Hlavní strana

Kia mění budíky za displeje

Automobilka Kia mění budíky za displej. Pro nový městský crossover XCeed bude totiž nabízet plně digitální přístrojový štít Supervision. Jedná se o displej s úhlopříčkou 12,3″. Inovativní přístrojová kaplička se objeví ještě v tomto roce společně s uvedením modelu XCeed v Evropě.

Digitální kaplička s vysokým rozlišením

Displej Supervision byl navržen tak, aby zajistil co nejsrozumitelnější předávání informací. Digitální štít o vysokém rozlišení 1920×720 obrazových bodů nahrazuje dnešní tradiční rychloměr a otáčkoměr v osobních vozech značky. Jednolitý displej obsahuje zcela ostré digitální kruhové ukazatele rychloměru a otáčkoměru; díky vysokému obnovovacímu kmitočtu displeje jsou zaručeny hladké a rychlé reakce na všechny pokyny od řidiče.

Mezi dvojicí kruhových ukazatelů se nachází multifunkční displej ovládaný pomocí spínačů na volantu. V této části displeje může řidič ve svém zorném poli snadno sledovat pokyny navigace, stejně tak jako informace audio systému, informace o voláních a kontaktech nebo detailní informace o trase. Sem patří i hodnoty aktuální a průměrné spotřeby paliva. Dále je systém schopen zobrazovat upozornění diagnostiky vozidla; rozevírací oznámení mohou být provázána s různými systémy aktivní bezpečnosti a technologiemi na podporu řízení i dopravními informacemi v reálném čase nebo navigací.

Změna grafiky podle jízdního režimu

Některá provedení vozů z modelové řady Kia XCeed se budou (podobně jako jiné modely z rodiny Ceed) nabízet s voličem jízdních režimů Drive Mode Select. Řidič si tak bude moci upravit parametry jízdního chování a výkonu vozidla v souladu s konkrétními jízdními podmínkami: v režimech Normal a Sport se používá odlišné nastavení pro řízení, převodovku a odezvu škrticí klapky.

Zvolenému režimu se přizpůsobuje i nový digitální přístrojový štít Supervision se specifickou grafikou pro každý režim. Přístrojový štít po přepnutí na jiný jízdní režim zobrazuje podrobnější informace týkající se příslušného režimu. V režimu Normal se zobrazuje aktuální spotřeba paliva, klasické kruhové ukazatele tachometru i otáčkoměru a další informace palubního počítače. Po přepnutí do režimu Sport zajistí systém výraznější zobrazování aktuální rychlosti jízdy i otáček motoru, kdy pro tento účel použije větší a čitelnější způsob prezentace. V režimu Sport jsou méně podstatné informace skryty, aby se zbytečně neodváděla pozornost řidiče.

Filip Suchomel

Recent Posts

Seznámení s novým Nissanem Qashqai: Google, ticho a alcantara na palubě

Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…

1 rokem ago

Videotest: MG ZS EV Excite 69,9 kWh 156 k (2024): Překvapí dojezdem

S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…

1 rokem ago

Videotest: Toyota bZ4X Prestige 71 kWh 4×2: Elektrická prvotina

Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:HEV AWD Advance: Hybrid nebo Plug-in hybrid?

Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…

1 rokem ago

Videotest: Mazda 3 e-Skyactiv-X 186: Auto bez chyby, motor prosím jiný

Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:PHEV Advance Tech – Nikdy nebyla v lepší kondici

Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V.  Během týdenního testu jsme…

1 rokem ago