MENU

Kia XCeed s TomTom online službami

Design infotainmentu: 85%

Plynulost: 90%

Ovladatelnost: 85%

Konektivita: 90%

Displej: 85%

TOTAL SCORE

Total Score 87%

Vzpomínáte na první generaci populárního modelu Ceed? Tehdy Kia zabodovala svým moderním designem a poměrně bohatou základní výbavou. Tímto tahem si značka připravila úrodnou půdu na našem trhu na mnoho let dopředu. Aktuálně máme co dočinění s třetí generací Ceedu, která se tu a tam představí v zajímavém derivátu. Na test jsem si vybral oplastovaný XCeed.

Jedná se o kompaktní crossover, kterých je všude spousta, i přesto však dokáže zaujmout krásnou „kupé“ zádí. Od standardního modelu se výrazně liší jak tvarem karoserie, tak i rozměry, celkově se totiž nafoukl. Novinářský kousek měl pod kapotou vrcholnou motorizaci 1.6 T-GDI s výkonem 204 koní a 265 Nm točivého momentu. Měl jsem oprávněné obavy, jak si přední náprava a 7-stupňová dvouspojka poradí s přenosem výkonu na silnici. Musím uznat, že skvěle! Agregát je po většinu času klidný, skoro o něm nevíte. Uznáte-li za vhodné a šlápnete na plyn, XCeed ochotně akceleruje a obšťastní vás i jadrným zvukovým projevem, který není zrovna k zahození. Podvozek je také sebejistý, ještě aby ne, když dostal tolik opěvované hydraulické dorazy, bohužel jen na předek. Jedinou nevýhodou je docela vysoká spotřeba a malá palivová nádrž. Se spotřebou pohybující se mezi 8-9 litry, spíše teda k 9, dojedete něco málo kolem 500 kilometrů, což je prostě málo.

kia xceed

Infotainment

XCeed dostal v rámci modelové řady ten nejnovější a nejvychytanější infotainment. Dominujícím prvkem je dotykový 10,25“ displej s velmi dobrý rozlišením, který je vkusně vsazen do palubní desky a olemován lesklým černým rámečkem. Spodní hranu displeje doplňují dotyková tlačítka. Velkou pochvalu si naopak zaslouží přítomnost dvojice otočných ovladačů pro snadnější ovládání, přítomnost filtru škodlivého modrého světla nebo diktafon pro rychlé poznámky využívající interní paměť!

kia xceed interier

Plynulost celého systému je na vysoké úrovni, během testu jsem nezaznamenal žádné zamrznutí. Na co je však nutné si zvyknout je poněkud odlišná logika ovládání, není špatná, ale není také příliš intuitivní. Velmi pozitivně hodnotím HOME screen, tedy konfigurovatelnou obrazovku, kterou lze rozdělit na 3 části tzv. SplitView. Posádka tak má stále na očích to, co přesně chce, dokonce i widget s online počasím, což je fakt cool.

kia xceed apple carplay

 

Navigační systém pracuje s detailními mapami od společnosti TomTom což samo o sobě slibuje slušný výkon. Skutečně s tím lze souhlasit, navigace je v praxi velmi schopná, řidiče například přehledně informuje o tom, kam a kdy se má zařadit. Jen grafické podání mapy a zejména zvýrazněné trasy se mi zdálo „kostrbaté“. Osobně jsem využil i rozšíření v podobě online dopravních informací a upozornění na stacionární radary, které jsou taktéž od TomTomu. Nevýhodou je potřeba připojení infotainmentu k internetu pomocí svého smartphonu. Daleko lepším řešením by byla integrace SIM karty s předplaceným datovým balíčkem.

