MENU

Peugeot 508 RXH s infotainmentem SMEG+

Design: 82%

Plynulost: 85%

Ovladatelnost: 83%

Konektivita: 75%

Displej: 84%

Total Score 82%

Po dlouhé době jsme opět měli možnost otestovat vůz, který je hoden označení manažerského auta, přestože přímo do tohoto segmentu nespadá. Nebudu vás dlouho napínat, jednalo se o plně vybavený Peugeot 508 RXH ve výbavovém stupni Allure, tedy prostorný kombík s „allroad“ paketem, díky kterému vypadal skvostně. Terénní rysy se však týkaly pouze exteriéru a světlé výšky, 508 neměla pohon všech kol, ten je dostupný pouze pro verzi HYbrid4, což je škoda a nejednoho potencionálního zákazníka to s největší pravděpodobností může odradit. Cena testovaného modelu je kolem 850.000 Kč.

peugeot-508-rxh-12

Základní informace

Francouzký kombík poháněl naftový dvoulitr (2.0 blueHDi 180k) spřažený se 6-stupňovým automatem. Toto spojení funguje velmi spolehlivě. Nastavení podvozku je tradičně zaměřeno na komfort, takže si připadáte, jako byste pluli, celý tento dojem umocňuje obrovská panoramatická střecha.

Videorecenze

Dáme Voice (talkshow o infotainmentu)

Infotainment SMEG+

Multimediálnímu navigačnímu systému dominoval 7″ dotykový displej s antireflexní úpravou, což činilo displej výborně čitelný i za slunečného počasí. Plynulost systému a reakce na dotek je obstojná, přestože se nejedná o nejnovější infotainment. V roce 2015 prošel model 508 modernizací, díky které systém obdržel zmiňovaný dotykový panel, tento krok vpřed mi nepřipadne jako nejvhodnější, protože dotykový panel je příliš zapuštěň do přístrojové desky a ovládání při řízení je nepohodlné, klidně mohl zůstat nedotykový a centrálně ovládaný ovladačem tak, jak tomu bylo před modernizací. Celému infotainmentu chybí hlasové ovládání nebo velmi užitečný Mirrorlink (zrcadlení smartphonu na displej infotaimnetu). Logičnost „pežotího“ systému je mírně diskutabilní, každopádně je třeba si na celé ovládání chvíli zvyknout a osvojit si jej, zejména pokud přecházíte z koncernových automobilek.

Systém čítal nabídku: bluetooth Handsfree, Peugeot ConnectApps, navigaci, přehrávání z CD/SD karet, přehrávání pomocí bluetooth, vstup USB, Head-Up displej.

peugeot-508-rxh-2

Telefon

Při prvotním spárování telefonu pomocí technologie bluetooth je vhodné rovnou použít příručku. Ovšem opakované připojování je spolehlivé a obejde se dokonce i bez otravného oznamovacího pípnutí, které signalizuje zdárné dokončení připojování. Načítání seznamu kontaktů je skoro okamžité. Displej v režimu „Telefon“ nás informuje o názvu připojeného telefonu, stavu baterie nebo intenzitě mobilního signálu, pomocí ikonek.

peugeot-508-rxh-5

Bluetooth audio/Aux

Připojený telefon pomocí rozhraní bluetooth k automobilu, umožňuje kromě volání, také přehrávání hudby. Na multifunkčním volantu jsme schopni přepínat skladby a regulovat hlasitost. Opakované připojení telefonu a přehrávání hudby nefunguje zcela korektně, je třeba pokaždé zvolit zdroj medií. Pokud tak neuděláte, hraje automaticky rádio.

RECENZE: Peugeot 508 s infotainmentem i-Cockpit

Parkovací kamera

V každém našem testu hodnotíme kvalitu kamer, zejména její rozlišení zobrazované na displeji. V této disciplíně Peugeot obstál na výbornou, rozlišení parkovací kamery je tak perfektní, že lze například vidět i jednotlivé drny trávy. Trošku nešikovné je umístění a sklon kamery, zabírá totiž na můj vkus poměrně velkou část SPZ. Takto totiž musíte kontrolovat přijíždějící auto pohledem dozadu a furt se otáčet ještě na kameru. Je to maličkost, ale na komfortu nepřidá.

Mapové podklady a navigace

Kvalitní navigace je v tomto segmentu standardem, u modelu 508 tomu není jinak, navigace je svižná, při výpočtu trasy bere v potaz aktuální provoz, uzavírky a nehody, podle kterých přizpůsobuje trasu. Řidič má perfektní přehled o navigačních pokynech, zobrazují se mu totiž hned 3x (displej infotainmentu včetně zákresu v mapě, barevný displej v kapličce přístrojů a Head-up displej). Hlasové pokyny fungují na menších cestách obstojně.

Head-up Displej

Jedná se o malý výsuvný displej v zorném poli řidiče, díky kterému má perfektní přehled o aktuální rychlosti, nastavené rychlosti na tempomatu a jak jsem již zmínil barevných navigačních pokynech. Pro větší přehlednost jsou tyto 3 parametry od sebe barevně odlišeny. Člověk si může říct ano, výsuvný panel, ale co když na displej neuvidím pod jiným úhlem. I na to Peugeot myslel, zobrazované informace si můžeme jak vertikálně, tak horizontálně seřídit dle vkusu, pomocí čtveřice tlačítek schovaných ve výklopném šuplíčku po levé ruce řidiče.

Závěr

Peugeot 508 RXH se dá ve verzi HYbrid4 považovat za vstupenku mezi prémiové vozy, jeho cena totiž není zrovna malá. V maximální výbavě není problém se přehoupnout přes magickou metu 1 milionu korun, to už chce pořádné argumenty pro koupi takového vozu. V dnešní době už není tajemství, že jedinými hodnoticími parametry není pouze velikost zavazadlového prostoru, nebo prostor pro nohy pasažérů na zadních sedačkách. Pomalu se dostává do popředí infotainment a konektivita, zjednodušeně, co všechno a jak jsme schopni k multimediálnímu systému připojit.

peugeot-508-rxh-6

Pokud zhodnotíme 508 podle posledního novodobého trendu, nevede si špatně, přestože systém nepatří mezi nejmodernější. Máme k dispozici 7″ centrální displej, bluetooth Hands-free, USB konektivitu, slot na paměťové karty, bezproblémovou navigaci, systém digitálního zpracování zvuku Arkamys, užitečný Head-up Displej, možnost zobrazení obrázků, komunikaci systému v českém jazyce, parkovací kameru, to jsou všechno velmi silné argumenty. Bohužel není vybaven úplnými Hi-tech vymoženostmi (Mirrorlink, připojení k Internetu), tak jako modely 208 a 308.

peugeot-508-rxh-10

Za zapůjčení testovacího vozu děkujeme dealerovi Peugeot

AutoTichy-color-black

Auto Tichý s.r.o.
Rudná 1124/32
Ostrava – Vítkovice

 

Foto: Filip Suchomel

Written by:

Published on: 19.7.2016

Filled Under: Novinky, Recenze automobilů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *