MENU

Lexus LS500h s Lexus Connected Services

Design infotainmentu: 95%

Plynulost: 75%

Ovladatelnost: 65%

Konektivita: 60%

Displej: 70%

TOTAL SCORE

Total Score 75%

Luxusní automobil? Naprostá většina lidí si představí velký sedan s největší pravděpodobností německé produkce. Shodneme se na tom, že takovým etalonem a srovnávacím měřítkem je Mercedes-Benz třídy S. Kam ale „sáhnout“, pokud Němce nechceme? Nabízí se neméně luxusní Lexus LS 500h AWD Superior, který jsem důkladně otestoval.

Lexus LS500h

„Eleso“ lze bez obav považovat jako synonymum luxusu. Tento dojem posiluje vytříbená kvalita použitých materiálů, propracovaný design nebo důmyslný hybridní systém. S hmotností lehce přesahující 2,3 tuny a délkou 5,3 metru je potřeba úměrně výkonný motor. Hybridní ústrojí produkuje celkový výkon 360k. Novinkou je 10-stupňová převodovka Multistage, skládající se z často kritizované e-CVT a planetové převodovky. Světe div se, ono to funguje, a dokonce je zde pocit, že auto řadí, což vítám.

Infotainment

Infotainment
Na první pohled noblesa. 8″ displej infotainmentu Lexus Premium Navigation je velmi hezky zapracovaný do kůží obšité přístrojové desky. Jeho umístění je přímo v zorném poli řidiče, takže sledování nezpůsobuje výrazné rozptylování. Co ale rozptyluje, a to výrazně, je systémová logika, a hlavně ovládací prvek s názvem Remote Touch Interface s dotykovým displejem. Při prvotním usednutí do perfektních sedadel jsem nevěděl, co od ovládání mám čekat, situace se však nezměnila ani po týdnu. Přestože „touchpad“ disponuje haptickou odezvou, manipulace si vyžaduje příliš velké soustředění, a to není vhodné. Dále lze infotainment ovládat hardwarovými tlačítky vedle samotného touchpadu nebo tlačítky na multifunkčním volantu.

Lexus LS500h

Grafika systému je elegantní a přehledná. Domovská obrazovka je rozdělena na několik položek (Nav, Rádio, Média, Telefon, Automobil, Info, Klimatizace a Nastavení). Jednotlivé položky skrývají další možnost konfigurace. Abychom dokázali efektivně využít plochu displeje, můžeme jej rozpůlit pomocí SplitView. Tím jste schopni v jeden moment zobrazit mapu nebo tok energií v hybridním ústrojí.

Lexus LS500h

Co se týká konektivity, je na tom LS o trochu lépe než ostatní modely nabízené na českém trhu. Ale stále to není žádný zázrak! Dobře zavedeným standardem je rozhraní Bluetooth nebo USB. „Novinkou“ je zrcadlení Miracast, konektor HDMI pro zadní obrazovky a rozhraní pro připojení bezdrátových sluchátek. O Apple CarPlay nebo Android Auto si do září můžeme nechat zdát. A pokud vlastníte smartphone, nebudete ho mít kde odložit, natož bezdrátově nabít.

Digitální kaplička přístrojů a projekční Head-up displej (HUD)

Digitální kaplička přístrojů a projekční Head-up displej (HUD)
Displej dominující kapličce přístrojů je na tento segment až zbytečně sportovní. Dle mého by mu daleko víc slušely optitronové budíky v kombinaci s elegantními ručičkami a multifunkčním displejem uprostřed. Ale buďme rádi za to. Displej má vysoké rozlišení, je elegantně obšitý kůží a zobrazuje všechny potřebné informace. Na základě přepínání jízdních režimů pomocí speciálních „rohů“ na vrcholu kapličky přístrojů, dochází ke změně grafiky kapličky a zobrazovaných informací. Ovládání probíhá prostřednictvím multifunkčního volantu. Položka nastavení poskytuje možnosti konfigurace vozidla nebo asistenčních systémů. Nevýhodou je bohužel absence češtiny.

Lexus LS500h

Sklánět svůj zrak na displej není třeba, protože nechybí rozměrný Head-up displej. Ten promítá většinu důležitých informací přímo do vašeho zorného pole. Velmi užitečné je zobrazování varování asistenčních systémů před kolizí. Promítání lze dokonale přizpůsobit, vždy vidíte vše, co potřebujete.

