Evropská konference „Elektromobil je realita“

Pokud jste bystří čtenáři určitě jste si všimli, že jsme Škodou Kodiaq uzavřeli testovací sérii vozů s “konvenčním pohonem”. Neznamená to ovšem, že končíme! Jdeme totiž do vyššího levelu a brousíme si zuby na vozy s alternativním pohonem, tedy hybridy, plug-in hybridy, elektromobily a konkrétně  implementaci informačních systému o pohonné jednotce a stavu baterií do infotainmentů. Vzhledem k tomu, že se jedná o hi-tech systémy, které jsem doposud neznal, nedovolil bych si bez základních znalostní této problematiky tyto vozy vůbec testovat.

Přijal jsem tedy 12. května 2017 pozvání a navštívil evropskou konferenci týkající se problematiky elektrických vozů s názvem Elektromobil je realita, která se konala v Ostravě v Centru bezpečné jízdy Libros. Od návštěvy jsem si sliboval mé osobní obohacení a to se mi vyplnilo!

Česká republika bohužel nepatří mezi země, které by na tom byly nějak závratně, co se týká elektromobilů a budování potřebné infrastruktury, která je s nimi spojená. V žádném případě se nemůžeme srovnávat například s Německem, kde mají dokonce i svůj strategický plán s názvem Strategy Transform 2020-2025, který počítá například s tím, že do roku 2025 budou 30% všech vyrobených automobilů v rámci koncernu VW  tvořit elektromobily. Zároveň koncern VW schválil, že každý z dealerů musí mít rychlonabíjecí stanici, která bude veřejně přístupná, uvedl Aleš Neuschl (Porsche ČR).

Teď by se dalo apelovat, že je to sice hezké, když existuje v Německu plán, ale tady jsme v ČR, kde máme nedostatek nabíjecích stanic a chybí například velmi důležitý faktor, kterým jsou dotace nebo jiné úlevy, které by prodej těchto vozů podporovaly. Není třeba zoufat, protože město Ostrava si chce vzít příklad z Německa a vytvořit něco podobného, tedy dotovat koupi nových elektromobilů, odpustit parkovné těmto vozům a ještě jiné benefity, uvedl hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák.

Z konference jsem si odnesl spoustu cenných informací, které se pokusím použít v praxi, dále jsem měl možnost řídit elektromobily Tesla Model S, Hyundai Ioniq, BMW i3 a pochopil jsem, že elektromobilita je důležitá, mělo by se jí přikládat více pozornosti a hlavně, jedná o životní styl, né pouze módní výstřelek, který patří do šuplíku a během roku nebo dvou utichne! V tuto chvíli se mohlo zdát, že jsme součástí revoluce, je tomu však úplně jinak, odehrává se totiž elektro evoluce. Nakonec dodám takovou kuloární informaci, chystáme „korejský dvojtest hybridu a plug-in hybridu“!

Filip Suchomel

Recent Posts

Videotest: SsangYong Korando Club 1.5 GDI-T 4×4: Základní výbava? Proč ne

Na test dojel velmi populární model, který můžeme vídat na českých silnic stále častěji, SsangYong…

4 dny ago

Videotest: Volkswagen Multivan T6.1 Highline 2.0 TDI 4Motion (2024): Stále má co nabídnout

Volkswagen Multivan T6.1 je pomalu nahrazován novějším bratříčkem, modelem T7. Šestka se však loučí s…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Multivan T7 Life 2.0 TDi (2024): Je to dodávka nebo osobák?

VW Multivan je stálicí a ikonou, kterou není nutné asi víc představovat. Aktuálně je na…

2 měsíce ago

Volkswagen Caddy Life 2.0 TDi (2024): Když vám voní nafta

Volkswagen Caddy Life je ve své nejnovější generaci poměrně pohledným autem. Někdo může namítat, že…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Amarok Aventura V6 – Nejlepší pick-up na trhu?

Kooperace a partnerství Volkswagenu a amerického Fordu se vyplatilo! Výsledkem společného snažení se stala nová…

3 měsíce ago

Videotest: Volkswagen ID.3 Pro S facelift 77 kWh (2024): Podruhé a mnohem lépe

Volkswagen si první generací elektromobilu ID.3 zadělal na problémy. Vytýkána byla tomuto modelu zejména nižší…

3 měsíce ago