Categories: Hlavní stranaNovinky

Emise CO2 stále rostou

Nové osobní automobily prodávané na evropském trhu za rok 2019 vykázaly průměrné emise CO2 121,8 g/km. Jedná se o číslo, jež je v porovnání s rokem 2018  o 1,3 gramu větší! Vzrůstající tendence je patrná již třetí rok v řadě. K emisnímu cíli, tedy hranici 95 g/km se automobilky příliš nepřibližují.

Foto: Toyota Media Press

 

Toyota s nejnižšími emisemi CO2

Průměrnou hodnotu  emisí se podařilo meziročně snížit pouze hrstce značek. První místo obsadila Toyota, ta jako jediná automobilka vykázala průměr pod 100 gramů! Emise byly sníženy o 2,3 procenta na celkových 97,5 g/km. Japonci těží zejména z produkce hybridních pohonných jednotek. Za rok 2019 se prodalo na našem kontinentu kolem 500.000 automobilů.

Ceny aut porostou nahoru

Letošní rok bude pro evropské automobilky zlomový. Direktivní nařízení EU nutí neustále snižovat průměrné emise u vyráběných vozů, což s velkou pravděpodobností povede ke zdražování. „Navýšení emisních limitů CO2 naše prodeje neovlivní ani nezdraží naše auta. Zpřísněné normy Toyota i Lexus plní díky hybridním technologiím. Nové vozy tedy splní limity a majiteli se tudíž vyplatí i do budoucna,“ říká generální ředitel zastoupení značky Toyota a Lexus v ČR Martin Peleška.

Žebříček TOP značek, které snížily produkci CO2

  1. Toyota (97,5 g/km)
  2. Citroën (106,4 g/km)
  3. Opel (124,9 g/km)
  4. BMW (129 g/km).

„Průměrné emise elektrifikovaných automobilů dosáhly v loňském roce 63,2 g/km, tedy asi poloviny emisí konvenčních benzínových a naftových vozů. I přes zaznamenaný růst činil podíl elektromobilů na trhu pouze šest procent všech nových registrací, což nestačilo na to, aby došlo k zastavení negativního trendu,“ uvedl globální analytik JATO Felipe Munoz.

 

Zdroj: Toyota Media Press

Filip Suchomel

Recent Posts

Seznámení s novým Nissanem Qashqai: Google, ticho a alcantara na palubě

Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…

1 rokem ago

Videotest: MG ZS EV Excite 69,9 kWh 156 k (2024): Překvapí dojezdem

S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…

1 rokem ago

Videotest: Toyota bZ4X Prestige 71 kWh 4×2: Elektrická prvotina

Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:HEV AWD Advance: Hybrid nebo Plug-in hybrid?

Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…

1 rokem ago

Videotest: Mazda 3 e-Skyactiv-X 186: Auto bez chyby, motor prosím jiný

Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:PHEV Advance Tech – Nikdy nebyla v lepší kondici

Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V.  Během týdenního testu jsme…

1 rokem ago