Categories: Hlavní stranaNovinky

BMW přinese své vize na MWC

BMW na letošním Mobile World Congress (MWC) v Barceloně veřejnosti představí své následující kroky na cestě k digitální a inteligentní konektivitě mezi řidičem a vozidlem. V krátké tiskové zprávě se hovoří o velmi zajímavých moderních funkcích a zejména o autonomní jízdě úrovně 3, 4 a 5 iNext. Ale pojďme hezky popořadě.

BMW Digital Key

Jak již název napovídá, tento „elektronický“ klíč umístěný ve vašem smartphonu vám bude umožňovat odemknout/zamknout a nastartovat. Celý systém bude fungovat na bezdrátové komunikaci mezi telefonem a přihrádkou Wireless Charging Pad s bezdrátovým dobíjením. Tento digitální klíč budeme moct naklonovat pro dalších pět řidičů, využívajících stejné vozidlo. Této funkce se dočkáme od července tohoto roku a bude implementován do balíčku BMW Connected.

Vývoj autonomního řízení

Úroveň 1.
První asistenční systémy řidiče (tempomat pro udržování stálé rychlosti jízdy).

Úroveň 2. (současnost)
Sofistikované asistenční systémy řidiče.
Částečně automatizované řízení. (řidič má veškerou odpovědnost).

Úroveň 3. (od roku 2021 s BMW iNext)
Sdílení odpovědnosti za řízení s vozidlem.
Řidič se může věnovat sekundárním aktivitám.
Řidič musí být schopen zareagovat, když ho k tomu vozidlo vyzve.

Úroveň 4. (od roku 2021 za určitých technických podmínek,
BMW iNext)
Plně automatizované řízení v městském provozu.
Řidič může při cestách na dlouhou vzdálenost spát.

Úroveň 5. (vývoj paralelní s úrovní 3. a 4., předpokládá se, že bude
možná po roce 2020 ve formě pilotních projektů)
Autonomní řízení.
Cestující sedí ve vozidle bez jakéhokoliv zapojení do řízení.
Řidič může řídit, pokud bude chtít.



Kooperativní inteligentní systémy dopravy (C-ITS)

Tyto systémy pomohou k tomu, aby se zvýšila efektivita dopravy a snížil
počet nehod. Systémy fungují na základě sdílení dat asi deseti milionů propojených
vozů. Již od představení poslední generace řady 7, tedy v roce 2015, jsou tyto vozidla vybavena senzory pro detekci potenciálních rizik s funkcí varování před nebezpečím a schopností přenášet tyto klíčové informace v reálném čase prostřednictvím BMW ConnectedDrive.

Filip Suchomel

Recent Posts

Videotest: SsangYong Korando Club 1.5 GDI-T 4×4: Základní výbava? Proč ne

Na test dojel velmi populární model, který můžeme vídat na českých silnic stále častěji, SsangYong…

5 dny ago

Videotest: Volkswagen Multivan T6.1 Highline 2.0 TDI 4Motion (2024): Stále má co nabídnout

Volkswagen Multivan T6.1 je pomalu nahrazován novějším bratříčkem, modelem T7. Šestka se však loučí s…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Multivan T7 Life 2.0 TDi (2024): Je to dodávka nebo osobák?

VW Multivan je stálicí a ikonou, kterou není nutné asi víc představovat. Aktuálně je na…

2 měsíce ago

Volkswagen Caddy Life 2.0 TDi (2024): Když vám voní nafta

Volkswagen Caddy Life je ve své nejnovější generaci poměrně pohledným autem. Někdo může namítat, že…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Amarok Aventura V6 – Nejlepší pick-up na trhu?

Kooperace a partnerství Volkswagenu a amerického Fordu se vyplatilo! Výsledkem společného snažení se stala nová…

3 měsíce ago

Videotest: Volkswagen ID.3 Pro S facelift 77 kWh (2024): Podruhé a mnohem lépe

Volkswagen si první generací elektromobilu ID.3 zadělal na problémy. Vytýkána byla tomuto modelu zejména nižší…

4 měsíce ago