Češi vědí, co je to hybrid
Průzkum agentury NMS dokázal, že dvě třetiny dotázaných lidí ví, co je to hybridní pohon a jak vlastně funguje. Dalším zajímavým faktorem je skutečnost, že hybridní vozidla se natolik vžila do našich životů, že dokonce třetina dotázaných by u nového vozidla uvažovala o hybridní verzi. Pokud vás zajímají odpovědi zbylých respondentů, tak budeme „mile“ překvapeni, protože někteří si myslí, že hybrid = elektrický pohon nebo automobil, který dokáže jezdit na souši i ve vodě.
Který typ pohonu je nejlevnější?
Celých 54 % všech respondentů se domnívá, že nejnižší servisní náklady má automobil s benzínovým agregátem. Třetina oslovených za auto s nejnižšími náklady na servis považuje hybrid. K benzínovému pohonu se přiklání dvě třetiny mužů a téměř polovina žen. S rostoucí velikostí obce se mírně zvyšují preference hybridního pohonu a klesá obliba benzínu. Průzkumu se zúčastnilo tisíc respondentů z celé České republiky.
Hybrid ve firmě ušetří značné náklady
Automobilka Toyota při nedávném testu zjistila, že společnost, která si nakoupí na tři roky desítku aut s hybridním pohonem ušetřit více než 100 tisíc korun ve srovnání se stejným počtem běžných dieselových vozů. Do ovzduší zároveň unikne o celých 19 tun emisí CO2 méně. Za pět let by úspora činila 190 tisíc korun.
Přepočteno na jedno vozidlo tak za tři roky provozu ušetří více než 11 000 korun. Do vzduchu přitom vypustí 81 gramů emisí na kilometr, průměrný diesel 113 gramů.