MENU

Jak vznikal nový SEAT Tarraco

Vše začalo jednoduchým, avšak výstižným zadáním šéfdesignéra SEAT Alejandra Mesoneroa, a to: „Musí to být automobil, který vyzařuje charakter, sílu a prestiž“. Po světové premiéře nového SUV Tarraco jsme mohli nahlédnout pod pokličku složitého kreativního procesu, jehož výsledkem je nové vozidlo.

SEAT Tarraco

Hlavní pilíře nového stylu SEAT

1. Láska na první pohled

V segmentu SUV se 65 % zákazníků rozhoduje o koupi na základě vnějšího designu. Vnější linie proto patří mezi charakteristické znaky těchto vozů: „Jsou agresivnější, mohutnější, impozantnější,“ říká Xavier Villanueva, designér exteriérů vozidel značky SEAT. Příď je jednou z nejdůležitějších součástí modelu SEAT Tarraco: „Maska chladiče má v porovnání s ostatními druhy vozidel strmější sklon. Našemu prvnímu velkému SUV tím vizuálně prodlužuje kapotu a umocňuje jeho robustní tvary,“ dodává.

2. Nové výzvy pro designéry

Prostor pro cestující v SUV je relativně větší než v ostatních modelech. Pro tým designérů to však představuje výzvu: „Zákazníci požadují správný poměr komfortu, ergonomie, výkonů… je to další aspekt, na který je nutné při návrhu designu SUV pamatovat,“ vysvětluje Daniel Hervás, vedoucí vnitřního designu ve společnosti SEAT. Ve specifickém případě modelu SEAT Tarraco řešil tým umístění a design displeje, který vyčnívá z přístrojové desky. „Navzdory jeho rozměrům jsme museli zajistit, aby byla u linií středové konzoly zachována lehkost,“ doplňuje Hervás.

3. Silný charakter díky barevnému pigmentu

„Rozměry, silueta a cílová skupina určují paletu barev pro každý model. Každý segment má své vlastní barvy,“ říká Jordi Font, designér v oddělení Color&Trim společnosti SEAT. Paleta pro SUV musí vyjadřovat „bezpečnost a ochranu“. „To vyžaduje tlumené nebo metalické odstíny a v závislosti na velikosti vozu si můžete pohrát s různými prvky, jako jsou barevně odlišená střecha a specifické ozdoby,“ dodává Font. Paleta barev pro model SEAT Tarraco zahrnuje osm odstínů, „které mu poskytují elegantní geny, jež definují jeho charakter,“ dodává.

4. Vhodná výzdoba

Při výběru materiálů pro ozdobné prvky největšího SUV značky SEAT pracovali designéři s prémiovými materiály. „Vybrali jsme tkaniny z melanžové příze a poprvé také ozdobné prvky z matného chromu, které umocňují sofistikovanost vozidla,“ vysvětluje Amanda Lópezová z oddělení Color&Trim. Velký počet kombinací vnitřního designu byl ověřován ve virtuální realitě.

5. Virtuální realita jako nejlepší nástroj

Tato technologie hraje stále významnější roli, ať se jedná o vzhled interiéru, linie exteriéru nebo aerodynamické aspekty. „Pomocí dřívějších prostředků mohli designéři posuzovat svou práci pouze s 60% realismem. Díky virtuální realitě se tento ukazatel zvýšil na 90 %. Tím se ušetří hodně času,“ říká Manel Garcés, vedoucí vizualizace ve společnosti SEAT. Díky poradám a úzké spolupráci nabízí oddělení vizualizace nezbytné nástroje pro optimalizaci práce designérů. „Tým, který navrhuje design interiéru, obdrží již za několik minut po dokončení skici její prostorový model,“ dodává Garcés.

Na závěr zní jen „všichni odložte tužky!“. Práce končí „zmrazením“ designu, což znamená, že je to model nového vozu ve finální podobě, schválený pro sériovou výrobu. Další fáze se ujmou inženýři.

 

Zdroj: Porsche Media Center

Written by:

Published on: 12.10.2018

Filled Under: Hlavní strana, Novinky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *