MENU

Nová Škoda Superb III. generace

Design vozu: 95%

Design infotainmentu: 86%

Plynulost infotainmentu: 80%

Ovladatelnost: 90%

Konektivita s platformami: 70%

Total Score 84%

Dnes jsme měli možnost natočit svůj premiérový test infotainmentu. Co by to bylo za test, kdybychom neotestovali české auto a rovnou to nejnovější a nejmajestátnější. Ano, někteří tušíte správně, k dispozici jsme měli novou Škodu Superb III. generace.

Základní informace o automobilu

Testovaný vůz byl vybaven motorem 2.0 TDi 140 kW DSG, množstvím jízdních asistentů, dále například také adaptivním podvozkem, díky kterému jezdil vůz naprosto brilantně. Nový model je neuvěřitelně nádherný a revoluční ve všech směrech, během testování nebylo člověka, který by se za Superbem neohlédl.

V našem modelu byl pak druhý nejlepší infotainment s názvem Amundsen, jemuž však bohužel chybí LTE internetové připojení. Trošku nás mrzelo, že se nám nepodařilo sehnat vůz vybavený Columbem. Dostalo se nám ale přislíbení, že až tento vůz bude dostupný, budeme jej moci dodatečně dorecenzovat.

DSC04901

Infotainment

Škoda nabízí do Superbu celkem 4 úrovně výbavy – Swing, Bolero, Amundsen a Columbus.

Jak už je z tabulky uvedené níže patrné, Amundsen disponuje 6,5“ dotykovým displejem, Bluetooth, hlasovým ovládáním, čtením SMS, rozhraním SmartLink a MirrorLink, 2x slotem USB a 230V, 2.5D navigací s aktualizací MapCare, Sound systémem CANTON.

RECENZE: Škoda Kodiaq s infotainmentem Columbus a ŠKODA Connect

Displej Amundsenu o uhlopříčce 6,5″ má dostatečné rozlišení, dobré byly i pozorovací úhly. Barvy jsou syté, tím i dobře viditelné za každé situace. Přispívá k tomu i matný povrch. Řidiče potěší také velmi dobrá reakce na dotyk, design menu s rychlým během a odezvami. Používání je tak pohodlné a do jisté míry intuitivní. Všechny tyto vlastnosti oceníte určitě především při zobrazování výstupu z parkovací kamery.

11426781_697673957010995_282201782_o


DSC03415DSC04858

Hudbu a fotografie je možné přehrávat z flash pamětí připojených prostřednictvím dvojice USB konektorů. První se nachází na středovém panelu, ten druhý je určen cestujícím vzadu a najdete jej na zadní straně loketní opěrky řidiče. Dále je možné používat SD kartu, její slot naleznete ve schránce před spolujezdcem společně se vstupem pro navigační SD kartu. Nejpohodlnější je ale samozřejmě připojit mobilní telefon bezdrátově pomocí rozhraní Bluetooth. Přehrávání hudby je pohodlné, telefon po spárování rychle reaguje na změny skladeb a hudební přehrávač lze ovládat i na volantu a hlasem.

DSC03479

Velký displej spolupracuje s menším barevným displejem umístěným mezi budíky v kapličce na přístrojové desce. Menší displej je výhradně ovládán tlačítky z multifunkčního volantu. Jeho úkolem je zobrazovat asistenty, údaje o stavu vozu, spotřebu, dojezd, telefon nebo popřípadě konfigurovat nastavení displeje.

Stejně jako v případě výbavy Bolero, i Amundsen vybaven hlasovým ovládáním, se kterým jsme zažili nejednu vtipnou chvilku, jelikož asistentka občas slyšela něco jiného než měla. Oproti předešlé generaci Superbu je každopádně podstatně vylepšené. Hlasem je možné ovládat navigaci, přehrávač hudby, obrázky a samozřejmě Bluetooth handsfree. Jeho aktivace je snadná, slouží k ní tlačítko na volantu, nebo na Amundsenu. Po aktivaci se vždy objeví nabídka hlasových příkazů a asistentka se zeptá, jaký příkaz chceme provést. Až na pár nedorozumění hlasové ovládání fungovalo dobře.

Bluetooth Hands Free

Samozřejmostí je i podpora telefonování, zvuk z handsfree je stejně jako hudba reprezentován Sound systémem CANTON. Vaše hovory tak rozezvučí 12 reproduktorů o celkovém výkonu až 610W. Druhá strana sice pozná, že telefonujete z vozu, zvuk je ale i pro ni stále dostatečně srozumitelný. K dispozici je možnost streamování audia. Do systému lze připojit 2 telefony zároveň, používat hlasové ovládání a převod textu na řeč. Systém dokonce umí zobrazovat i nahlas předčítat SMS.

