MENU

Volkswagen Touareg s Innovision Cockpit (Discover Premium)

Design infotainmentu: 97%

Plynulost: 95%

Ovladatelnost: 95%

Konektivita: 97%

Displej: 97%

TOTAL SCORE

Total Score 96%

Fantastické, asi tak by se dalo jedním slovem shrnout hodnocení nového Volkswagenu Touareg a vystihlo by to mé pocity. Pusťme se tedy do hodnocení, protože je opravdu na co se těšit. Nová vlajková loď dostala do vínku mnoho technologických novinek a také zcela nový infotainment, který je opravdu gigantický, ale o něm až později. Testovací kousek byl v nejvyšším výbavovém stupni R-line, poháněl ho kultivovaný vznětový agregát 3.0 TDI o výkonu 286 koní. Výkon byl na kola přenášen pomocí automatické 8-stupňové převodovky a pohonu všech kol 4MOTION.

Infotainment Discover Premium

Koncernové vozy si obecně vedou v recenzích vždy velmi dobře, nicméně se neusnulo na vavřínech. Nový Touareg nasadil laťku hodně vysoko a bude problém jej chvíli překonat. Proč? Revoluční novinka se jmenuje Innovision cockpit a tvoří ji dvojice monumentálních displejů s vysokým rozlišením. První, 12,3″ displej patří digitální kapličce přístrojů a ten druhý 15″ samotnému infotainmentu Discover Premium.

Innovision Cockpit

Ihned po usednutí na palubu a prvotním rozhlédnutí se máte dojem, že sedíte v moderní káře a tento pocit umocňuje  i minimum hardwarových tlačítek nebo intuitivní ovládání dotykem, hlasem či gesty. Celý systém je možné si přizpůsobit díky vysoké míře individualizace. Není žádný problém „vypíchnout“ nejpoužívanější funkce přímo na domovskou obrazovku, kterou vyvoláte HOME tlačítkem. Grafika a logika ovládání je inspirovaná tablety, proto nemusíte nic trénovat nebo se učit.

Discover Premium

Displeje jsou moderní a cool, bohužel ne vždy komfortní a bezpečné. Na co narážím? Na situaci, kdy jsem chtěl provést triviální úkon, změnit teplotu na klimatizaci. Člověk totiž musí „kliknout“ na symbol teploty ve spodní liště nebo vyvolat režim Klima. Nemá-li to zrovna natrénované, je snadné ztratit pozornost, což není v provozu žádoucí. Ale to je asi jediná výtka, kterou bych k jinak perfektnímu displeji měl. A co když se displej ušpiní od otisků prstů? Stačí jej přepnout do speciálního režimu a jednoduše setřít hadříkem bez sebemenších obav, že způsobíte škodu.

Discover Premium obsahuje: telefonní rozhraní Business, užitečnou bezdrátovou nabíječku (Qi) ve Phoneboxu, rozhraní Car-Net, App-Connect, TFT displej s úhlopříčkou 15″, ovládání pomocí gest, hlasové ovládání, interní paměť s kapacitou 10 GB, navigační mapy Evropy, hybridní rádio, 2x slot (SD karta), AUX-IN, 4x USB, Bluetooth. Velmi příjemná je také výbava pro cestující jedoucí na zadních sedadlech, k dispozici mají totiž šuplík s zásuvkou 12V, 230V, dvojici USB konektorů a panel klimatizace.

Další inovací je použití eSIM, která umožňuje získávat aktuální informace o dopravě, svede vykreslovat 3D budovy nebo vytvořit Wi-Fi hotspot. A to všechno bez toho, abyste jakkoliv použili svůj smartphone. Pochvalu si zaslouží také navigační systém, který detailně zobrazuje 3D náhledy budov a věrně zpracované náhledy měst, což má za následek lepší orientaci v neznámém prostředí. Velmi pohodlné je zadávání adresy, stačí celou adresu vypsat do jednoho řádku a navigace si to přebere po svém a většinou správně. Výpočet trasy je prováděn s ohledem na nejaktuálnější data, zároveň probíhá na internetovém serveru optimalizovaný výpočet trasy s využitím předvídavých modelů.

