MENU

Toyota GR Supra Dynamic: Když dvoulitr stačí

Design infotainmentu: 90%

Plynulost: 90%

Ovladatelnost: 95%

Konektivita: 50%

Displej: 80%

TOTAL SCORE

Total Score 81%

Stejně jako na jaře jsem i na začátek prosince dostal do testu Toyotu GR Supru a bylo to jak jinak SUPR! Teď si asi říkáte, proč testuji znova to stejně auto. Pozor, stejné rozhodně nebylo! Toyota totiž začala v průběhu roku nabízet slabší verzi ikonického sporťáku. Změna se odehrála pod kapotou, kde místo fenomenálního řadového šestiválce z dílny BMW přibyl nový čtyřválec o objemu 2.0 s výkonem 190 kW (258 koní) s točivým momentem 400 Nm. Přátelé, zde je na místě zcela odhodit předsudky stranou, protože tato polotučná Supra byla v porovnání s plnotučnou Executive o kousíček lepší.

Supra_dynamic_1

Podíváme-li se na novou, levnější verzi Supry označovanou jako Dynamic tak zjistíme, že ve výbavě a příplatcích toho docela dost chybí. Rozloučit se tak musíte například s většinou jízdních asistentů, příplatkovým audiem JBL nebo sportovním diferenciálem! Dle mého to mohlo v příplatcích zůstat. Mnou testovaná verze ovšem disponovala jak sportovním diferenciálem, adaptivním podvozkem, 19“ koly či většími brzdami. Jak je to možné? Důvodem byla limitovaná edice Fuji Speedway charakterizována právě touto extra výbavou a speciálním perleťovým lakem s červenými zrcátky nebo vínovou kůži v interiéru.

 

A jaká je jízda s dvoulitrem? Jednoduše skvělá, ač by tomu někdo věřit nemusel. Automobilka se slabší verzí přizpůsobila Supru mnohem většímu spektru zákazníků. Dvoulitr se naučil víc odpouštět než trestat nezodpovědné chování řidičů za jejím volantem. K řízení a zábavě nyní postačuje podstatně méně zkušeností, takže rozhodit zadek a držet jej v driftu neznamená plné ruce práce a upocené čelo. Řízení a chování auta je perfektně čitelné což také dokazuje fakt, že není problém standardně v provozu jezdit s omezením trakce a dělat si tak v zatáčkách radost. Nyní však k infotainmentu.

Infotainment

Infotainment je jednoduchý, rychlý, moderní a prostě německy skvělý. Německy? Ano, Supra díky společnému vývoji modelu s BMW převzala kompletně celý infotainment včetně geniálního ovladače iDrive. Postupem evoluce udělali z iDrivu obojživelníka, který je jak mechanickým, tak i dotykový tlačítkem. Ovládání je díky tomu neuvěřitelné intuitivní. Velmi kvituji možnost zadávání adres psaním na dotykové plošce.

Toyota GR Supra interiér

Dominantou palubní desky je dotykový displej multimediálního systému, který má sympatickou úhlopříčku 8,8″. Nepatří zrovna mezi giganty, ale mne se trefil do vkusu. Přesně takovou velikost bych od auta podobné kategorie očekávali. Nyní pojďme ke grafické stránce. Menu je rozděleno do několika dlaždic z nich každá reprezentuje jednu z hlavních funkcí systému. Proklikem se dostáváte do další úrovně a podrobnějšího nastavení.

Supra_infotainment_6

Samotnou kapitolu si zaslouží funkce spojené s řízením, tedy nastavení auta či jízdních režimů. Všechny možnosti jsou velmi hezky graficky doprovázené a řidič tak přesně ví, co aktuálně ovládá. Naprostou lahůdkou označím sportovní budíky nebo kontrolu tlaku a teploty pneumatik!

Toyota Corolla Touring Sports s infotainmentem Touch 2

Co se týká konektivity, tady Supra navzdory německému infotainmentu zahálela, protože ji chyběla všechna moderní konektivita. Oblíbili jste si Apple CarPlay nebo Android Auto? Nechte si zajít chuť. Musíte se spokojit buďto s Bluetooth nebo USB konektivitou. Malou náplastí je možnost synchronizace vlastního kalendáře, povedená navigace s online Trafficem. Pochválit musím za typicky bavoráckou „hardwarovo-dotykovou“ lištu, která v sobě šikovně skrývá možnost uložení jak FM předvoleb tak i zrychlených voleb funkcí vozidla. Takže na pozici 7 můžete mít stanici EVROPA 2 nebo tlak a teplotu pneumatik.

Digitální kaplička přístrojů

Kaplička přístrojů na mne působila popravdě smíšeně. Jedná se o displej tvořený trojicí hlavních segmentů, po krajích doplněn o LED pásky signalizující stav paliva v nádrží a teplotu chladicí kapaliny. Kladně hodnotím jednoduchost, přehlednost, a to je vlastně vše. Naopak záporně musím hodnotit dominantní otáčkoměr, kterého se nijak nezbavíte, prostě pořád na něj civíte, i když jedete normálním jízdním stylem. Napravo od otáčkoměru se těsně před manévrem zobrazuje výřez navigační mapy se šipkou a nalevo zase tempomat či omezovač rychlosti.

Supra_cockpit_1

Bezpečnostní a asistenční systémy

Navzdory tomu, že Supra je bezpochyby ryzí sporťák, ani zde nesmějí chybět homologačně relevantní asistenty. Právě z těchto důvodů disponuje balíčkem Toyota Supra Safety+ obsahující:

  • Předkolizní bezpečnostní systém s funkcí rozpoznávaní chodců a cyklistů
  • Asistent pro hlídání jízdních pruhů s aktivními zásahy do řízení (LDA + SC)
  • Sledování tlaku a teploty pneumatik (TPMS)
  • Systém rozpoznávání značek (RSA)

Supra_infotainment_5

Závěr

Toyota Supra Dynamic s dvoulitrovým motorem je velmi zábavným strojem, jež nemusí nutně působit jako past pro nezkušené jezdce. Osobně se domnívám, že největší slabinou je společné modelové označení obou verzí. Zapřísáhlí fanoušci již těžce trávili společný vývoj s BMW, natož malý motor pod kapotou nové generace Supry. Dle mého by si zasloužila své vlastní jméno, co třeba Celica? Verze Dynamic je exkluzivní daily car, se kterým se krásné povozíte bokem pokaždé, když se cesta před vámi zaklikatí.

Po stránce elektroniky a infotainmentu se podařilo Toyotě a BMW vytvořit docela slušný kompromis, který může cílit na zcela novou klientelu. Přesně tento aspekt však může dvousečně způsobit i odliv pravověrných fanoušků, kterým se precizní německá elektronika s osobitou japonskou duší líbit nemusí. Infotainment patří mezi velmi povedené systémy mezi sportovními auty, kde pochválím precizní animace nebo použitelný online traffic. Naopak zapracovat by se mohlo na vyšší odlišnosti grafického podání, mobilní aplikaci nebo rozšířené konektivity (Apple CarPlay/Android Auto, která stále v testovaném kousku chyběla.

 


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.