovou manuální převodovkou a nutno dodat, že si toto spojení náramně rozumí. Převodovka má přesné dráhy, motor zase jemný chod a dynamika je pro defenzivní jezdce více než dostatečná. Odměnou za klidnější tempo je velmi přívětivá spotřeba nafty oscilující kolem 5-6 l/100 km. Inovovaný podvozek byl ve spojení s 16“ palcovými disky ukázkově komfortní. Samotné jízdní vlastnosti byly vlivem použití panhardské tyče, speciálně skloněných tlumičů a vinutých pružin místo listových per, na velmi vysoké úrovni. Většinu řidičů jistě potěší elektronická brzda s funkcí Auto Hold pro všechny varianty.

Volkswagen_Caddy_2021_interier

Infotainment

Interiér našeho testovaného exempláře byl docela sparťanský, bez jakýchkoli příkras a to doslova. Na druhou stranu přesně takovýchto „kedyn“ bude v česku jezdit pravděpodobně nejvíc. Kokpitu vévodí zcela nová palubní deska s množstvím praktických odkládacích míst. Zde musím zkritizovat absenci měkkých plastů a hezkých dekorů, přece jenom se jedná o civilní verzi Life nikoliv Cargo.

Dominantním prvkem byl 8,25“ displej infotainmentu Composition. Jedná se o základní multimediální systém doplněný o dvojici hardwarových otočných tlačítek na bocích, jež usnadňují ovládání. Dále je součástí 2xUSB-C (2xUSB-C posádka vzadu), FM/AM/DAB příjem rádia, Bluetooth Hands-Free, nouzové volání eCall a roční předplatné online služeb We Connect Plus pro vzdálený přístup k datům vozidla. Na palubní desce nelze přehlédnout minimum hardwarových tlačítek, jsou nahrazeny dotykovými ploškami stejně jako v Golfech 8. generace.

Volkswagen_Caddy_2021_infotainment_3

Infotainment běží na platformě MIB3, jedná se tak o nejnovější generaci systémů, který VW používá. Výhodou je podpora online služeb nebo vysoká míra personalizace či možnost vytvoření jedinečného uživatelského účtu. Celý systém je velmi svižný, má velmi hezkou grafiku a patří mezi nejintuitivnější na trhu. Grafická stránka je shodná opět s novým Golfem. Systém je velmi podobný iPhonu, což evokuje i samotné Home tlačítko na levé straně. Domovská obrazovka i menu jsou kompletně konfigurovatelné, stejně tak oblíbené funkce v horní liště, což výrazně zvyšuje uživatelský komfort. Systém lze ovládat dotykem případně i hlasem. Nevýhodou je fakt, že všechny funkce vozu se přesunuly právě zde a pro nastavení klimatizace, výhřevu sedaček nebo asistentů musíte sahat na displej. To může mnohým způsobit určitý diskomfort.

Co se týká konektivity, tady budeme velmi strozí. Testovaný Caddy s variantou infotainmentu Composition totiž neobsahoval Smartlink. To znamená, že jediné propojení telefonu a vozidla bylo možné bezdrátově pomocí Bluetooth. Jste-li milovníkem Apple CarPlay nebo Android Auto, nezapomeňte zvolit vyšší model infotainmentu.

TEST: Volkswagen Arteon Shooting Brake: Óda na radost

Přístrojový štít

Kaplička přístrojů byla stejně jako infotainment ta základní. Takže žádné rozměrné displeje zde nečekejme. Štít je tvořen dvěma rozměrnými analogovými budíky (tachometr a otáčkoměr) uvnitř doplněné o palivoměr a teploměr chladicí kapaliny. Uprostřed se nachází dobře známý černobílý Maxi-DOT (Multifunkční ukazatel „Plus“). Jeho grafika je členěna na karty a přepínáním si uživatel volí zobrazovaná data (Jízdní data, Asistenty, Vozidlo, Media, Telefon). Ovládání probíhá pomocí multifunkčního volantu.

Volkswagen_Caddy_2021_infotainment_pristrojovy_stit_1

Bezpečnostní a asistenční systémy

Výsadou nové generace Caddy je bezpečnost. Již od základu je vybaven množstvím jízdních asistentů nazvaných jako IQ.Drive. Náš kousek obsahoval:

  • Front Assist – systém automatického brzdění s detekcí chodců a cyklistů
  • Lane Assist – asistent držení jízdního pruhu
  • Rozpoznání únavy
  • Side Assit – asistent mrtvých úhlů
  • Parkovací asistent (přední + zadní)
  • Parkovací kamera s dynamickými linkami

Mobilní aplikace We Connect

Jak je z nového Golfu patrné, konektivita a online prostředí je jeho krédo. VW se z toho snaží vytěžit maximum, avšak bez mobilní appky to jde těžce. Snadný vzdálený přístup k vozu je podmíněn vytvoření Volkswagen ID účtu a použití zcela nové mobilní aplikace We Connect. Výsledkem je maximální možná personalizace, tzn. vlastní nastavení kteréhokoliv jiného Volkswagenu s MIB3 pomocí svého účtu.

Závěr

Nový Caddy ušel od minulé generace poměrně velký kus cesty, zejména co do jízdního komfortu, odhlučnění naftového agregátu a jízdních vlastností.
Zároveň si ale ponechal svoje léty prověřené kvality, jako variabilita, prostornost a vzdušnost interiéru. Vzhled exteriéru byl příjemně a výrazně osvěžen a výběr správné barvy umí tento faktor ještě více zdůraznit. Nový designový jazyk Volkswagenu v oblasti užitkových vozidel po premiéře Caddyho zároveň pokračuje i uvedením nového Multivanu T7.

V oblasti interiéru došlo taktéž k výrazným změnám, zejména vzhledu přístrojové desky. Obrazovka infotainmentu je nyní více po ruce a není již tak utopená dole u řadící páky, mimo zorné pole řidiče. Dovolím si tvrdit, že základní verze infotainmentu Composition pak drtivé většině uživatelů postačí. Drobnou pihou na kráse je ovšem upozadění ergonomie před vzhledem, a to zejména u čistě dotykového panelu ovládání světel a nastavování klimatizace výhradně přes displej infotainmentu. V tomto ohledu měla starší generace navrch, ale tento dotykový trend je nyní na vzestupu u většiny automobilek.

Volkswagen Caddy zůstává věrný odkazu svých předků minulých generací. Praktičnost a vysoká užitná hodnota pro rodiny s dětmi zůstaly, nová generace ale přidává navíc svěží moderní design, výrazné zvýšení jízdního komfortu a moderní prvky inspirované poslední verzí bestselleru značky, Volkswagenu Golf VIII.
V oblasti civilně pojatých užitkových vozidel, tak udělal Volkswagen poměrně velký krok k tomu, aby se dále mohl držet na špici svého segmentu.


 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *