Evropská konference „Elektromobil je realita“

Pokud jste bystří čtenáři určitě jste si všimli, že jsme Škodou Kodiaq uzavřeli testovací sérii vozů s “konvenčním pohonem”. Neznamená to ovšem, že končíme! Jdeme totiž do vyššího levelu a brousíme si zuby na vozy s alternativním pohonem, tedy hybridy, plug-in hybridy, elektromobily a konkrétně  implementaci informačních systému o pohonné jednotce a stavu baterií do infotainmentů. Vzhledem k tomu, že se jedná o hi-tech systémy, které jsem doposud neznal, nedovolil bych si bez základních znalostní této problematiky tyto vozy vůbec testovat.

Přijal jsem tedy 12. května 2017 pozvání a navštívil evropskou konferenci týkající se problematiky elektrických vozů s názvem Elektromobil je realita, která se konala v Ostravě v Centru bezpečné jízdy Libros. Od návštěvy jsem si sliboval mé osobní obohacení a to se mi vyplnilo!

Česká republika bohužel nepatří mezi země, které by na tom byly nějak závratně, co se týká elektromobilů a budování potřebné infrastruktury, která je s nimi spojená. V žádném případě se nemůžeme srovnávat například s Německem, kde mají dokonce i svůj strategický plán s názvem Strategy Transform 2020-2025, který počítá například s tím, že do roku 2025 budou 30% všech vyrobených automobilů v rámci koncernu VW  tvořit elektromobily. Zároveň koncern VW schválil, že každý z dealerů musí mít rychlonabíjecí stanici, která bude veřejně přístupná, uvedl Aleš Neuschl (Porsche ČR).

Teď by se dalo apelovat, že je to sice hezké, když existuje v Německu plán, ale tady jsme v ČR, kde máme nedostatek nabíjecích stanic a chybí například velmi důležitý faktor, kterým jsou dotace nebo jiné úlevy, které by prodej těchto vozů podporovaly. Není třeba zoufat, protože město Ostrava si chce vzít příklad z Německa a vytvořit něco podobného, tedy dotovat koupi nových elektromobilů, odpustit parkovné těmto vozům a ještě jiné benefity, uvedl hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák.

Z konference jsem si odnesl spoustu cenných informací, které se pokusím použít v praxi, dále jsem měl možnost řídit elektromobily Tesla Model S, Hyundai Ioniq, BMW i3 a pochopil jsem, že elektromobilita je důležitá, mělo by se jí přikládat více pozornosti a hlavně, jedná o životní styl, né pouze módní výstřelek, který patří do šuplíku a během roku nebo dvou utichne! V tuto chvíli se mohlo zdát, že jsme součástí revoluce, je tomu však úplně jinak, odehrává se totiž elektro evoluce. Nakonec dodám takovou kuloární informaci, chystáme „korejský dvojtest hybridu a plug-in hybridu“!

Filip Suchomel

Recent Posts

Seznámení s novým Nissanem Qashqai: Google, ticho a alcantara na palubě

Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…

1 rokem ago

Videotest: MG ZS EV Excite 69,9 kWh 156 k (2024): Překvapí dojezdem

S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…

1 rokem ago

Videotest: Toyota bZ4X Prestige 71 kWh 4×2: Elektrická prvotina

Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:HEV AWD Advance: Hybrid nebo Plug-in hybrid?

Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…

1 rokem ago

Videotest: Mazda 3 e-Skyactiv-X 186: Auto bez chyby, motor prosím jiný

Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:PHEV Advance Tech – Nikdy nebyla v lepší kondici

Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V.  Během týdenního testu jsme…

1 rokem ago