Categories: Hlavní stranaNovinky

BMW hlásí konec všem kabelům

Elektromobilů a Plug-in hybridů je na silnicích stále víc. Mnohdy však potenciální zákazníky odradí problém s nabíjením. Zkrátka se jim každý den nechce neustále s sebou vozit kabely nebo připojovat elektromobil k nabíjecí stanici. BMW se rozhodlo „nekomfortnímu“ nabíjení dát sbohem a představuje první továrně montovaný systém pro indukční dobíjení vysokonapěťové baterie, zatím je k dostání pouze k plug-in hybridu BMW 530e iPerformance.

BMW Wireless Charging

Celé připojení vozidla k nabíjecí stanici se provede pouze prostým zaparkování na základovou plošinu BMW Wireless Charging. Tu můžete mít prakticky kdekoliv, nejčastěji však v garáži. Řidič se nemusí bát, že by najel špatně, díky speciálnímu komunikačnímu kanálu, který je vytvořen prostřednictvím Wi-Fi mezi „podložkou“ a vozidlem. Následně je navigován na displeji infotainmentu, kde se zobrazí pohled na vozidlo z ptačí perspektivy a pomocnými navigačními linkami, které navádějí řidiče do správné pozice. Grafická ikonka ukazuje, že bylo dosaženo správné parkovací polohy pro indukční nabíjení. Odchylka od ideální pozice může být až o sedm centimetrů v podélném směru a o 14 centimetrů příčně.

BMW Wireless Charging se skládá ze základové desky (GroundPad) a přijímací desky na vozidle (CarPad). Základová deska vytváří magnetické pole, které je následně v desce umístěné na automobilu přeměňováno na elektrický proud. Bezdrátový systém dobijí akumulátor prostřednictvím výkonu 3,2 kW, přepočteno na čísla tak dokáže BMW 530e Performance nebo BMW 530Le iPerformance nabít za přibližně tři a půl hodiny!

 

Zdroj: BMW GROUP Česká republika

Filip Suchomel

Recent Posts

Seznámení s novým Nissanem Qashqai: Google, ticho a alcantara na palubě

Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…

1 rokem ago

Videotest: MG ZS EV Excite 69,9 kWh 156 k (2024): Překvapí dojezdem

S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…

1 rokem ago

Videotest: Toyota bZ4X Prestige 71 kWh 4×2: Elektrická prvotina

Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:HEV AWD Advance: Hybrid nebo Plug-in hybrid?

Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…

1 rokem ago

Videotest: Mazda 3 e-Skyactiv-X 186: Auto bez chyby, motor prosím jiný

Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:PHEV Advance Tech – Nikdy nebyla v lepší kondici

Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V.  Během týdenního testu jsme…

1 rokem ago