Audiosystém Mark Levinson® Premium Surround

Kdo by čekal od vlajkové lodi něco jiného než špičkový zvuk od Marka Levinsona®, ten by se šeredně zmýlil. Audiosystém čítá 24 reproduktorů, které hrají fantasticky. Neodpustím si zde malý poznatek. Systém je navržen, že pro něj není problémem navodit atmosféru koncertní síně. To vše ale pouze pro cestující sedících vzadu. Ač jsem rozložení zvuku nastavoval, jak jsem chtěl, nikdy jsem nedosáhl tak perfektního zvuku pro uši řidiče, což mne namíchlo.

Asistenční a bezpečnostní systémy Lexus Safety System+

Už tak bohatý balíček asistenčních systémů byl vyšperkován k dokonalosti, tedy k jisté formě autonomie. Systém získává primární informace z dvojice kamer na čelním okně, proto nehrozí deaktivace při jízdě vlivem padajícího sněhu, který ulpívá na přídi vozu, de facto radarech. Další vychytávkou je rozšíření funkce RCTA i na příď tohoto rozměrného sedanu. Blíží-li se překážka, řidič je akusticky i vizuálně upozorněn pomocí Head-up displeje.

Lexus LS500h

Balíček Lexus Safety System+ obsahuje:

  • Přednárazový bezpečnostní systém (PCS)
  • Adaptivní tempomat (ACC)
  •  Asistent pro udržení v jízdním pruhu (LKA)
  • Systém rozpoznávání dopravních značek (RSA)
  • Adaptivní systém řízení dálkových světel (AHB)
  • Systém sledování mrtvého úhlu (BSM)
  • Systém sledování provozu v příčném směru za vozem (RCTA)
  • Systém adaptivního odpružení (AVS)

Panoramatické zobrazování okolí vozu

Co si majestátný LS žádá je pohled na něj z ptačí perspektivy. Systém je tvořen 4 kamerami, které vytváří ucelený obraz auta a jeho okolí v reálném čase. Disponuje také virtuálním 3D zobrazením s vyznačením linií pro snazší manévrovatelnost. Kamery mají výborné rozlišení a software je velmi plynulý.

Lexus LS500h

Jako v královské lóži

Samotnou kapitolou je prostor pro zadní pasažéry, který je opravdu snový, chybí jen možná měkké polštářky pod hlavou. Dvojice masážních křesel je doplněna o barevný dotykový displej, ze kterého lze ovládat prakticky celý svět. Ano, přeháním, ovládat můžete pouze masáže, výhřev/ventilaci, audio, elektrické roletky nebo dvojici obrazovek s Blue-ray přehrávačem či bezdrátová sluchátka.

Lexus LS500h

Dotykový displej s Home buttonem sice nelze nijak vyjmout, ale mile mě překvapil svou odezvou, grafikou a také plynulostí. Kritiku si zadní entertainment zasloužil za horší rozlišení obrazovek a zejména odlišné zobrazování informací z infotainmentu.

Lexus Connected Service

Online služby posádce nabízejí aplikaci Počasí, Čerpací stanice nebo užitečný Google StreetView. Počasí je předpověď na pět dnů dopředu včetně informací o teplotě, větru či dešti. Dochází-li vám palivo, uvítáte aktuální seznam čerpacích stanic ve vašem okolí včetně ceny za litr benzinu, kontaktu a GPS podkladů pro navigační systém. StreetView využijete nejčastěji při plánování cesty. Pokud však chcete mít své auto pod dozorem i v případě, když na něj nevidíte, bohužel máte smůlu. Nyní není podporovaná žádná aplikace pro vzdálený přístup k vozidlu.

Lexus LS500h

Závěr

Během týdenního testu vlajkové lodi Lexus LS500h jsem se cítil opravdu jako na obláčku. Každý pasažér je hýčkán perfektními sedačkami, bezchybným zpracováním a nejrůznějšími funkcemi, zkrátka Luxus každým coulem. K dokonalosti ovšem chybí například noční vidění, které je v tomto segmentu standardem nebo větší možnost individualizace. Po stránce infotainmentu a konektivity se bohužel jedná o slabý průměr a nespraví to ani bezdrátové rozhraní Miracast, podporující pouze Android. Stejně je tomu tak i v případě mobilních aplikací pro vzdálený přístup do vozidla, ty zkrátka nejsou a pravděpodobně ani nebudou.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *