MENU

Suzuki Vitara s infotainmentem Suzuki Smartphone audio

Design: 75%

Plynulost: 80%

Intuitivnost: 75%

Konektivita: 78%

Displej: 82%

Total Score 78%

Během parného léta jsme měli možnost otestovat v české společnosti stále oblíbenější crossover Suzuki Vitara. Jedná se o vůz sympatických rozměrů, s příjemnou výbavou a vysokou možností personalizace. Japonská značka se vyšvihla implementací moderních technologií, zejména mě příjemně překvapila přítomnost adaptivního tempomatu, systému nouzového brzdění RBS a po stránce infotainmentu funkce Mirrorlink. Vitara byla v nejvyšším výbavovém stupni Elegance, disponovala velmi úsporným (4,6 l/100km) naftovým agregátem 1.6 DDiS o výkonu 88kW a pohonem všech kol AllGrip. Cena testovaného modelu je 567.000 Kč.

suzuki-vitara-5

Videopohled

Dáme Voice – Talkshow

Infotainment – Suzuki Smartphone audio

Jedná se o poměrně interaktivní a přehledný infotainment, kterému dominuje 7 palcový dotykový displej, bohužel bez antireflexní vrstvy, tím pádem hůře čitelný na přímém slunci. Celý systém je ovládán trojicí dotykových tlačítek a jednoho futuristického dotykového ovladače pro úpravu hlasitosti. Při nastartování vozu se na displeji zobrazí domovská obrazovka se čtveřicí okének v podobných barvách jako triviální logo „windows“. Jednotlivá okénka přepínají infotainment do 4 režimů (Radio/Media, Telefon, Navigace, Mirrorlink). Po grafické stránce to není žádná pastva pro oči, nicméně je to velmi přehledné a ovládání to činí jednoduché. Velkým mínusem a paradoxem je ovšem absence českého jazyku v systému, jak pro zobrazování hlášek, nastavení, tak hlasových příkazů.

suzuki-vitara-infotainment

Vyzdvihl bych navigaci a použité 3D mapové podklady Here, které jsou umístěny na paměťové SD kartě. Fungují velice přesně, pohyb v mapě je plynulý a nestalo se, že by mě navigace dostala v ruchu Prahy nebo Plzně do „úzkých“. Je možné vyhledávat jak podle přesné adresy, tak podle POI bodů.

V režimu Bluetooth Handsfree se choval systém spolehlivě, jednoduše vyzval ke spárování smartphonu, přičemž další připojení se odehrávala automaticky a nestalo se, že by se zařízení nepřipojilo. Načtení kontaktů je bleskurychlé. Hovory lze ovládat tlačítky z multifunkčního volantu.

suzuki-vitara-infotainment-3

Konečně se dostávám k předem avizovanému Mirrorlinku, jinak řečeno zrcadlení obsahu smartphonu na displej infotainmentu. Když jsem jej zkoušel, byl aktivní pouze u stojícího vozidla a zatažené ruční brzdě, což mi nepřijde úplně to pravé. Zcela dokážu pochopit soustavné rozptylování řidiče například zprávami z Messengeru nebo hledáním Pokémonů, které může vést až k dopravní nehodě, jenže jsou tady i tací, kteří by Mirrorlink využili účelněji, například zobrazení navigace Waze.

suzuki-vitara-mirrorlink-clock

Nicméně, pokud se trefíte do Mirrorlink certifikované aplikace, měla by dle oficiálních informací fungovat i za jízdy. Z atraktivních certifikovaných aplikací mohu vyzdvihnout třeba navigaci Sygic, nebo aplikaci pro přehrávání hudby Spotify with RockScout.

suzuki-vitara-camera

Bezpečnostní systémy

Suzuki jde s dobou, tak vsadilo na moderní bezpečnostní asistenty, ve modelu Vitara jsou hned 2, které si zaslouží zmínit. Jedná se o Systém nouzového brzdění RBS (Radar Brake Support), který využívá odraz mikrovlnného radarového senzoru, umístěného v přední části vozidla, k zajištění činnosti následujících čtyř moderních bezpečnostních funkcí:

  1. Varování – Systém detekuje vozidlo před sebou a pokud hrozí riziko kolize, varuje řidiče, aby začal brzdit. Citlivost systému, tedy čas spuštění výstrahy, lze nastavit na úrovně FAR (daleko) a NEAR (blízko).
  2. Automatická světelná signalizace brzdění – Pokud vznikne riziko srážky, systém řidiče upozorní světelnou signalizací, aby začal brzdit.
  3. Brzdový asistent – Pokud je detekováno vpředu jedoucí vozidlo a hrozí vysoké riziko kolize, systém zvýší brzdnou sílu během panického brzdění, čímž napomůže k odvrácení střetu nebo snížení jeho následků.
  4. Automatické brzdění – Pokud je detekováno vozidlo vpředu a systém usoudí, že je kolize nevyhnutelná, automaticky zabrzdí s cílem zabránit nehodě nebo zmírnit její následky.

suzuki-vitara-9

Druhým z velmi užitečných systémů, které přispívají k větší míře bezpečnosti a to zejména na dálnicích je Adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), který využívá tempomat společně s radarovým čidlem RBS. Mikrovlnný radar měří vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Pro zachování dlouhého, středního nebo krátkého odstupu, který si řidič volí podle vlastních preferencí, systém automaticky zrychluje či zpomaluje vozidlo, čímž zvyšuje cestovní komfort a bezpečnost.

Pohon 4×4 AllGrip

Jak jsem již zmínil v úvodu, testovaný model měl pohon všech kol u Suzuki nazvaný AllGrip, tedy volně přeloženo „veškerý záběr“. Systému dominoval kruhový ovladač umístěný pod řadicí pákou a nabízel 4 režimy (Auto, Sport, Lock a Snow). Každý z režimů má svá opodstatnění, nicméně my jsme používali, tak jako většina majitelů Vitary režim Auto a Sport. První zmíněný, tedy Auto na mě působil unaveně a líně. jak odezva plynu, tak reakce volantu na natočení. Pravým opakem byl režim Sport, auto opravdu ožilo a najednou se jízda stala podstatně víc zajímavou, paradoxně se to příliš neprojevilo na spotřebě.

suzuki-vitara-3

Závěr

Suzuki Vitara, kompaktní vůz z oblíbené kategorie crossoverů a ještě k tomu s moderní výbavou (Adaptivní tempomat, Systém nouzového brždění, pohon 4×4 nebo Mirrorlink) a slušnou cenou? Ano, ceník a brožury mluví jasně, jenže je tomu opravdu tak a vše funguje jak má? Až na pár detailů, kde jde poznat, že se šetřilo je to povedené auto a po stránce infotainmentu tomu není jinak, skvělá navigace, moderní funkce zrcadlení obsahu smartphonu, 7″ dotykový displej, to vše mohu doporučit. Musím však zmínit, že celý systém je v anglickém jazyce a to je dle mého názoru mínus, které může nahrávat konkurenci.

Seriál o infotainmentech

Written by:

Published on: 5.10.2016

Filled Under: Novinky, Recenze automobilů

, , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *