Novinky

Virtuální realita v automobilovém průmyslu

Automobilový průmysl čeká jedna z největších změn od vzniku první výrobní linky. Tvrdí to Tim McDonough z americké společnosti Unity Technologies, která tvoří platformy pro počítačové hry, ale své nástroje také ochotně poskytuje výrobcům aut.

Vývoj autonomního řízení

Řešení vytvořená Unity umožňují i vývoj virtuálního prostředí pro autonomní vozy a testování jejich fungování, aniž by musely vyjíždět na skutečné silnice. Využití virtuální reality také výrobcům aut umožňuje proškolit zaměstnance továren a mechaniky. Díky brýlím pro virtuální realitu se noví zaměstnanci naučí složit nebo opravit virtuální automobil, tedy aniž by blokovali servis nebo výrobní linku, navíc v bezpečných podmínkách a bez generování dalších, zbytečných nákladů.

Virtuální Lexus

První auto, na kterém se zkoušel také marketingový potenciál nástrojů a virtuální reality Unity, byl Lexus LC 500. 3D model v plné velikosti, jenž vytvořila agentura Team One, zahrnoval dokonce i pohonnou soustavu, podvozek i ty nejmenší detaily sportovního Lexusu, například spoje dílů karoserie, odstíny laku, barvy a texturu čalounění. Navíc s možností barvu laku, čalounění interiéru nebo vzor poklic změnit, a samozřejmě šlo i usednout dovnitř virtuálního vozu.

Loni vznikl také konfigurátor nového crossoveru značky Lexus, modelu UX. Umožňuje zobrazit auto na ulici, změnit barvu laku nebo verzi výbavy, a dokonce si i vyzkoušet fungování některých prvků uvnitř vozu, včetně třeba centrálního displeje. Konfigurátor je vybaven také analytickými nástroji, které sledují chování uživatelů.

Benefity pro zákazníky

Firma Rewind ve spolupráci s HP a Intelem vytvořila 3D program Salesdrive, který umožňuje v reálném čase zformovat virtuální model nového vozu v plné velikosti. Prodejce může auto popisovat zákazníkům a současně přidávat prvky výbavy, například úchyty na kolo. Díky Salesdrive lze vidět třeba i to, kolik místa v kufru zabere kočárek nebo jak vypadají zadní sedadla s dětskou autosedačkou.

Filip Suchomel

Recent Posts

Seznámení s novým Nissanem Qashqai: Google, ticho a alcantara na palubě

Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…

1 rokem ago

Videotest: MG ZS EV Excite 69,9 kWh 156 k (2024): Překvapí dojezdem

S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…

1 rokem ago

Videotest: Toyota bZ4X Prestige 71 kWh 4×2: Elektrická prvotina

Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:HEV AWD Advance: Hybrid nebo Plug-in hybrid?

Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…

1 rokem ago

Videotest: Mazda 3 e-Skyactiv-X 186: Auto bez chyby, motor prosím jiný

Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:PHEV Advance Tech – Nikdy nebyla v lepší kondici

Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V.  Během týdenního testu jsme…

1 rokem ago