Automobilka Kia mění budíky za displej. Pro nový městský crossover XCeed bude totiž nabízet plně digitální přístrojový štít Supervision. Jedná se o displej s úhlopříčkou 12,3″. Inovativní přístrojová kaplička se objeví ještě v tomto roce společně s uvedením modelu XCeed v Evropě.
Displej Supervision byl navržen tak, aby zajistil co nejsrozumitelnější předávání informací. Digitální štít o vysokém rozlišení 1920×720 obrazových bodů nahrazuje dnešní tradiční rychloměr a otáčkoměr v osobních vozech značky. Jednolitý displej obsahuje zcela ostré digitální kruhové ukazatele rychloměru a otáčkoměru; díky vysokému obnovovacímu kmitočtu displeje jsou zaručeny hladké a rychlé reakce na všechny pokyny od řidiče.
Mezi dvojicí kruhových ukazatelů se nachází multifunkční displej ovládaný pomocí spínačů na volantu. V této části displeje může řidič ve svém zorném poli snadno sledovat pokyny navigace, stejně tak jako informace audio systému, informace o voláních a kontaktech nebo detailní informace o trase. Sem patří i hodnoty aktuální a průměrné spotřeby paliva. Dále je systém schopen zobrazovat upozornění diagnostiky vozidla; rozevírací oznámení mohou být provázána s různými systémy aktivní bezpečnosti a technologiemi na podporu řízení i dopravními informacemi v reálném čase nebo navigací.
Některá provedení vozů z modelové řady Kia XCeed se budou (podobně jako jiné modely z rodiny Ceed) nabízet s voličem jízdních režimů Drive Mode Select. Řidič si tak bude moci upravit parametry jízdního chování a výkonu vozidla v souladu s konkrétními jízdními podmínkami: v režimech Normal a Sport se používá odlišné nastavení pro řízení, převodovku a odezvu škrticí klapky.
Zvolenému režimu se přizpůsobuje i nový digitální přístrojový štít Supervision se specifickou grafikou pro každý režim. Přístrojový štít po přepnutí na jiný jízdní režim zobrazuje podrobnější informace týkající se příslušného režimu. V režimu Normal se zobrazuje aktuální spotřeba paliva, klasické kruhové ukazatele tachometru i otáčkoměru a další informace palubního počítače. Po přepnutí do režimu Sport zajistí systém výraznější zobrazování aktuální rychlosti jízdy i otáček motoru, kdy pro tento účel použije větší a čitelnější způsob prezentace. V režimu Sport jsou méně podstatné informace skryty, aby se zbytečně neodváděla pozornost řidiče.
Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…
S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…
Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…
Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…
Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…
Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V. Během týdenního testu jsme…