MENU

Audi Q3 Sportback s infotainmentem MMI a myAudi

Design infotainmentu: 95%

Plynulost: 95%

Ovladatelnost: 95%

Konektivita: 97%

Displej: 95%

TOTAL SCORE

Total Score 96%

SUV a menší crossovery vévodí žebříčkům oblíbenosti takřka po celém světě. Stačí se rozhlédnout a během nepatrné chvíle jich napočítáte několik. SUVčka těží ze své vyšší světlé výšky, majestátnosti a odolností na rozbitějších českých okreskách. Co jim však do karet nehraje je „sport“ appeal. Přesně z tohoto důvodu se zrodil jakýsi hybrid, respektive kříženec crossoveru a coupé. Zprvu se mi tato myšlenka příliš nezamlouvala, ve skutečnosti to docela dobře funguje. Na vlastní kůži jsem vyzkoušel německou novinku Audi Q3 Sportback, která se od standardní verze liší krásně zkosenou zádí. Právě ta dodává vozu jistý punc výjimečnosti a sportovnosti.

Aby toho sportovního designu nebylo málo, novinářská Audi disponovala kromě jiného také atraktivním S-line paketem. Ten opticky vylepšuje mnoho částí auta, nejviditelnější změny se týkají nárazníků a interiéru. Tím však ona sportovnost končí, ptáte se proč? Důvodem byl základní vznětový čtyřválec označený jako 35 TDI se 7-stupňovým automatem S-tronic. Konkrétní pohonné ústrojí musím hodnotit negativně, motor je příliš hlučný a chybí mu výkon, 110 kW na svižnou jízdu prostě nestačí. Se spotřebou si sice oproti benzinu polepšíte, zároveň ale pohřbíte jakékoliv sportovní ambice Sportbacku.

Audi Q3 Sportback

Infotainment

Infotainment zůstal oproti klasické Q3 bez jakékoliv zásahu, a to je dobře! Multimediální systém MMI Navigace plus je promyšlený do detailu, splňuje tak veškeré požadavky mladého člověka na konektivitu a online propojení. Logika ovládání a intuitivnost, jež vévodí celému systému, je naprosto přirozená. Infotainmentu dominuje dotykový 10,1″ displeji s vysokým rozlišením. Zde pochválím jeho precizní zakomponování do palubní desky. Co jsem naopak postrádal byla haptická odezva „Audi click“ při stisku displeje, která stále zůstává výsadou výhradně vyšších modelů značky.

Audi Phone Box

Esem v rukávu je Audi Connect Navigation & Infotainment. Vložíte-li datovou SIM kartu do slotu v přihrádce spolujezdce, Q3 se stane skvělým pomocníka na cestách. Kromě LTE WiFi hotspotu můžete využívat Google online traffic, StreetView, online vyhledávání POI, předpověd počasí nebo Parkopedii. Další skvělou funkcí je zadávání adresy psaním namísto pomalého „vyťukávání“. Audi využívá internetové připojení opravdu ukázkově, a kromě navigace umí například synchronizovat emaily, zprávy nebo kalendář, čímž z infotainmentu dělá vaši pravou ruku.

Parkopedia

Konektivita

Propojení telefonu a Sportbacku je na špičkové úrovni, jen těžko hledá konkurenci. Samozřejmostí je přítomnost bezdrátového Apple CarPlay i Android Auto! Připojení bez nutnosti použití otravného kabelu je opravdu výborné. Smartphone tak stačí při příchodu vložit do Phoneboxu s bezdrátovou Qi nabíječkou a LTE příjmem. Všechny oblíbené aplikace jsou od té chvíle dostupné na displeji infotainmentu.

Apple CarPlay

Pokud snad stále toužíte po kabelu, k dispozici je dvojice USB konektorů. Chválím Audi za integraci „klasického“ USB 3.0 a také inovativního typu C. Konektory jsou prakticky umístěné a na své si přijde opravdu každý.

RECENZE: Audi e-tron s infotainmentem MMI a službami MyAudi

Virtual Cockpit

Bylo by opravdu rozporuplné mít Q3 s tak pokrokový infotainment a klasické analogové budíky v kapličce. Rozhodně bych doporučoval připlatit za paket Gravity a v něm kromě jiného za 12,3″ plně digitální štít Audi Virtual Cokpit. Displej poskytuje poměrně mnoho možností k individualizaci. Kromě trojice základních „módů“ zobrazení (klasický, sportovní, inovativní) lze nastavit i jednotlivá data a informace. Přepínání je poté jednoduché a vystačíte si s tlačítkem VIEW na volantu. Nejpůsobivějším režimem je pravděpodobně Navigace, kdy se přes celou uhlopříčku zobrazí 3D mapa s online informacemi o dopravě a opravdu jemným zobrazením.

Audi Virtual Cokcpit

Asistenční systémy

Audi Q3 přijíždí s plným arsenálem bezpečnostních a asistenčních systémů. Kromě pasivních systémů jsou na palubě i ty aktivní. Testovací auto disponovalo:

  • Asistentem adaptivní jízdy a adaptivní tempomat,
  • Nouzovým asistentem,
  • Asistentem změny jízdního pruhu,
  • Asistentem dálkových světel,
  • Asistentem rozpoznávání dopravních značek,Audi parking system se selektivním zobrazováním,
  • Audi pre sense front
  • Audi pre sense basic
  • Audi Parking System Plus

Audi Parking System

Mobilní aplikace myAudi

Jednoduchá a graficky zdařilá appka slouží jako „ovladač“ pro služby z balíčku Audi connect Remote & Control. Prostřednictvím těchto služeb získává uživatel přístup k některým funkcím vozu z pohodlí smartphonu. Podmínkou těchto služeb je založení a registrace v myAudi účtu. Jako nejpoužitelnější funkce považuji:

  • Zamknutí a odemknutí vozidla přes smartphone prostřednictvím chytrého telefonu
  • Přehled o aktuálním stavu vozidla (množství paliva v nádrži, jízdní data)
  • Oznámení o aktivaci alarmu
  • Aktivace nezávislého topení
  • Vedení knihy jízd

Závěr

Nové Audi Q3 Sportback je mimořádně povedené SUV, které má styl, a přitom nepůsobí zbytečně vyumělkovaně. Nebál bych se jej dokonce nazvat jako roztomilejší verzi Q8. Největší nevýhodou je skutečně vysoká cenovka a astronomické příplatky. V tomto směru se mi líbí akční paket Gravity, ten za výhodnější cenu nabízí mnoho. Po stránce infotainmentu a konektivity patří toto stylové Audi k naprosté špičce a naprosto ukázkově prezentuje, jak má multimediální systém vypadat. To vše je ještě umocněno perfektním zpracováním a použití prémiových materiálů. Zkrátka „Náskok díky technice!“ a to se mi děsně líbí.

 

Foto: Filip Suchomel

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.