Categories: Hlavní stranaNovinky

Nové BMW X4 2018 konečně představeno, přineslo celkové zlepšení proti předchůdci

Máme další novinku ze segmentu SAC (Sport Activity Coupé). BMW představilo novou X4, která je větší, nižší, extravagantnější, sebevědomější a rychlejší než předchůdce. Když necháme promluvit samotná čísla, tak nová X4 zaznamenala nárůst v délce (+81 mm), šířce (+37 mm) a rozvoru (+54 mm). Pouze výška se snížila, konkrétně (-3 mm). Interiér je také zcela přepracován, dostal prémiový design a prvotřídní materiály, které zaručí, že se budete cítit jako doma. Pokud by standardní výbava zákazníkovi nevyhovovala, lze modely xLine, M Sport X a M Sport dovybavit o exkluzivní prvky z nabídky BMW Individual. Co se týká bezpečnosti, tak jsou k dispozici nejmodernější asistenční systémy (Driving Assistant Plus), které se starají jak o komfort posádky, tak i samotnou bezpečnost.

 

Bezpečnostní a asistenční systémy

O Vaše bezpečí a komfort se u nového BMW X4 starají tyto systémy:

  • Adaptivní tempomat s funkcí stop & go,
  • Rozpoznávání dopravních značek,
  • Hlídání mrtvého úhlu,
  • Hlídání protijedoucích vozidel při odbočování vlevo,
  • Upozornění na příjezd k hlavní silnici z vedlejší.
  • Automatický parkovací asistent.



Motorizace a převodovky

Nové BMW X4 se nabízí s poměrně rozmanitou nabídkou motorizací, která začíná na 135 kW a končí na vrcholu 265 kW. Konkrétně se jedná o trojici zážehových a trojici vznětových motorů. Aby byl přenos výkonu na kola co nejlepší, standardem je automatická 8stupňová převodovka Steptronic a pohon všech kol xDrive.

Oproti předchůdci je kompletně přepracován také podvozek, který prošel odtučňovací kůrou. Pro ještě lepší naladění, je možnost připlatit za:

  • variabilní sportovní řízení,
  • Performance Control,
  • Adaptivní M podvozek,
  • M sportovní diferenciál,
  • M sportovní brzdy.

M Perfomance

Pro milovníky těch nejsilnější derivátů BMW si automobilka přichystala doslova překvapení v podobě hned dvou verzí M Performance. Jedná se o BMW X4 M40i a BMW X4 M40d, takže rozhodnutí je jen na Vás, jestli zvolíte naftu nebo benzín. Obě „M“ verze jsou nadopované maximálním možným výkonem, kterému je přizpůsoben i specifický design karoserie a ostatních prvků.

Konektivita

Samotná konektivita zastává funkci komfortní, ale také bezpečnostní. Ve voze je standardně umístěna SIM karta, která se stará o automatické tísňové volání nově i v případě nehod v nízkých rychlostech, kdy nedojde k aktivaci airbagů.

Své smartphony můžete dále připojit k internetu pomocí příplatkového Wi-Fi hotspotu, nebo k samotnému infotainmentu pomocí bezdrátové technologie Apple CarPlay. Aby toho nebylo málo, díky funkci Microsoft Office 365 lze importovat adresy schůzek přímo do navigačního systému a mobilní čísla vytáčet přímo pomocí Bluetooth handsfree.

Nová X4 dostala nejnovější generaci ovládacího systému iDrive a naučila se porozumět lidské řeči, díky standardně dodávanému hlasovému ovládání. Za příplatek je k dispozici dotykový displej infotainmentu spojeného s ovládání pomocí gest ruky. Pro připojení Vaší nové X4 do digitálního světa BMW se stará balíček služeb BMW ConnectedDrive.

 

Filip Suchomel

Recent Posts

Videotest: SsangYong Korando Club 1.5 GDI-T 4×4: Základní výbava? Proč ne

Na test dojel velmi populární model, který můžeme vídat na českých silnic stále častěji, SsangYong…

4 dny ago

Videotest: Volkswagen Multivan T6.1 Highline 2.0 TDI 4Motion (2024): Stále má co nabídnout

Volkswagen Multivan T6.1 je pomalu nahrazován novějším bratříčkem, modelem T7. Šestka se však loučí s…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Multivan T7 Life 2.0 TDi (2024): Je to dodávka nebo osobák?

VW Multivan je stálicí a ikonou, kterou není nutné asi víc představovat. Aktuálně je na…

2 měsíce ago

Volkswagen Caddy Life 2.0 TDi (2024): Když vám voní nafta

Volkswagen Caddy Life je ve své nejnovější generaci poměrně pohledným autem. Někdo může namítat, že…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Amarok Aventura V6 – Nejlepší pick-up na trhu?

Kooperace a partnerství Volkswagenu a amerického Fordu se vyplatilo! Výsledkem společného snažení se stala nová…

3 měsíce ago

Videotest: Volkswagen ID.3 Pro S facelift 77 kWh (2024): Podruhé a mnohem lépe

Volkswagen si první generací elektromobilu ID.3 zadělal na problémy. Vytýkána byla tomuto modelu zejména nižší…

3 měsíce ago