MENU

Volkswagen Touareg V8 s infotainmentem Discover Premium

Design infotainmentu: 95%

Plynulost: 95%

Ovladatelnost: 90%

Displej: 97%

TOTAL SCORE

Total Score 95%

Trendem poslední dekády je downsizing, tedy postupné snižování počtu válců a objemů motorů. Nic na tom nepřidá ani aktuálně probíhající válka za snižování flotilové produkce CO2 a masivní nátlak do elektromobility. Automobilky tak nemají na výběr a chtějí-li vyrábět výkonná auta s velkými motory, musí se v modelové paletě tu a tam objevit nějaký hybrid, plug-in hybrid nebo „čistý“ elektromobil, který průměr CO2 vylepší.

Zářným příkladem je koncern Volkswagen, který si po doznívající aféře Dieselgate sype popel na hlavu přelomovým elektromobilem ID.3. Proto jej dnes vidíme na každém druhém billboardu. Čím už se ale wolfsburská automobilka příliš nechlubí je motorový klenot, který šetří pro vlajkový Touareg!

Volkswagen Touareg 4.0 TDI V8

Automobiloví nadšenci již určitě tuší, co jsem testoval. Ano, správně, týden jsem brázdil české okresky a dálnice v naprosto úchvatném Touaregu 4.0 TDi V8. Je to vlk v rouše beránčí, který se neustále připomíná svým kultivovaným ba až symfonicky sladěným zvukem osmi válců. Při normálním stylu jízdy se agregát převaluje kolem 1100 otáček za minutu a s velmi příznivou spotřebu pohybující se i pod 7 litry. Jakmile však sešlápnete plynový pedál do kick-downu, obrovské SUV okamžitě vystřelí vpřed s razancí supersportu. Vždyť na papíru má neuvěřitelných 421 koní s mamutím točivým momentem 900 Nm a zrychlením na stovku za 4,9 vteřiny. Překonává jej pouze ingolstadská sestřička Audi SQ7 a to o jedinou desetinu.

RECENZE: Volkswagen Passat GTE s MIB3 a online službami We Connect

Infotainment

Interiéru Touaregu dominuje tzv. Inovision Cockpitem. Součástí digitálního cockpitu je 12,3″ digitální kaplička přístrojů a obrovský 15″ displej pro infotainment s Full HD rozlišením. Zapracování dotykové obrazovky takových rozměrů je zde vyřešeno důmyslně a nezapomnělo se ani na lehké natočení směrem k řidiči. Grafika infotainmentu Discover Premium nápadně připomíná smartphony, což poznáte již při letmém pohledu, díky HOME tlačítku.

infotainment Discover Premium

Ovládání infotainmentu je na takovém displeji občas obtížné. Z tohoto důvodu oceníte masivní dekorační lištu, která lemuje celou palubní desku a může posloužit jako opěrka ruky. Některé view na mne působily opravdu megalomansky nepřirozeným dojmem, například nastavení masáží sedadel nebo klimatizace je poněkud složitější a zprvu nevěřícně civíte. Naopak navigační mapa je výborně přehledná a čitelná. Užitečnou funkcí, kterou si zamilujete je chytrá lišta s oblíbenými funkcemi. Do tohoto kontextu lze libovolně vybrat hned několik funkcí, které chcete mít zkrátka na dosah. Osobně jsem pozice obsadil deaktivací otravného Stop&Start systému a vnitřní cirkulací vzduchu pro případ dojetí kouřového obláčku jedničkové Octavie s ultra-mega-úspornou jednadevítkou.

Perfektně fungující infotainment dokázal zklamat jen v absenci bezdrátového spojení Apple CarPlay a Android Auto. Tady se ještě nosí kabely, lze je však schovat. Příjemným zjištěním bylo naopak USB 3.0, které tak v drtivé většině případů nemusíte redukovat.

infotainment Discover Premium

Zabloudíte-li v neznámu, přijdou vhod služby We Connect, které pomohou při vašem dobrodružství. Cílem je poskytnout posádce maximální dostatek informací o restauracích, počasí nebo čerpacích stanicích na trase. Zároveň vás dokáží spojit s vozidlem prostřednictvím smartphonu i ve chvílích, kdy je auto zaparkované venku. Ve svém telefonu tak vidíte aktuální dojezd, celkový stav nebo polohu vozidla. Kromě toho se vždy hodí vzdálená aktivaci nezávislého topení, potažmo ventilování.

