Volvo představilo na oficiálním videu konečnou podobu svého autonomního řízení.
Ovládání celého systému z pohledu řidiče není nijak složité. Na videu je zřejmé, že pokud se vozidlo dostane na silnici, kde může automatické řízení aktivovat, upozorní řidiče o možnosti aktivace autonomního modu blikajícími LED pásky na speciálně upravených pádlech na volantu. Jejich současným stlačením po dobu intervalu odpočítávaného na displeji v kapličce přístrojů dává řidič vozu vědět, že může převzít řízení.
Když se blíží konec silnice, kde je bezpečné řídit autonomně, dá systém řidiči najevo informací na displeji, že má přebrat řízení. Opět začnou blikat pádla a řidič má šedesát sekund na to, aby opětovným zmáčknutím obou pádel převzal řízení.
V autonomním režimu, kdy řídí „autopilot“, vozidlo monitoruje 360° kolem auta. Dokáže samo udržovat rychlost, v těsnějších obloucích si přibrzdit, a dokonce i předjíždět pomalejší auta.
Prvních padesát modelů XC90 vyjede v testovacím provozu do ulic Göteborgu už v roce 2017. A do roku 2020 chce Volvo vypustit tato auta už jako klasické prodejní kusy pro zákazníky. Tak teď nám zbývá jen čekat a doufat.
Na test dojel velmi populární model, který můžeme vídat na českých silnic stále častěji, SsangYong…
Volkswagen Multivan T6.1 je pomalu nahrazován novějším bratříčkem, modelem T7. Šestka se však loučí s…
VW Multivan je stálicí a ikonou, kterou není nutné asi víc představovat. Aktuálně je na…
Volkswagen Caddy Life je ve své nejnovější generaci poměrně pohledným autem. Někdo může namítat, že…
Kooperace a partnerství Volkswagenu a amerického Fordu se vyplatilo! Výsledkem společného snažení se stala nová…
Volkswagen si první generací elektromobilu ID.3 zadělal na problémy. Vytýkána byla tomuto modelu zejména nižší…