Categories: Hlavní stranaNovinky

Emise CO2 stále rostou

Nové osobní automobily prodávané na evropském trhu za rok 2019 vykázaly průměrné emise CO2 121,8 g/km. Jedná se o číslo, jež je v porovnání s rokem 2018  o 1,3 gramu větší! Vzrůstající tendence je patrná již třetí rok v řadě. K emisnímu cíli, tedy hranici 95 g/km se automobilky příliš nepřibližují.

Foto: Toyota Media Press

 

Toyota s nejnižšími emisemi CO2

Průměrnou hodnotu  emisí se podařilo meziročně snížit pouze hrstce značek. První místo obsadila Toyota, ta jako jediná automobilka vykázala průměr pod 100 gramů! Emise byly sníženy o 2,3 procenta na celkových 97,5 g/km. Japonci těží zejména z produkce hybridních pohonných jednotek. Za rok 2019 se prodalo na našem kontinentu kolem 500.000 automobilů.

Ceny aut porostou nahoru

Letošní rok bude pro evropské automobilky zlomový. Direktivní nařízení EU nutí neustále snižovat průměrné emise u vyráběných vozů, což s velkou pravděpodobností povede ke zdražování. „Navýšení emisních limitů CO2 naše prodeje neovlivní ani nezdraží naše auta. Zpřísněné normy Toyota i Lexus plní díky hybridním technologiím. Nové vozy tedy splní limity a majiteli se tudíž vyplatí i do budoucna,“ říká generální ředitel zastoupení značky Toyota a Lexus v ČR Martin Peleška.

Žebříček TOP značek, které snížily produkci CO2

  1. Toyota (97,5 g/km)
  2. Citroën (106,4 g/km)
  3. Opel (124,9 g/km)
  4. BMW (129 g/km).

„Průměrné emise elektrifikovaných automobilů dosáhly v loňském roce 63,2 g/km, tedy asi poloviny emisí konvenčních benzínových a naftových vozů. I přes zaznamenaný růst činil podíl elektromobilů na trhu pouze šest procent všech nových registrací, což nestačilo na to, aby došlo k zastavení negativního trendu,“ uvedl globální analytik JATO Felipe Munoz.

 

Zdroj: Toyota Media Press

Filip Suchomel

Recent Posts

Videotest: SsangYong Korando Club 1.5 GDI-T 4×4: Základní výbava? Proč ne

Na test dojel velmi populární model, který můžeme vídat na českých silnic stále častěji, SsangYong…

2 dny ago

Videotest: Volkswagen Multivan T6.1 Highline 2.0 TDI 4Motion (2024): Stále má co nabídnout

Volkswagen Multivan T6.1 je pomalu nahrazován novějším bratříčkem, modelem T7. Šestka se však loučí s…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Multivan T7 Life 2.0 TDi (2024): Je to dodávka nebo osobák?

VW Multivan je stálicí a ikonou, kterou není nutné asi víc představovat. Aktuálně je na…

2 měsíce ago

Volkswagen Caddy Life 2.0 TDi (2024): Když vám voní nafta

Volkswagen Caddy Life je ve své nejnovější generaci poměrně pohledným autem. Někdo může namítat, že…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Amarok Aventura V6 – Nejlepší pick-up na trhu?

Kooperace a partnerství Volkswagenu a amerického Fordu se vyplatilo! Výsledkem společného snažení se stala nová…

3 měsíce ago

Videotest: Volkswagen ID.3 Pro S facelift 77 kWh (2024): Podruhé a mnohem lépe

Volkswagen si první generací elektromobilu ID.3 zadělal na problémy. Vytýkána byla tomuto modelu zejména nižší…

3 měsíce ago