MENU

Audi A5 Sportback: stylovka za všechny prachy a to doslova

Design infotainmentu: 75%

Plynulost: 95%

Ovladatelnost: 95%

Konektivita: 90%

Displej: 85%

TOTAL SCORE

Total Score 88%

Po několika SUV se mi do rukou dostal překrásný skvost v podobě 4 dveřového coupe se sníženou zádí původem až z Ingolstadtu. Tušíte? Pokud hádáte, že to byla nová generace A5 Sportback trefa! Audi pro rok 2020 omladilo rivala lidového Arteonu a nutno uznat, že v S-line verzi jí to pořádně sekne a za celý týden jsem se na ni nemohl vynadívat, stejně jako kolemjdoucí. Na test dorazila verze 40 TDI s novou generací vznětových motorů EVO. Dvoulitr s výkonem 140 kW a 7-stupňovým S-Tronicem spolupracují dobře ale akcelerací nikoho neoslní. V čem však budete kralovat je moment překvapení, kdy na benzince sáhnete po černé pistoli. Důvodem je fakt, že se jedná o nejtišší dieselový motor se kterým jsem se zatím setkal. Nevím, zda je to novou generací motorů nebo abnormálním odhlučněním ale výsledek stojí za to. Nachytat se nechá jen za studena a při svižnějším rojezdu.

Nyní zpět k paketu S-line, který v kombinaci s 20″ koly Audi Sport vytvoří dokonalou iluzi, že nesedíte v obyčejné a5, nýbrž v ostré S5. Otevření dveří doprovázené decentním a elegantním zasunutím skla otevírá prostor k nahlédnutí do sportovně laděného interiéru s perfektními sedačkami a opravdu povedeným volantem. Vše pochopitelně slícované a dotáhnuté s německou precizností. Ano, to bych si nechal rád líbit.

Audi a5 Sportback

Infotainment

Multimediálnímu systému MMI dominuje dotykový 10,1″ displej s vysokým rozlišením a perfektní odezvou. To je bohužel vše, co lze k obrazovce říci v superlativech. Nevím, co Audi vedlo k tomu, že místo vkusného zakomponování displeje do přístrojové desky jej sprostě vzali a připlácli ho přímo do zorného pole. Nikdy jsem nepatřil mezi příznivce tohoto konceptu a v každém testu vyzdvihoval Audi, které si to dělalo po svém, to však nyní skončilo. Stejně tak je škoda, že se upustilo od multifunkčního ovladače, ovládání by se tak obešlo bez umatlaných displejů. Alternativou je naopak pokročilé hlasové ovládání, které prošlo značným vývojem a stává se z něj docela použitelný pomocník.

Audi a5 Sportback interier

Audi to s moderními technologiemi a online konektivitou umí, proto je multimediální systém MMI Navigace plus excelentní po všech směrech. Logika ovládání a intuitivnost infotainmentu je jeho silnou stránkou, a dokonce i běžně nepoužitelnou notifikační lištu si zde oblíbíte. Další vychytávkou je zadávání textu psaním prstem na displeji.

Aktuálně jedinou vlaštovkou koncernu VW je právě Audi se službami Connect Navigation & Infotainment spolupracující s Googlem. Pokud totiž vložíte datovou SIM kartu do slotu v přihrádce spolujezdce, začnou se dít věci! Kromě LTE hotspotu můžete totiž využívat Online traffic, StreetView, online vyhledávání POI, předpověd počasí či Parkopedii. To vše usnadňuje orientaci v neznámém městě. Stejně tak mne nadchla synchronizace emailů, zpráv či kalendáře. Vše potřebné se poté stává součástí auta, záleží však na jedinci, zda mu to vyhovuje nebo upřednostní raději smartphone.

Konektivita

Telefon připojíte k „Ápětce“ drátem i bez něj. Bohužel ta bezdrátová technologie se týká výhradně Bluetooth a palubní Wi-Fi. Mrzí mne totiž absence bezdrátového rozhraní Apple CarPlay/Android Auto, chceme-li je využívat, musíme pokaždé připojit telefon kabelem. Na druhou stranu mne baví dvojice USB slotů různých standardů (3.0 a C) nebo Phonebox s bezdrátovou nabíječkou Qi umístěnou poněkud nestandardně a to přímo pod loketní operkou.

Audi MMI infotainment

Audi Virtual Cockpit

Mít moderní audinu bez digitální kapličky Virtual Cockpit je téměř hřích! Ani testovací kousek nebyl naštěstí výjimkou a nabídl tento obrovský displej před řidičem. 12,3″ s vysokým rozlišením nahrazuje klasické analogové budíky a poskytuje prostor pro individualizaci zobrazovaných informací.

Audi Virtual Cockpit

 

Řidič si může vybrat z trojice základních schémat (klasický, sportovní, inovativní) a ty následně dál konfigurovat. Ovládání displeje již následně probíhá tlačítky na volantu. Šipkou doleva/doprava přepínáte karty (Navigace, Asistenty, Jízdní data, Média,…) a tlačítkem VIEW celé schéma. Tady bych vypíchl 3D mapu od Googlu s online informacemi o dopravě. Osobně však stále dávám přednost budíkům a navigaci sleduji na infotainmentu.

TEST: Audi Q3 Sportback s infotainmentem MMI a myAudi

Asistenční systémy

V tomto odstavci nebudu skrývat zklamání, protože mnou testovaná a5 bla v tomto ohlednu velmi spoře vybavená. Zkrátka kromě standardně dodávaných bezpečnostních systémů jako je například Audi pre sense nebylo auto vybaveni ani tempomatem! Což je řekněme, docela skandální při cenovce bezmála 2 mil. korun.

Audi PreSense

Co si pochvalu naopak zaslouží jsou adaptivní LED Matrix světlomety které svíti opravdu skvěle a díky velkému množství diod je odstiňování protijedoucích vozidel plynulé a netahá to tolik oči jako předešlé generace maticových světlometů. Sáhnete-li do kapsy ještě hlouběji můžete mít tyto světlomety kombinované s laserovým paprskem pro vyšší svítivost dálkových světel, což je u modelu a5 premiéra.

Mobilní aplikace myAudi

Pro všechny fajnšmekry a geeky nabízí Audi jednoduchou, intutivní a graficky příjemnou appku myAudi, která slouží jako vzdálený ovladač a zdroj informací o jízdních datech, poloze vozidla, klimatizace nebo zamykání. Podmínkou je dostupnost LTE sítě a smartphone s aplikací a uživatelským účtem myAudi.

Závěr

Nové Audi A5 Sportback je nepřehlédnutelné auto, které má šmrnc a styl. Pokud přihodíte nějakou tu stovečku za S-line paket a větší kola z kolekce Audi Sport vytvoříte mimořádně atraktivní auto, které vám budou závidět i nejlepší přátelé. Ápětka je již ve standardu velmi vybaveným modelem, protože tvoří de facto vstupenku mezi ingolstadskou elitu. Interiér je ve znamení kvality a špičkového zpracování, což zaručuje dokonalý pocit při řízení a touhu strávit v autě ještě víc času, než skutečně musíte. Výtek zde mnoho není, možná jen nedomyšlená konfigurace bez asistenčních systémů.

Po stránce infotainmentu je to ta dobře známá písnička o tom, jak ukázkově funguje propojení online světa a automobilu. Tady nelze vytknout zhola nic, protože přesně tak to má vypadat.

 


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *