Categories: Hlavní stranaNovinky

Nový Ford Focus odhalen

Ford konečně odhalil nový Focus, který je ve všech směrech větší a lepší než předchozí generace. Dorazí hned jako pětidveřový hatchback, kombi nebo čtyřdveřový sedan. Zájemci si mohou vybírat celkem z pěti výbavových stupňů (Trend, Titanium, ST-Line, Vignale a Active). Poslední zmíněný, tedy Activ bude „suplovat“ crossovery, je totiž vyšší  a neobejde se bez plastové brnění karoserie.

 

Konektivita

Jelikož je nový Focus ve všem lepší, inovace se týkaly také infotainmentu, kterým lze ovládat veškeré funkce. Svůj smartphone připojíte jak kabelem, tak pomocí rozhraní Bluetooth. Nechybí rozhraní Apple CarPlay nebo Android Auto. Pro ty, kteří se nespokojí se standardním audiosystéme, připravil Ford prémiovku od společnosti B&O Play s výkonem 675 W a desítkou reproduktorů, včetně subwooferu umístěného v kufru.



Bezpečnost především

Jelikož byl nový Ford Focus od začátku konstruován jako bezpečné vozidlo, svým zákazníkům nabízí nejpropracovanější nabídku sofistikovaných jízdních asistentů, které známe s prémiových modelů. Připlatit si můžete například za adaptivní tempomat s funkcí stop&go fungující do rychlosti 200 km/h, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost a systém udržování v jízdním pruhu, parkovací asistent, head-up displej nebo asistent pro vyhýbací manévr.

Samotnou třešničkou na dortu jsou revoluční adaptivní LED světlomety, které dovedou svítit do zatáček nebo regulovat světelný kužel, aby nedošlo k oslnění řidiče při odrazu světla od dopravní značky. Zařízení k natáčení i regulaci využívá přední kameru, která sleduje dopravní značky a vodorovného značení.

 

Adaptivní podvozek

Pokud se rozhodnete připlatit za nastavitelný adaptivní podvozek, získáte možnost volby jízdního režimu. Vybírat můžete z režimu (Normal, Sport a Eco). Jízdní režimy se projeví v odezvě:

  • plynového pedálu,
  • chování 8-stupňové automatické převodovky,
  • elektrického posilovače řízení,
  • adaptivního tempomatu.
Filip Suchomel

Recent Posts

Videotest: SsangYong Korando Club 1.5 GDI-T 4×4: Základní výbava? Proč ne

Na test dojel velmi populární model, který můžeme vídat na českých silnic stále častěji, SsangYong…

6 dny ago

Videotest: Volkswagen Multivan T6.1 Highline 2.0 TDI 4Motion (2024): Stále má co nabídnout

Volkswagen Multivan T6.1 je pomalu nahrazován novějším bratříčkem, modelem T7. Šestka se však loučí s…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Multivan T7 Life 2.0 TDi (2024): Je to dodávka nebo osobák?

VW Multivan je stálicí a ikonou, kterou není nutné asi víc představovat. Aktuálně je na…

2 měsíce ago

Volkswagen Caddy Life 2.0 TDi (2024): Když vám voní nafta

Volkswagen Caddy Life je ve své nejnovější generaci poměrně pohledným autem. Někdo může namítat, že…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Amarok Aventura V6 – Nejlepší pick-up na trhu?

Kooperace a partnerství Volkswagenu a amerického Fordu se vyplatilo! Výsledkem společného snažení se stala nová…

3 měsíce ago

Videotest: Volkswagen ID.3 Pro S facelift 77 kWh (2024): Podruhé a mnohem lépe

Volkswagen si první generací elektromobilu ID.3 zadělal na problémy. Vytýkána byla tomuto modelu zejména nižší…

4 měsíce ago