Categories: Hlavní stranaNovinky

Anketu „Motor roku“ vyhrálo Audi

Prestižní anketu „Mezinárodní motor roku“ („International Engine of the Year Awards“) ovládlo opět Audi. V kategorii agregátů se zdvihovým objemem 2,0 až 2,5 litru opět triumfoval pětiválec 2.5 TFSI. Tento motor patří mezi nejvýkonnější sériově vyráběné pětiválce, které můžete v tuto chvíli sehnat. V řeči čísel produkuje výkon 294 kW, tedy 400 koňských sil.

Klady agregátu

U motorů se hodnotilo několik parametrů, počínaje maximálním výkonem nebo točivým momentem. U motoru 2.5 TFSI porotci chválili vysoký točivý moment 480 N.m, dostupný již při 1700 min-1 nebo líbivý zvuk! Toho je docíleno pořadím zapalování, při kterém dochází ke střídání zážehů v bezprostředně sousedících válcích a ve vzájemně vzdálených válcích. „Pětiválec je již více než 40 let ikonou naší značky,“ říká Oliver Hoffmann, technický vedoucí společnosti Audi Sport GmbH. „Před dvěma roky jsme motor 2.5 TFSI znovu kompletně nově zkonstruovali, přičemž jsme u bloku válců přešli na hliníkovou slitinu.“

Výsadou modelu Audi TT RS a Audi RS 3

Pokud si tento motor chcete vyzkoušet na vlastní kůži, musíte usednout buď do Audi TT RS Coupé, TT RS Roadster, RS 3 Limuzína nebo RS 3 Sportback. Kombinované spotřeby paliva a emisí CO2 se u jednotlivých modelů pohybují kolem 8,4 – 8,3 l/100 km a 192 – 189 g/km. Průměrné zrychlení z 0-100 km/h činí 3,7 – 4,1 s v závislosti na modelu. Agregát dosahuje maximální rychlosti 250 km/h, kterou lze za příplatek zvýšit až na 280 km/h.

Zdroj: Porsche Česká republika

Filip Suchomel

Recent Posts

Seznámení s novým Nissanem Qashqai: Google, ticho a alcantara na palubě

Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…

1 rokem ago

Videotest: MG ZS EV Excite 69,9 kWh 156 k (2024): Překvapí dojezdem

S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…

1 rokem ago

Videotest: Toyota bZ4X Prestige 71 kWh 4×2: Elektrická prvotina

Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:HEV AWD Advance: Hybrid nebo Plug-in hybrid?

Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…

1 rokem ago

Videotest: Mazda 3 e-Skyactiv-X 186: Auto bez chyby, motor prosím jiný

Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:PHEV Advance Tech – Nikdy nebyla v lepší kondici

Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V.  Během týdenního testu jsme…

1 rokem ago