Sportovní look, krásné červené lakování, leštěná hliníková kola a vymazlený volant? To přece nemůže být tuctovka. Taky že není, na test jsem dostal již šestou generaci modelu Volkswagen Polo Highline, navíc v atraktivním paketu R-Line. Po stránce infotainmentu a moderních jízdních asistentů nebyl tento prcek opomenut, protože v příplatcích najdete většinu těchto prvků, avšak za tučný příplatek. Pod kapotou tepal tříválec o objemu 1.0 TSI s výkonem 85 kW spolupracující se 7-stupňovou automatickou převodovkou DSG. Pohonná jednotka má výkonu poměrně dost, nicméně s vrcholným GTI spojuje R-line snad jen cool design.
Šperkem palubní desky je infotainment Discover Media s úhlopříčkou 8″, který je po vzoru ostatních modelů značky lesklý a designově příjemně zakomponovaný do palubní desky. Dotyková obrazovka disponuje dostatečným rozlišením, avšak VW umí i lepší! Užitečným prvkem je dvojice hardwarových tlačítek, kterými lze multimediální systém krásně ovládat, vyhneme se tak otiskům prstů na displeji. Ovládání je intuitivní, navíc zde najdeme proximity senzor, ten je umístěn pod displejem a neustále sleduje pohyb ruky. Jakmile se přiblíží k displeji, zobrazí rozšířené možnosti menu, které je jinak skryté, aby nerušilo.
V segmentu malých vozidel mne osobně potěší logické uspořádání interiéru a praktičnost. U Pola si tak pochvalu odnáší dva snadno přístupné konektory USB a přihrádka na smartphone nesoucí název Phonebox s integrovanou bezdrátovou nabíječkou Qi.
Discover Media obsahuje: 8″ barevný dotykový display, Bluetooth rozhraní, USB konektor, Aux-In konektor, 6 reproduktorů, 2 sloty na SD karty, navigační data pro Evropu na SD kartě, Car-Net „Guide & Inform“ Basic na 3 roky, telefonní rozhraní a Volkswagen Media Control, určený k připojení tabletu s následným dálkovým ovládáním infotainmentu ze zadních sedadel. V tomto okamžiku bych rád zmínil konektivitu, ale bohužel. Proč? Zkrátka proto, že z velmi početného výčtu příplatků chyběl jediný, pro mé recenze tolik důležitý App-Connect! Z toho vyplývá, že testovací Polo neumělo Apple CarPlay, Android Auto ani Mirrorlink. Existuje však možnost pomocí aktivačního klíče tuto službu dodatečně aktivovat. Pochopitelně za příplatek.
Sportovní styl a panoramatické střešní okno přímo vyzývají k tomu, abychom si vychutnávali svou oblíbenou hudbu pěkně nahlas. S audiosystémem Beats, který tvoří 6 reproduktorů, subwoofer a digitální 8-kanálový zesilovač s celkovým výkonem 300 W, se to bezesporu povede.
Součástí infotainmentu Discover Media je také rozhraní Car-net se službami Guide & Inform. Ty jsou standardně předplaceny na 3 roky, během kterých získáváte vcelku zajímavé, a hlavně užitečné informace, které využijete v místech, která neznáte (Počasí, Parkoviště, Čerpací stanice). Dlouhé chvíle při čekání na parkovišti můžete využít k přečtení aktuálního zpravodajství nebo importu online cílů a tras, které jste si doma naplánovali. Tím však výčet funkcí nekončí, protože prostřednictvím Car-netu a stejnojmenné mobilní aplikace nebo webovému portálu, lze získat detailní přehled o poloze nebo některých funkcích vozidla. Služby jsou podmíněny připojením infotainmentu k internetu přes WiFi a úspěšným spárováním s vašim účtem.
Wow! Asi tak by se dala popsat má reakce na přítomnost digitální kapličky přístrojů v nejnovějším Polu. V případě tohoto modelu disponuje úhlopříčkou 10,3“ a neztratil nic ze svých perfektních vlastností, jakou jsou čitelnost za slunce nebo vysoké rozlišení. Velmi atraktivní mi přijde řešení ukazatelů teploty v motoru a stavu paliva pomocí LED indikace na okrajích velkého displeje.
Aktivní informační displej, jak jej VW nazývá, umožňuje zobrazit trojici režimů, které přepínáte pomocí tlačítka View na volantu. V jednotlivých režimech lze libovolně kombinovat zobrazení mapy, jízdních dat, otáčkoměru, rychloměru nebo aktuálního převodového stupně. Individuální nastavení zobrazení se provádí přímo v infotainmentu. Stejně jako u modelu T-Roc se zde objevil nešvar v podobě softwarového tlačítka pro přepínání navigace mezi displejem infotainmentu a digitální kapičkou. Současně totiž nelze mít aktivovanou navigaci na obou displejích, respektive lze, ale u vyšších modelů značky, což je přinejmenším hloupé.
V odstavci „Car-net Guide & Inform“ jsem zmínil mobilní aplikaci Car-net určenou pro mobilní platformy iOS i Android. Appka umožňuje vzdálený přístup do vozidla a kontrolu některých z funkcí. Bohužel její grafika zůstává stále velmi triviální, alespoň pro iOS a funkce také nepřibývají. V případě Pola zde máte k dispozici pouze službu Manažera času nebo Online cílů, které na základě poznámek v kalendáři smartphonu, odešlou GPS souřadnice místa konání naplánované akce přímo do navigačního systému. Jakmile se infotainment připojí k internetu, tento online cíl si stáhne do interní paměti. Vám tak odpadne „práce“ s ručním zadáváním adresy do navigace, což je ve chvílích, kdy spěcháte zvlášť nepříjemné.
Chcete-li si koupit nové Polo, ale zároveň se odlišit od maminek ve standardních verzích, kupte si R-line! Počítejte však, že s výbavou testovaného vozu se cena raketově vyšplhá až na metu 700.000,- a to je opravdu dost. Na oplátku však dostanete poměrně velké městské auto, které jezdí i vypadá vážně dobře, navíc je vybaveno moderními „fjúčrami“ jako je adaptivní tempomat, Wi-Fi nebo pokročilý infotainment.
PS. Hlavně nezapomeňte zatrhnout položku App-connect, jinak je infotainment degradován na základní hodnost stylového navigačního systému s bluetooth hands-free a dotykovým displejem.
Foto: Filip Suchomel
Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…
S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…
Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…
Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…
Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…
Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V. Během týdenního testu jsme…