MENU

Nové BMW M8 těsně před zahájením výroby

BMW M GmbH právě dokončuje novou kapitolu v historii svých atraktivních vysokovýkonných sportovních vozů, ztělesněnou raným prototypem připravované vlajkové lodi, testovaným na portugalském závodním okruhu Estoril. Hlavním posláním nového BMW M8 Coupé je povýšit dynamické schopnosti, agilitu a preciznost sportovního vozu na zcela novou úroveň.

 

BMW M8

 

M specifické naladění podvozku maximalizuje dynamické schopnosti.

Zásadně přepracovaný podvozek s přední nápravou s dvojitými příčnými rameny a pětiprvkovým zavěšením vzadu propůjčuje novému BMW M8 vynikající agilitu a přesnost. Všechny komponenty zajišťující M specifickou kinematiku a elastokinematiku prošly úpravou. Rozšíření rozchodu přední nápravy zlepšuje směrovou stabilitu, zatímco zadní náprava je vybavena přímo pro M8 navrženými příčnými rameny s tvrdšími gumovými uloženími, tužším stabilizátorem a pevnějšími rameny. Výsledkem je neutrální chování vozu dokonce i při jízdě na limitu a plynulý nárůst příčného zatížení v celém rozsahu příčného zrychlení. Další výztuhy a elastomerové uložení zadní nápravy zvyšují tuhost celku. Kromě toho nová vzpěra mezi horním uložením tlumičů a přídí, stejně jako nově navržený plechový plát pod přední nápravou významně zvyšují celkovou tuhost přední části.

Elektromechanický posilovač řízení M Servotronic, známý z BMW M5, je speciálně naladěný pro nové M8 a je dalším prvkem, který se podílí na superprecizní ovladatelnosti, i v situacích, kdy řidič jede extrémně dynamickým způsobem. Poskytuje dokonale přesný cit v nájezdu do zatáčky a celou dobu řidiči nabízí jasnou zpětnou vazbu. V každé situaci také poskytuje ten správný odpor. Například při parkování nebo manévrování v nízkých rychlostech je potřeba vynaložit minimální úsilí na točení volantem. Při jízdě městem okamžité reakce řízení zaručují, že nové BMW M8 se provozem prosmýkne s úžasnou lehkostí.

Motor V8 je vybaven technologií M TwinPower Turbo a výkon dosahuje přes 600 koní.

Pokud jde o výkon, nejnovější provedení motoru V8, vyvinutého divizí M GmbH, rozhodně ohromuje. Vysokootáčková pohonná jednotka využívá technologie M TwinPower Turbo a generuje výkon převyšující 440 kW/600 k. Křížené sběrné výfukové potrubí mezi hlavami válců optimalizuje reakce dvou dvoukomorových turbodmychadel, umístěných taktéž mezi jednotlivými řadami válců. Systém chlazení BMW M8 byl navržen pro optimální účinnost a s cílem zvládat extrémní tepelné zatížení motoru při jízdě na závodním okruhu.

Výfukový systém s klapkou dodává emočně nabitému zvukovému projevu motoru V8 ještě více jedinečnosti. V tradičním M stylu je výfukový systém BMW M8 rozdvojen s charakteristickými dvojitými koncovkami na každé straně zadního nárazníku. Netřeba dodávat, že výfukový systém je na některých trzích vybaven zážehovým filtrem pevných částic.

Systém pohonu všech kol M xDrive generuje perfektní přilnavost.

Motor V8 okamžitě reaguje na povely svého řidiče a prostřednictvím 8stupňové převodovky M Steptronic s funkcí Drivelogic lineárním způsobem podává svůj výkon až do horních sfér využitelných otáček. Převodovka mění jednotlivé rychlostní převody s obrovskou dynamikou, ale řidiči umožňuje převzít změnu rychlostních stupňů jeho rukou, a to pomocí M voliče převodovky nebo páček na volantu.

V režimu M xDrive (Dynamic Mode) posílá pohon všech kol ještě více hnací síly na zadní kola, čímž otevírá dveře kontrolovaným driftům. Vypnutí stabilizačního systému DSC dostává do hry pouze zadní nápravu. Tím se nové BMW M8 promění ve vůz s pohonem pouze zadních kol, který není spoutaný hlídacími systémy a nabízí absolutně ryzí zážitky z jízdy.

Zdroj: BMW PressClub Česká republika

Written by:

Published on: 12.11.2018

Filled Under: Hlavní strana, Novinky

, , , , ,

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *