Categories: Recenze automobilů

Volkswagen Amarok Canyon: Poctivá stará škola

Každý chlap zná ten pocit, kdy tu a tam potřebuje sednou do auta a jet kam ho vítr zavane. Ať už je za tím relaxace nebo útěk od reality, má to smysl a baví nás to. Aby však byl zážitek ještě o něco hodnotnější, hodí se k tomu výjimečné auto. Dovolím si říct, že většinu mužské populace baví buďto velmi rychlá, sportovní auta nebo naopak velká, silná auta, jak se říká pro pořádné chlapy! Nic mezitím prostě neexistuje. Když se vžiji do role druhé zmíněné skupiny, jedním takovým strojem jsem měl tu čest týden jezdit a věřte, že těch cest „jen tak“ za volantem Volkswagenu Amarok Canyon bylo opravdu mnoho.

Amarok patří do divize užitkových vozů to ale neznamená, že jej VW neumí pěkně vymazlit. Názornou ukázkou byl právě mnou testovaný Amarok Canyon, tedy nejstylovější verze tohoto pracanta. Verzi Canyon nelze přehlédnout, prvotním poznávacím znakem jsou přídavné LED světlomety nad kabinou, které dělají z noci den nebo rozšířené lemy blatníků. Dále jej rozpoznáte díky polepům na bocích dveří, speciálnímu oranžovému lakování s názvem Honey, 17“ hliníkovým diskům nebo interiéru, který je prošíván oranžovou nití.

Novinářský kousek byl v karosářské verzi Double Cab a ložnou plochu chránil lakovaný Hardtop Road Ranger s otvíratelnými okny. Pod kapotou se nacházel plnotučný 3.0 TDI V6 se sametovým zvukem ve slabší 150kW verzi. Agregát přenáší všech 500N.m na kola pomocí 8-stupňového hydroměniče a stálého pohonu všech kol 4Motion. Toto spojení funguje skvěle a dodává autu ten správný punc.

Infotainment

Že je to pracant je věc jasná ale že umí posádku také trochu rozmazlit moderními technologiemi to už by hádal jen málokdo. Canyon přijíždí se starší generací infotainmentu MIB2 nazvanou jako Discover Media. Se svými necelými 7“ palci působí v masivní přístrojové desce jako tintítko ale svede toho na dnešní dobu pořád ještě dost. Jsem rád, že VW osadilo Amarok právě tímto systémem, a to z prostého důvodu, má hardwarová tlačítka, která jsou neuvěřitelně praktická. Tlačítka najdete po obou stranách displeje, a navíc ještě dva „otočňáky“ pro hlasitost a zrychlené ovládání. Ovládání je tak možné i v rukavicích, což je u tohoto typu auta potřeba.

 

Infotainment disponuje navigačním systémem s 3D zobrazením a databází POI bodů zájmů pro snadnější orientaci a vyhledávání. Dále zde najdeme kromě FM/AM také digitální tuner DAB, USB konektor, slot na SD kartu či proximity senzor pro detekci přiblížení ruky k displeji. Tím však výčet funkcí nekončí stále nekončí, protože v menu můžete najít užitečné offroad zobrazení pro jízdu v terénu, palubní Wi-Fi hotspot nebo Car-net „Guide & Inform“ pro vzdálený přístup do vozidla pomocí mobilní aplikace We Connect. A na závěr musím dodat, že v Amaroku můžete využívat rozšířenou konektivitu Apple CarPlay, Android Auto nebo Mirrolink.

Car-net „Guide & Inform“

Rozhraní Car-net je velmi užitečným pomocníkem při cestách. Obsahuje totiž několik služeb, které nám mohou usnadnit cestování v neznámém prostředí. Nezbytným prvkem, jak tyto služby používat je jejich aktivace a internetové připojení pomocí Wi-Fi. Splníte-li tyto podmínky, můžete získat přehled například o zprávách (RSS feed), počasí, parkovištích nebo čerpacích stanicích v okolí včetně ceny za litr paliva, kontaktu a GPS souřadnic. Dalším pomocníkem je import tras přímo do navigačního systému vozu přes mobilní aplikace We Connect, což usnadní plánování víkendového výletu.

Kaplička přístrojů s ukazatelem Premium

Při pohledu do kapličky přístrojů uvidíte starou dobrou klasiku v podobě dvojice velkých a přehledných budíků uprostřed s multifunkčním barevným ukazatelem Premium. Jedná se vlastně o barevný maxidot, který zobrazuje jízdní data, status vozu, média, telefon či navigační šipku či indikátor zařazeného stupně.

Asistenční systémy

Volkswagen Amarok vývoj a produkci již zastavil a v současné chvíli se čeká na nástupce. Z toho důvodu je výbava po stránce asistenčních systémů docela chudá:

  • „Rear Assist“ – parkovací kamera + parkovací senzory.
  • Tempomat

Závěr

Volkswagen Amarok Canyon je prostě velké, hlučné a chlapské auto s notnou dávkou arogance. S poctivým 6válcem pod kapotou, přídavnou světelnou rampou a vysokým posedem za volantem se mohou jít všechna pseudo SUV rovnou klouzat. Po stránce infotainmentu mne velmi potěšilo, že navzdory svému stáří stále drží krok s dobou a mnohé moderní osobáky by mu ještě stále mohli závidět. Verze Canyon je prostě vymazlená ale také pekelně drahá, takže mne napadá, kdo si jej vlastně bude chtít koupit? Ono, je to vlastně jedno, protože každý, kdo do něj sedne si ho zamiluje a najde si to, co ho baví.

 


 

 

Filip Suchomel

View Comments

Recent Posts

Videotest: SsangYong Korando Club 1.5 GDI-T 4×4: Základní výbava? Proč ne

Na test dojel velmi populární model, který můžeme vídat na českých silnic stále častěji, SsangYong…

5 dny ago

Videotest: Volkswagen Multivan T6.1 Highline 2.0 TDI 4Motion (2024): Stále má co nabídnout

Volkswagen Multivan T6.1 je pomalu nahrazován novějším bratříčkem, modelem T7. Šestka se však loučí s…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Multivan T7 Life 2.0 TDi (2024): Je to dodávka nebo osobák?

VW Multivan je stálicí a ikonou, kterou není nutné asi víc představovat. Aktuálně je na…

2 měsíce ago

Volkswagen Caddy Life 2.0 TDi (2024): Když vám voní nafta

Volkswagen Caddy Life je ve své nejnovější generaci poměrně pohledným autem. Někdo může namítat, že…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Amarok Aventura V6 – Nejlepší pick-up na trhu?

Kooperace a partnerství Volkswagenu a amerického Fordu se vyplatilo! Výsledkem společného snažení se stala nová…

3 měsíce ago

Videotest: Volkswagen ID.3 Pro S facelift 77 kWh (2024): Podruhé a mnohem lépe

Volkswagen si první generací elektromobilu ID.3 zadělal na problémy. Vytýkána byla tomuto modelu zejména nižší…

4 měsíce ago