RECENZE: Kia Stinger GT s TomTom online službami

Konektivita

Na své si přijdou jak příznivci Apple CarPlay tak i Android Auto. Obě platformy můžete se systémem spojit a bezpečně tak používat smartphone během jízdy. Spokojit se musíte s absencí bezdrátové technologie. Infotainment podporuje také standardní připojení prostřednictvím Bluetooth. Během jízdy se nabízí odložit telefon do velmi šikovně umístěné přihrádky pod panelem klimatizace, která je zároveň bezdrátovou nabíječkou Qi. Nechybí zde LED notifikace nabíjení.

kia xceed infotainment

Digitální přístrojový štít Supervision

Novinkou, se kterým přijíždí XCeed jako první auto značky je zcela přepracovaný digitální přístrojový štít nazvaný Supervision. Disponuje uhlopříčkou 12,3“ s rozlišením 1920×720 bodů. Obrazovce dominují dva velké budíky a v prostřední částí prostor pro jízdní data a navigační pokyny ovládaný tlačítky multifunkčního volantu.

kia xceed interier

Kromě spotřeby paliva či dojezdu zde můžete zobrazit navigační šipku s odpočtem metrů, přehrávaná média, upozornění nebo informace o voláních a kontaktech. Jedinou nevýhodou je nemožnost zobrazení kompletní navigační mapy v kapličce. Zajímavosti je změna grafiky ve sportovním režimu, kdy analogové budíky nahradí digitální číslice.

ČTĚTE: Kia mění budíky za displeje

Asistenční a bezpečnostní systémy

Jak sama automobilka tvrdí, nový XCeed je vybaven nejmodernějším balíkem asistenčních systému zvaných ADAS (Advanced Driver Assistent System). Testované auto bylo vybaveno těmito systémy:

  • Autonomní nouzové brzdění (FCA)
  • Pokročilý adaptivní tempomat (SCC) s funkcí Stop and Go
  • Sledování mrtvého úhlu (BCW)
  • Aktivní systém pro jízdu v pruzích (LKA)
  • Sledování únavy řidiče (DAW)
  • Upozornění na přijíždějící vozidla v příčném směru při couvání (RCCW)
  • Automatické přepínání dálkových světlometů (HBA)
  • Ukazatel rychlostních limitů (ISLW)

kia xceed kamera

Během testování mne docela rozčiloval přecitlivělý systém sledování únavy řidiče. Jeho citlivost je možné v nastavení snížit, nicméně i tak vyhodnocoval můj jízdní styl jako unavený a opakovaně doporučoval přestávku. Vše do té doby, než jsem jej trvale deaktivoval.

TomTom online služby (Kia Live)

Online služby jsou povětšinou šikovným pomocníkem při cestování. V případě Kia to platí dvojnásob, protože využívá stejně jako navigace sofistikovanou databázi TomTom. Na výběr tak máte informace o předpovědi počasí v lokalitě, množství parkovacích míst, POI či benzinek. Například prohledávání zajímavých míst (POI) obsahuje 500 kategorií vyhledávání, 25 000 klíčových slov a 250 000 lokalit. Podmínkou fungování těchto služeb je připojení k internetu pomocí chytrého telefonu.

Kia connected services

Mobilní aplikace MyKia

Aplikaci jsem bohužel nemohl plně otestovat, protože jsem za celou dobu testování nedokázal přihlásit. Jediné, co fungovalo bylo webové rozhraní, které nabízí přidání vašeho vozidla na základě VIN. Následně jsem vyzvání k vybrání svého dealerství a poté ke stažení potřebných manuálů k vozidlu. Kladně hodnotím výpočet servisního intervalu dle aktuálního stavu tachometru a plánovaného ročního nájezdu.

Závěr

Kia XCeed zcela jistě naváže na úspěch předešlých generací Ceedu, ba si troufám říci, že je překoná. Kvalitním zpracováním, moderními technologiemi či plnou online konektivitou je rovným soupeřem ostatním konkurentům na trhu, kteří by měli být přinejmenším na pozoru. Tento model je navíc jedním z nejkrásnějších městských crossoverů, čím si vysloužil nominaci na finalistu ankety Auto roku 2020. Osobně bych jen volil odlišnou motorizaci. Výkon ji sice nechybí, svou žíznivostí je však na obtíž.

 

Foto: Filip Suchomel

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.