Categories: Hlavní stranaNovinky

BMW přinese své vize na MWC

BMW na letošním Mobile World Congress (MWC) v Barceloně veřejnosti představí své následující kroky na cestě k digitální a inteligentní konektivitě mezi řidičem a vozidlem. V krátké tiskové zprávě se hovoří o velmi zajímavých moderních funkcích a zejména o autonomní jízdě úrovně 3, 4 a 5 iNext. Ale pojďme hezky popořadě.

BMW Digital Key

Jak již název napovídá, tento „elektronický“ klíč umístěný ve vašem smartphonu vám bude umožňovat odemknout/zamknout a nastartovat. Celý systém bude fungovat na bezdrátové komunikaci mezi telefonem a přihrádkou Wireless Charging Pad s bezdrátovým dobíjením. Tento digitální klíč budeme moct naklonovat pro dalších pět řidičů, využívajících stejné vozidlo. Této funkce se dočkáme od července tohoto roku a bude implementován do balíčku BMW Connected.

Vývoj autonomního řízení

Úroveň 1.
První asistenční systémy řidiče (tempomat pro udržování stálé rychlosti jízdy).

Úroveň 2. (současnost)
Sofistikované asistenční systémy řidiče.
Částečně automatizované řízení. (řidič má veškerou odpovědnost).

Úroveň 3. (od roku 2021 s BMW iNext)
Sdílení odpovědnosti za řízení s vozidlem.
Řidič se může věnovat sekundárním aktivitám.
Řidič musí být schopen zareagovat, když ho k tomu vozidlo vyzve.

Úroveň 4. (od roku 2021 za určitých technických podmínek,
BMW iNext)
Plně automatizované řízení v městském provozu.
Řidič může při cestách na dlouhou vzdálenost spát.

Úroveň 5. (vývoj paralelní s úrovní 3. a 4., předpokládá se, že bude
možná po roce 2020 ve formě pilotních projektů)
Autonomní řízení.
Cestující sedí ve vozidle bez jakéhokoliv zapojení do řízení.
Řidič může řídit, pokud bude chtít.



Kooperativní inteligentní systémy dopravy (C-ITS)

Tyto systémy pomohou k tomu, aby se zvýšila efektivita dopravy a snížil
počet nehod. Systémy fungují na základě sdílení dat asi deseti milionů propojených
vozů. Již od představení poslední generace řady 7, tedy v roce 2015, jsou tyto vozidla vybavena senzory pro detekci potenciálních rizik s funkcí varování před nebezpečím a schopností přenášet tyto klíčové informace v reálném čase prostřednictvím BMW ConnectedDrive.

Filip Suchomel

Recent Posts

Seznámení s novým Nissanem Qashqai: Google, ticho a alcantara na palubě

Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…

1 rokem ago

Videotest: MG ZS EV Excite 69,9 kWh 156 k (2024): Překvapí dojezdem

S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…

1 rokem ago

Videotest: Toyota bZ4X Prestige 71 kWh 4×2: Elektrická prvotina

Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:HEV AWD Advance: Hybrid nebo Plug-in hybrid?

Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…

1 rokem ago

Videotest: Mazda 3 e-Skyactiv-X 186: Auto bez chyby, motor prosím jiný

Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:PHEV Advance Tech – Nikdy nebyla v lepší kondici

Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V.  Během týdenního testu jsme…

1 rokem ago