DSC04875

MirrorLink

Škoda už nějakou chvíli nabízí rozhraní Mirorrlink, teď se dostalo i na Superb. Jedná se o zrcadlení displeje telefonu na „velkou“ obrazovku infotainmentu. Jak to funguje? Kompatibilní Android telefon s podporou této technologie musíte připojit pomocí USB kabelu, poté se na velkém palubním displeji objeví zvětšená kopie obsahu plochy vašeho smartphonu. Přístrojů, co certifikaci MirrorLink podporují není málo, většinou se jedná o dražší modely. My zkoušeli starší Samsung Galaxy Note II (Android 4.4.2. KitKat, GT-N7100) a neobešlo se to bez potíží s připojením, respektive se nám telefon vůbec nepodařilo připojit. Podle oficiálního stanoviska automobilky Škoda, Samsung Galaxy Note II bohužel není kompatibilní s rozhraním. MirrorLink lze vnímat jako alternativu ke stále zlepšujícím se platformám Android Auto nebo Apple CarPlay. Podporované telefony, aplikace si můžete prohlédnout na stránkách www.mirrorlink.com

Po připojení je ideální telefon zamknout a odložit do přihrádky. Od této chvíle cokoliv na displeji palubního systému uděláte, zrcadlí se do telefonu a opačně. Ve výchozím stavu se zobrazují aplikace s certifikací MirorrLink – například počasí, navigace Sygic, Audioteka nebo internetové rádio Aupeo!.

Pokud si Superb vybavíte rozhraním SmartGate, dostanete se k dalším zajímavým funkcím. Svůj telefon nebo tablet můžete díky tomu připojit přes technologii Wi-Fi k autu a spustit některou z monitorovacích aplikací od Škody. Jedná se o aplikace MFA Pro, G-Meter, Performance, Drive. Právě v tuto chvíli nás zamrzela absence LTE, kde bychom mohli pomocí aplikace Media Command ovládat některé z funkcí vozu.

DSC03429DSC03427

PhoneBox

Jedná se o odkládací přihrádku určenou nejčastěji pro mobilní telefon. Její umístění je ve středovém panelu a výjimečnost spočívá v plošné anténě, jež spojí váš telefon s vnější anténou vozu. Výsledkem je zlepšení signálu. Do přihrádky se vejdou smartphony i phablety do velikosti zhruba 5.5″ – 5,7″. Ze současných vlajkových lodí tedy Apple iPhone 6+ či Samsung Note IV.

11416784_697119933733064_281820248_o

MapCare

Protože byl náš vůz vybaven navigací, zajímalo nás, jak fungují aktualizace. Garmin například poskytuje u některých svých modelů doživotní aktualizaci map zdarma (pozn. red.: označení Lifetime). U Škody situace není tak žhavá, zvýhodnila ale kupce nových vozů. Ti dostanou 3 letou aktualizaci map pro Evropu zdarma. Zmíněné roky se počítají od data koupě. Služba je k dispozici pro infotainment Amundsen a Columbus.

Díky tomu, že jsme auto měli půjčené jako žhavou novinku, nestihl nám prodejce obstarat mapové podklady k 2.5D navigaci, takže jsme její funkci nemohli vyzkoušet.

mapcare

 

USB a AUX-In

Oba vstupy se přesunuly z přihrádky spolujezdce nebo loketní opěrky do středového panelu – na okraj PhoneBoxu společně s 12V zásuvkou. Nyní jsou tak lépe na dosah.

DSC03476DSC04868

Asistenční systémy

Kapitola přímo nesouvisí s infotainmentem, ale zaujala mě, protože se v Superbu vyskytují ve velké míře a některé z nich dokonce vůbec poprvé. V provoze jsme vyzkoušeli adaptivní tempomat, který udržuje vzdálenost za vozem jedoucím před vámi. Využívá k tomu radar v masce vozu a kamery umístěné ve zpětném zrcátku.

fontassistFront Assist

Varuje před rizikem kolize. V případě, že je srážka nevyhnutelná, aktivuje brzdy ve snaze zmírnit její následky.

 

 

 

blintspotasist
Blind Spot Detect

Pomáhá řidiči bezpečně přejíždět z pruhu do pruhu poskytováním varování před vozidly v mrtvém úhlu.

 

 

 

crewprotectCrew Protect Assist

Koordinuje aktivity jednotlivých bezpečnostních prvků, aby minimalizoval následky krizových situací.