Volkswagen We Connect

Active Info Display

Digitální kaplička je stále tím nejlepším, co Volkswagen nabízí. Kromě 12,3″ a vysokého rozlišení svede zobrazit přímo ukázkové analogové budíky. Středová část je uzpůsobena k přepínání různých režimů (Media, Radio, Asistenty, Noční vidění, Head-Up displej…). Po stisknutí tlačítka VIEW na volantu se kaplička přepne do nesmyslného zobrazení pomocí kvádrů. Jediné pozitivum vidím jen tehdy, máte-li zrovna zobrazen obraz nočního vidění. Při „klasickém“ zobrazení totiž budíky zakrývají část „nočního“ obrazu z kamery.

Active Info Display

Bezpečnostní a asistenční systémy

Pocit bezpečí je důležitý, zejména když se každou chvíli řítí nějaký šílenec v protisměru. Už samotná velká a vysoká karoserie vzbuzuje pocit nerušeného bezpečí, doporučím však připlatit za Asistenční paket řidiče „Plus“, který k ostatním asistentům přidá:

  • „Adaptivní tempomat ACC s prediktivní regulací rychlosti a asistent popojíždění v koloně“
  • „Asistent vjezdu do křižovatky“ včetně funkce nouzového brzdění City Break s rozpoznáváním chodců
  • „Emergency Assist“
  • „Lane Assist“
  • „Side Assist“
  • „PreCrash+“
  • Head-Up Display s projekční funkcí na čelní sklo

Head-Up Display

Noční vidění „Night Vision“

Jezdíte-li rádi ve tmě, Touareg s nočním viděním bude vašim společníkem k nezaplacení. Zatím se jedná o jediný model značky, který tuto funkci nabízí. Night Vision je vskutku skvělým pomocníkem pro unavené oči v noci. Osobně jsem si mohl vyzkoušet, jak kamera v masce zachytila několik srn v příkopu, na které mne Touareg akusticky i vizuálně upozornil a nedošlo ke střetu. Systém infračervené kamery zobrazuje černobílý obraz v kapličce přístrojů včetně kontrastního zobrazení osoba zvěři. Vyskytne-li se nebezpečí, nejprve zakročí inteligentní IQ. Light Matrix, které navedou vaše oči intenzivním zábleskem světla přesně tam, kam potřebujete.

ČTĚTE: V noci jako ve dne „Night Vision“

Volkswagen Touareg noční vidění

Mobilní aplikace We Connect

Moderní infotainment a vysoká úroveň konektivity pokračuje i ve chvíli, kdy vozidlo připojíte přes Volkswagen ID do mobilní aplikace We Connect. Spárováním získáte ještě funkčnější celek, nad kterým máte kontrolu i když je zamčené venku. Aplikace umožňuje vzdálenou správu vozu, přehled o poloze, jízdních datech nebo servisních intervalech. Stejně tak svede navigovat do nejbližšího dealerství. Třešničkou je možnost rychlé aktivace či naplánování spuštění nezávislého topení. Původní aplikace Car-net prošla radikální změnou jména i grafiky. Nyní je intuitivnější a také mnohem zdařilejší.

Závěr

VW dalo Touaregu do vínku mnohé, obrovský prostor uvnitř či pohodlný podvozek byste čekali, ale V8 pod kapotou z něj dělá vlka v rouše beránčím. Každou jízdu jsem si skutečně užil a doslova se zamiloval! Z neohrabaného SUV je díky kombinaci výkonného motoru a skvělého vzduchového podvozku s aktivním vyrovnání náklonů hbitý sprinter, který potrápí nejednoho sporťáka. Bonusem toho všeho je moderní infotainment, plná konektivita a online propojení s okolním světem, které zjednoduší cestování.

 

Foto: Josef Tobiášek

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.