Pokud jste bystří čtenáři určitě jste si všimli, že jsme Škodou Kodiaq uzavřeli testovací sérii vozů s “konvenčním pohonem”. Neznamená to ovšem, že končíme! Jdeme totiž do vyššího levelu a brousíme si zuby na vozy s alternativním pohonem, tedy hybridy, plug-in hybridy, elektromobily a konkrétně implementaci informačních systému o pohonné jednotce a stavu baterií do infotainmentů. Vzhledem k tomu, že se jedná o hi-tech systémy, které jsem doposud neznal, nedovolil bych si bez základních znalostní této problematiky tyto vozy vůbec testovat.
Přijal jsem tedy 12. května 2017 pozvání a navštívil evropskou konferenci týkající se problematiky elektrických vozů s názvem Elektromobil je realita, která se konala v Ostravě v Centru bezpečné jízdy Libros. Od návštěvy jsem si sliboval mé osobní obohacení a to se mi vyplnilo!
Česká republika bohužel nepatří mezi země, které by na tom byly nějak závratně, co se týká elektromobilů a budování potřebné infrastruktury, která je s nimi spojená. V žádném případě se nemůžeme srovnávat například s Německem, kde mají dokonce i svůj strategický plán s názvem Strategy Transform 2020-2025, který počítá například s tím, že do roku 2025 budou 30% všech vyrobených automobilů v rámci koncernu VW tvořit elektromobily. Zároveň koncern VW schválil, že každý z dealerů musí mít rychlonabíjecí stanici, která bude veřejně přístupná, uvedl Aleš Neuschl (Porsche ČR).
Teď by se dalo apelovat, že je to sice hezké, když existuje v Německu plán, ale tady jsme v ČR, kde máme nedostatek nabíjecích stanic a chybí například velmi důležitý faktor, kterým jsou dotace nebo jiné úlevy, které by prodej těchto vozů podporovaly. Není třeba zoufat, protože město Ostrava si chce vzít příklad z Německa a vytvořit něco podobného, tedy dotovat koupi nových elektromobilů, odpustit parkovné těmto vozům a ještě jiné benefity, uvedl hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák.
Z konference jsem si odnesl spoustu cenných informací, které se pokusím použít v praxi, dále jsem měl možnost řídit elektromobily Tesla Model S, Hyundai Ioniq, BMW i3 a pochopil jsem, že elektromobilita je důležitá, mělo by se jí přikládat více pozornosti a hlavně, jedná o životní styl, né pouze módní výstřelek, který patří do šuplíku a během roku nebo dvou utichne! V tuto chvíli se mohlo zdát, že jsme součástí revoluce, je tomu však úplně jinak, odehrává se totiž elektro evoluce. Nakonec dodám takovou kuloární informaci, chystáme „korejský dvojtest hybridu a plug-in hybridu“!
Na test dojel velmi populární model, který můžeme vídat na českých silnic stále častěji, SsangYong…
Volkswagen Multivan T6.1 je pomalu nahrazován novějším bratříčkem, modelem T7. Šestka se však loučí s…
VW Multivan je stálicí a ikonou, kterou není nutné asi víc představovat. Aktuálně je na…
Volkswagen Caddy Life je ve své nejnovější generaci poměrně pohledným autem. Někdo může namítat, že…
Kooperace a partnerství Volkswagenu a amerického Fordu se vyplatilo! Výsledkem společného snažení se stala nová…
Volkswagen si první generací elektromobilu ID.3 zadělal na problémy. Vytýkána byla tomuto modelu zejména nižší…