 

 

 

laneasist

Lane Assist

Dokáže rozpoznat, že řidič nevědomky vyjíždí z jízdního pruhu, zobrazit vizuální varování na přístrojovém panelu
a iniciovat korekci řízení.

 

trafficjamasistTraffic Jam Assist

Poskytuje bezpečí a komfort v dopravních zácpách a kolonách.

 

 

 

 

 

emergencyasistEmergency Assist

Zasáhne, pokud řidič není dále schopen jízdy.

 

 

 

Smart Light Assist a Inteligent Light Assist

Systémy dovedou automaticky přepínat mezi dálkovými a tlumenými světly, nebo odclonit protijedoucí vozidlo, pokud stále svítíte dálkovými světly. Používá se kamera umístěna ve zpětném zrcátku.

Automatické parkování (Park Pilot)

Byl jsem zvědavý, jak se automatické parkování popere s tak velkým vozem. Jednoduše, jen to chce pochopit, jak auto „myslí“. Superb monitoruje parkovací místa předtím, než vůbec aktivujete parkovací asistent, takže je chybné, pokud aktivujete asistent těsně před místem, kde chcete zaparkovat. S největší pravděpodobností si auto umane, že tam prostě nezaparkuje. Rád si vybírá, takže aby sám zaparkoval, je nutné dát směrovku, aktivovat asistent být stále v pohybu a dívat se do displeje v kapličce přístrojů, až si najde vhodné místo. Superb umí parkovat jak podélně, tak i příčně. Samozřejmostí je i funkce vyjetí z takového místa.

Když se mu místo zalíbí, vyzve řidiče, aby zařadil zpátečku, lehce šlapal na plyn nebo brzdu a sledoval, co se děje za vozem. Manipulace volantem probíhá automaticky. Asistent se přeruší zásahem řidiče. V průběhu parkování je možné, že auto bude chtít zařadit chod vpřed, aby si popojel a jinak vytočil kola, poté zase zpětný chod. Po ukončení parkování se ozve akustický signál. Superb se dokázal postavit velmi těsně k obrubníkům, jak můžete vidět na fotografii.

RECENZE: Škoda Octavia Scout 3. generace s infotainmentem Swing

Parkovací kamera, je velmi užitečný pomocník při couvání, ale i při kontrole parkovacího asistentu. Pokud je vůz vybaven tažným zařízením, umí kamera po přepnutí do režimu „tažení“ přizpůsobit zobrazovaný obraz jeho zúžením. Řidič následně může nacouvat přímo k  přívěsnému vozíku.

DSC03462DSC03465

Adaptivní podvozek

Poprvé u značky Škoda je k dispozici adaptivní podvozek DCC. Náš vůz jím byl vybaven. Drive Mode Select dovoluje řidiči volit ze 4 přednastavených režimů (Comfort, Sport, Eco a Normal) a jeden si může plně nastavit sám (Indvidual). Režimy obsahují nastavení řízení, tlumičů, motoru, adaptivních světel i adaptivního tempomatu.

DSC0347411355599_939508242737730_920745238_n

Závěr 

Nová Škoda Superb III. generace může s hrdostí nosit titul vlajkové lodi značky Škoda. Designově je opravdu krásná z každé strany, a jak už jsem zmiňoval, málo lidí odolalo pohledu na něj. Když zhodnotím infotainment. Působil na nás svěžím intuitivním dojmem. Pokud opomenu nefunkční rozhraní Mirrorlink a občas neporozumějící asistenku hlasového ovládání, nemám co vytknout. Vzhledem k tomu, že jsme testovali téměř plnou výbavu, cena testovaného vozu se vyšplhala na 1 035 000 Kč.

DSC04850

Videopohled na nový Superb, ve kterém předvádíme v akci například adaptivní tempomat, hlasové vytáčení čísla, volbu jízdních režimů adaptivního podvozku nebo průvodce funkcemi a nastavením infotainmentu Amundsen, si můžete pustit právě teď.

Jménem redakce PCDAYS, chci poděkovat autosalonu ŠKODA AUTO COLOR DESIGN, Bruntál za zapůjčení vozidla a spolupráci. Během celého testu k nám byli velice vstřícní a nezdráhali se poradit. Máte-li tedy zájem o vůz značky Škoda, rozhodně  neuděláte špatně volbou www.autocolordesign.cz. Článek není placenou reklamou a je z naší strany objektivní.

 

 

 

Foto: Petr Vocelka

Written by:

Published on: 13.6.2015

Filled Under: Novinky, Recenze automobilů

, ,

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *