Categories: Hlavní stranaNovinky

Světlo světa spatřil facelift Škody Fabia

Škoda Auto konečně představila, jak bude vypadat facelift populárního modelu Fabia. Ten se od roku 2014 nijak nezměnil, dalo se tedy předpokládat, že Ženeva 2018 celou situaci změní. Skutečně se tak stalo a nyní můžeme vidět, s čím se budeme minimálně další 3 roky potkávat na tuzemských silnicích. „Nová Fabia“ se bude prodávat pouze s benzinovým tříválcem o objemu 1.0. Nebojte, změn je ale víc!

Modernizovanou Fabii si budeme moct začít objednávat ve druhé polovině letošního roku, kdy oficiálně vstoupí na trh. Mám dojem, že díky poměrně přepracované přídi nebude až takový problém rozeznat facelift od původní Fabie III. generace. Největší změnu prodělala maska chladiče, která nyní více zasahuje do předního nárazníku. Aby byl dojem ještě mocnější, úprava se týkala také předních světlometů, které za příplatek budou k dispozici kompletně LED.

Změny prodělal také interiér, kde došlo k upravení designu kapličky přístrojů, dekoračních prvků a dočkáme se také nových dvoubarevných vzorů čalounění sedadel. Vaše děti potěší zpráva, že pro pasažéry vzadu přibyly dva USB porty. Náklad za šera vám ulehčí LED svítilna, kterou znáte z modelu Octavia.


Změny pod kapotou by se daly nazvat doslova revoluční, protože zmizí populární dieselová 1.4 TDI (66 kW a 77 kW). Takže co jiného zbývá, než si Fabii objednat s tříválcovým benzínem 1.0 MPI (44 kW a 55 kW). Pokud chcete větší výkon budete muset sáhnout po turbodmychadlem přeplňované variantě 1.0 TSI (70 kW a 81 kW) s PDF (filtr pevných částic).
Poslední zmíněnou motorizaci můžete mít se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.

Bezpečnost především, tak by se dal nazvat balíček bezpečnostních a asistenčních systémů, které ve Fabii buďto jsou standardně nebo je lze připlatit. Jedná se například o Blind Spot Detection (sledování mrtvého úhlu) s funkcí Rear Traffic Alert (monitorování situace za vozidlem při couvání) nebo Light Assist (automatické přepínání tlumených a dálkových světel).

Filip Suchomel

Recent Posts

Seznámení s novým Nissanem Qashqai: Google, ticho a alcantara na palubě

Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…

1 rokem ago

Videotest: MG ZS EV Excite 69,9 kWh 156 k (2024): Překvapí dojezdem

S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…

1 rokem ago

Videotest: Toyota bZ4X Prestige 71 kWh 4×2: Elektrická prvotina

Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:HEV AWD Advance: Hybrid nebo Plug-in hybrid?

Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…

1 rokem ago

Videotest: Mazda 3 e-Skyactiv-X 186: Auto bez chyby, motor prosím jiný

Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:PHEV Advance Tech – Nikdy nebyla v lepší kondici

Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V.  Během týdenního testu jsme…

1 rokem ago