Categories: NovinkySpeciál

Recenze: Huawei CarFi

Zabavit děti na cestách není jednoduché, pokud jich máte do deseti, pouvažujte o Huawei CarFi. Jedná se o 4G Wi-Fi hotspot, který signálem pokryje i malý autobus. Vás jako řidiče osloví USB konektorem pro dobíjení telefonu nebo svým designem golfové hole.

Videopohled (tl;dr)

 

Celé to vlastně funguje velice jednoduše. Do Huawei CarFi zasunete MicroSIM kartu s datovým tarifem a následně celé zařízení v autě zastrčíte do zásuvky pro zapalovač. Zapnutí pak probíhá stisknutím jediného velkého tlačítka. Následně CarFi vytvoří Wi-Fi hotspot, na který se už pouze připojíte s mobilem/tabletem/počítačem za použití hesla uvedeného na části, která se zasunuje do napájení. Maximální rychlost LTE Cat4 je 150Mbps pro stahování a 50Mbps u nahrávání.

Jak už bylo řečeno výše, kromě Wi-Fi hotspotu vám CarFi vytvoří i USB vstup pro napájení nějakého menšího zařízení. Bohužel neumí napájet větším proudem 2A, ale pouze pomalejším 1A. U výkonných smartphonů to v překladu znamená, že při používání a nabíjení takovou nabíječkou, se bude váš smartphone stále vybíjet, leč pomaleji. Taková navigace, přehrávání hudby přes Bluetooth a zapnutá 4G data dokážou baterku pěkně potrápit.

Aplikace HiLink

Změnu hesla a další správu tohoto přenosného hotspotu provedete přes aplikaci HiLink. Dostupná je pro operační systém Android a iOS.

Závěr

S funkcí Wi-Fi hotspotu jste se už mohli setkat v naší recenzi na VW Touran s infotainmentem Columbus. Huawei CarFi je naopak čistě jednoúčelné zařízení, jehož cílem je pokrýt vaše auto rychlým internetem ze zdířky zapalovače. To se mu skutečně daří a svůj účel plní znamenitě, avšak v době, kdy naprostá většina smartphonů umí vytvořit Wi-Fi hotspot také, mám za sebe trochu rozpačitý názor na opravdovou užitečnost.

Každopádně, pokud jste pro toto zařízení využití našli a nevadí vám ani cena okolo 2000 Kč, určitě ho můžu doporučit. Fungovalo přesně podle očekávání, přičemž vtipný tvar golfové hole se vzorem karbonu snad nikoho nemůže urazit.

Petr Vocelka

Recent Posts

Seznámení s novým Nissanem Qashqai: Google, ticho a alcantara na palubě

Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…

1 rokem ago

Videotest: MG ZS EV Excite 69,9 kWh 156 k (2024): Překvapí dojezdem

S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…

1 rokem ago

Videotest: Toyota bZ4X Prestige 71 kWh 4×2: Elektrická prvotina

Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:HEV AWD Advance: Hybrid nebo Plug-in hybrid?

Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…

1 rokem ago

Videotest: Mazda 3 e-Skyactiv-X 186: Auto bez chyby, motor prosím jiný

Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:PHEV Advance Tech – Nikdy nebyla v lepší kondici

Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V.  Během týdenního testu jsme…

1 rokem ago