Car-Net App-Connect

Nežijete-li s klasickým „hloupým“ telefonem, uvítáte právě toto rozhraní, které sdružuje několik technologií pro připojení smartphonů. Připojovat k infotainmentu lze mobilní telefony iPhone (Apple CarPlay) i Android (Android Auto/Mirrorlink). App-Connect se hodí ve chvíli, kdy potřebujete ovládat smartphone a zároveň řídit. Po připojení máte totiž přímo na displeji k dispozici omezené funkce smartphonu. Nejčastěji vám rozhraní umožní ovládat hovory, SMS zprávy nebo hudební knihovnu.

Phonebox

Apple CarPlay, Android Auto a Mirrorlink

Připojíte-li svůj iPhone, můžete jej v poklidu odložit do přihrádky, ty nejdůležitější funkce od tohoto okamžiku ovládáte přímo na displeji infotaimmentu. Uživatelské prostředí se téměř neliší od menu jablečného telefonu. Na levé straně displeje je lišta pro rychlou volbu (Hudba, Zprávy, Mapy), s aktuálním časem a Home buttonem. V menu naleznete ikony aplikací, kde převažují oficiální, jako například (Telefon, Zprávy, Mapy, Hudba, Podcasty nebo Audioknihy). Novinkou nového operačního systému iOS 12 je podpora aplikací třetích stran, osobně jsem vyzkoušel navigaci Waze a fungovala bez problémů. Jediným kazem byl nesmyslný rámeček, který se vytvořil okolo grafického rozhraní Apple CarPlay.

Stejně jako výše popsaný Apple CarPlay, existuje pro uživatele smartphonů s OS Android, tzv. rozhraní Android Auto, které funguje obdobně. Ten je pro uživatele přívětivější, protože nabídka podporovaných aplikací je mnohem větší. Za volantem tak můžete používat Spotify, Pandoru, iHeartRadio, Deezer nebo navigaci Waze. Dále je k dispozici rádio, zprávy, sportovní přenosy nebo audioknihy. Zůstaneme-li u předinstalovaných aplikací, za zmínku stojí například poznámky, které lze editovat a vytvořit tak upomínku, která je zapsána jak v infotainmentu, tak ve smartphonu.

RECENZE: Volkswagen Tiguan s infotainmentem Discover Pro, Active Info Displayem a Car-Netem

Audiosystém DYNAUDIO Confidence

Ten, kdo v automobilu tráví mnoho času a jízdu si zpříjemňuje poslechem hudby, by neměl v příplatcích zapomenout zatrhnout položku příplatkového audiosystému značky DYNAUDIO. Jedná se o příjemně odladěný systém 12 reproduktorů s celkovým výkonem 730W. Součástí je také 16-kanálový zesilovač nebo subwoofer. Projev je věrohodný a příjemný při poslechu většiny hudebních žánrů.

DYNAUDIO Confidence

Car-net Guide & Inform Premium

Nový Volkswagen Touareg se dočkal rozšířené verze telematických služeb Car-net. O co se vlastně jedná? Jsou to pomocníci na cestách, kteří se starají o to, aby měla posádka vždy dostatek informací. Dále je k dispozici užitečný vzdálený přístup do vozidla, respektive přístup k provozním informacím jako je spotřeba, ujetá vzdálenost, dojezd, lokalizace nebo ovládání nezávislého topení. Avizovanou novinkou, se kterou přišla vlajková loď, je možnost odemknout nebo naopak zamknout svůj vůz ze svého smartphonu (Security & Service). Podmínkou funkčnosti je online ověření identity.

Digital Cockpit

Digitální kaplička v novém Touaregu narostla na úctyhodných 12,3″ a umí toho také mnohem víc. Dle mého disponuje ještě kvalitnějším displejem než předešlé generace, rozlišení je fenomenální a displej zůstal krásně čitelný i za přímého slunce. Zobrazované informace lze individualizovat a měnit přímo v infotainmentu. Přepínání informací probíhá pomocí tlačítek na multifunkčním volantu. Nejzajímavějším tlačítkem je VIEW, které zobrazí ciferníky nebo jakési kvádry, které se hodí snad pouze v noci, pokud aktivujete noční vidění.

