Volkswagen Tiguan: Po faceliftu dozrál
Volkswagen Tiguan byl v roce 2007 prvním městským SUV značky VW a stál tak u zrodu „crossover mánie“, která postihla celý motoristický svět. Právě on mohl z části za to, že si tento segment oblíbily celé masy po celém světě. Aktuálně je na trhu jeho druhá generace, která prošla v loňském roce faceliftem. Po stránce vnějšího designu jsou změny opravdu jen decentní, můžeme si všimnout jiných nárazníků či grafiky světlometů. Ty hlavní inovace se odehrály zcela jinde! Omlazená verze dospěla a po vzoru sourozenců dostala ty nejmodernější jízdní asistenty iQ.Drive, excelentní matrix světlomety a nejnovější generaci infotainmentu MIB3.
Novinářský Tiguan byl ve výbavovém stupni Elegance a k tomu ještě napěchován různými příplatky. Cena testované verze se tak vyhoupla do astronomické výšiny bezmála 1,4 mio Kč s DPH. O pohon se staral nový vznětový čtyřválec 2.0 TDI Evo s výkonem 147 kW spřažený se 7-stupňovým automatem DSG a pohonem všech kol 4Motion. Na můj vkus byla pohonná jednotka příliš hlučná, což jsem po zkušenostech se slabším dvoulitrem EVO 110 kW v novém Golfu nečekal. Druhou výtku bych měl k naladění převodovky v režimu „D“, kdy neustále motor podtáčela a zvyšovala hlučnost navíc o dunění, což mne nutilo neustále střídat režimy „S“ a „D“.
Infotainment
Stejně jako exteriér ani interiér se s faceliftem příliš nezměnil. Po usednutí na vás dýchne ještě stará a pro mnohé dobrá ergonomie palubní desky, kde je 9,2“ displej infotainmentu Discover Pro hezky zakomponován a nikde netrčí. Zde musím pochválit velmi kvalitní displej s výbornými pozorovacími úhly, ale chybí mi zde orientace na řidiče. Nová generace multimediálního systému MIB3 v sobě spojuje vysokou možnost individualizace a zároveň konektivity. Navzdory starší koncepci zde nechybí proximita pro ovládání gesty nebo hlasové ovládání.
Kromě možnosti vytvoření jedinečného VW ID profilu je zde nejzásadnější inovací podpora služby We Upgrade, tedy vylepšení různých služeb a funkcí vozidla přímo z položky Shop v systému (za poplatek). Řidič si tak může připlatit za navigační systém nebo jízdní asistenty či jen dokoupit datové balíčky pro online funkce.
Stejně jako jiné modely značky dostal i Tiguan indukční nabíječku telefonů a dvojici USB typu C. K dispozici je také moderní bezdrátová podpora Apple CarPlay a Android Auto. Tato funkce je skvělá a značně zvyšuje komfort v průběhu řízení. Pro zabavení posádky přijde vhod i palubní Wi-Fi hotspot nebo digitální příjem rádia DAB+. Inovace se dotkla také panelu klimatizace, který je nyní plně dotykový. Jedná se však stále o lepší řešení, než například pátrat po vnitřní cirkulaci v menu infotainmentu.
Digital Cockpit Pro + Head-Up Display
K vrcholnému infotainmentu neodsmyslitelně patří plně digitální kaplička přístrojů. V Tiguanu můžeme najít starší generaci 10,25“ displeje, která nedisponuje tak jemný rozlišením, avšak funkcionalita je stejná v porovnání s nejnovější. Osobně se však domnívám, že grafické vyobrazení budíků je zde propracovanější než například v novém golfu. Ovládání kapličky probíhá pomocí tlačítek na volantu, zejména tlačítka VIEW. Řidič má na výběr hned několik režimů zobrazení, včetně navigační mapy přeš celý štít. V menu infotainmentu lze navíc zobrazované hodnoty (jízdní data, kompas, navigační šipka, Off-road režim) přizpůsobit k obrazu svému.
Jako archaický musím označit Head-up-Display. S faceliftem bohužel VW nesáhlo k hojně využívaném projekčnímu displeji ale ponechalo Tiguanu skleněnou vysouvací destičku. Informace (navigační šipka, rychlost, asistenty) jsou promítána právě na tuto destičku. NA tomto řešení mne asi nejvíc vadí hlasitý hluk zasouvacího mechanismu, který je slyšet při každém startu vozidla.
Bezpečnostní a asistenční systémy
Automobilka Volkswagen začala dávat chytrým systémům přízviska IQ. Stejně je tomu tak i v tomto případě, kdy se asistenční balíček jmenuje IQ.Drive. Tato značka naznačuje postupné překlenutí k autonomní jízdě. Testovací kousek čítal:
- IQ.LIGHT LED Matrix světlomety s Dynamic Light Assist
- Travel Assist s adaptivním tempomatem ACC a prediktivní funkcí,
- Emergency Assist 1.5
- Front Assist
- Lane Assist
- Rear Assist
- Blind Spot Detect
- PreCrash
- Rear Traffic Alert
- Kamerový systém Area View 360 stupňů
TEST: Volkswagen Golf 8 GTE: Spíše důmyslný hybrid nežli ryzí sporťák
Mobilní aplikace We Connect
S novou generací infotainmentu došla plná digitalizace i do Tiguanu. V nabídce je možné zakoupit online služby We Connect+, které umožňují spojení vozu a stejnojmenné mobilní aplikace. Vzdálený přístup k vozu je podmíněn vytvořením Volkswagen ID účtu. Výsledkem je ovládání vybraných funkcí vozu vzhledem k výbavě. Kromě přehledu o jízdních datech, poloze, servisní síti nebo stavu vozidla je možné vzdáleně ovládat nezávislé topení či světlomety a klakson (Funkce houkání a blikání). Novinkou je možnost odemykání a nastartování automobilu prostřednictvím NFC s výjimkou iPhonů, jedná se o tzv. Digitální klíč.
Závěr
Zmodernizovaný Volkswagen Tiguan zůstal stále kvalitním SUV. Jeho design inspirovaný Toaregem je velmi elegantní a s karosářskou verzí Allspace si navíc vysloužil oblibu mnohých rodin. Jenže nic není věčné, a proto potřeboval facelift jako sůl. Modernizace mu prospěla, kladně hodnotím například moderní infotainment MIB3 s pokročilými online službami nebo inovované jízdní asistenty IQ.DRIVE s inteligentními matrix světlomety či 3-zónovou klimatizaci. Co mne naopak zklamalo byl hlučnější motor, občas chaotické řadění automatické převodovky DSG a uskákaný podvozek na 19″ discích. Zvolíte-li však Tiguan se zážehovým agregátem 2.0 TSI, adaptivním podvozkem DCC a zároveň akceptujete cenu dosahující téměř k Touaregu, budete jej milovat.
Foto: Josef Tobiášek
tohle je skvělý autíčko, je krásný a výkonný, nemužu si stěžovat. předal jsem synovi a nechavali jsme ho akorat odhlučnithttps://www.2din.cz/odhlucneni-auta/ tady, protože syn jezdí dalkove na dalnici 🙂