Digital Cockpit

Bezpečnostní a asistenční systémy

Na palubě jsem se cítil opravdu bezpečně, protože se jedná o našlapaný model plný nejnovějších inovativních technologií a asistenčních systémů, které má koncern k dispozici. Testovaný kousek byl vybaven:

  • „Adaptivní tempomat ACC s předvídavou regulací rychlosti“ která přizpůsobí vaši rychlost rychlosti vozu před vámi, a to až do nastaveného limitu. Navíc zohlední maximální povolené rychlostní limity.
  • „Asistent pro sledování dopravy v příčném směru“ včetně funkce nouzového brzdění City Break s rozpoznáváním chodců, dokáže identifikovat osoby i ostatní překážky v jízdní dráze a včas vás před nimi varuje. V případě, že adekvátně nereagujete, systém začne automaticky brzdit.

Bezpečnostní a asistenční systémy

  • „Asistent pro jízdu v koloně“ částečně autonomní systém pro popojíždění
  • „Emergency Assist“ dovede částečně přebrat kontrolu nad vozem.
  • „Lane Assist“ tedy asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu, který je nutné pokaždé deaktivovat, je to otravné!
  • „Hill Descent Control“ asistentce rozjezdu/sjezdu kopců,
  • „Dynamic Light Assist“
  • „Asistent pro jízdu v koloně“
  • „PreCrash“ v případě vyhodnocení rizika nehody dojde k automatickému dovření oken, panoramatické střechy, natlakování brzd a přitažení bezpečnostních pásů.

Noční vidění „Night Vision“

Technologickou třešničkou je noční vidění, které můžeme ve vozidle VW najít zcela poprvé. Systém je závislý na infračervené kameře, která monitoruje dění před vozidlem až na 300 m. Informace jsou zobrazovány na digitálním displeji v kapličce přístrojů. Řidič má přehled o chodcích, cyklistech nebo zvěři. Tyto objekty se na displeji navíc zobrazují v oranžových rámečcích. Nastane-li krizová situace, systém varuje řidiče jak akusticky, tak i graficky, nebezpečný objekt vybarví červeně a navíc jej „problikne“ úzkým paprskem ze světlometů IQ. Light Matrix.

Night Vision

Mobilní aplikace Car-net

Chcete kontrolovat své auto na dálku? Není problém, stáhněte si aplikaci Car-net, která je dostupná pro smartphony s OS iOS i Android. Při prvotním spárování, kdy automobil ověří, že jste majitel, se načtou potřebná data o vozidle. Zejména se jedná o jízdní data, aktuální polohu a nově možnost odemknout/zamknout vozidlo. Dále aplikace obsahuje funkci Manažer času, která na základě poznámek v kalendáři iPhonu dovede odeslat GPS souřadnice místa konání vaší schůzky přímo do navigačního systému. Jakmile se Touareg pomocí eSIM připojí k internetu, cíl si z kalendáře stáhne a ihned nabídne trasu. Aplikace je také k dispozici pro chytré hodinky AppleWatch a zobrazuje na vašem zápěstí úměrně zjednodušené informace o vozidle.

Závěr

S novým Volkswagenem Touareg jsem najezdil asi tisíc kilometrů a mohu říci, že se jedná o opravdu výjimečné vozidlo, které klame svým tělem. Jak to myslím? Díky příplatkovému vzduchovému podvozku Air & Steering a aktivní zadní nápravě se řídí podobně jako Golf, přitom je to mastodont. V segmentu prémiových SUV není prostor na chyby, proto Touareg přijel s revoluční náloží asistenčních systémů, včetně inteligentních světlometů IQ. Light Matrix, které sice svítí perfektně, avšak někdy až zbytečně moc a navzdory funkci vystínování protijedoucích vozidel, je stejně občas oslňují.

šuplík s USB pro cestující na zadním sedadle

Samotný infotainment je špička, dominantní displej, tvářící se spíše jako iPad funguje výtečně, stejně tak plná konektivita, kde nechybí Apple CarPlay, Android Auto, Mirrorlink nebo online informace Car-net. Celý systém funguje korektně, rychle, ve vysokém rozlišení, a hlavně bez zbytečných prodlev nebo náznaků sekání. Překvapením byl šuplík, který mají k dispozici cestující na zadním sedadle, který obsahuje 2x USB, zásuvku 230V a 12V. I prostor na kritiku je potřeba najít, proto Touaregu vytýkám starý design mobilní aplikace Car-net, která působí v porovnání s jinými automobilkami stroze a příliš obyčejný volant, vlajková loď si přece zaslouží daleko povedenější kousek! Tímto bych recenzi skončil, neskrývaje své nadšení z nového Touaregu.  Nadšení si totiž právoplatně zaslouží.

 

Foto: Filip Suchomel

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *