Categories: Hlavní stranaNovinky

Audi o krok blíže k autonomní jízdě

Audi ukázalo centrální řídicí jednotku asistenčních systémů, zkráceně zFAS z německého označení „zentrales Fahrerassistenzsteuergerät“.

Sériová výroba automobilu schopného pohybovat se autonomně má podle Audi začít již za dva roky. Nyní ingolstadtská automobilka představila „hlavní mozek“ systému, centrální řídicí jednotku zFAS. Ta využívá nejmodernější vysokovýkonné procesory a v dohledné době bude postupně zařazována do modelové palety Audi.

Řídicí jednotka zFAS přijímá velké množství informací z různých senzorů. Na jejich základě bleskurychle vypočítává kompletní model okolí vozidla a tyto informace poskytuje všem asistenčním systémům. Plní tak roli centrálního rozhraní pro všechny funkce autonomní jízdy.

Základem pro potřebný vysoký výkon je mobilní procesor. Nová řídící jednotka bude využívat procesory jak od společnosti Mobileye, EyeQ3, tak i nový procesor nVidia Tegra K1. Celá řídící jednotka má přibližně stejnou velikost jako tablet.

Filip Suchomel

Recent Posts

Videotest: SsangYong Korando Club 1.5 GDI-T 4×4: Základní výbava? Proč ne

Na test dojel velmi populární model, který můžeme vídat na českých silnic stále častěji, SsangYong…

2 dny ago

Videotest: Volkswagen Multivan T6.1 Highline 2.0 TDI 4Motion (2024): Stále má co nabídnout

Volkswagen Multivan T6.1 je pomalu nahrazován novějším bratříčkem, modelem T7. Šestka se však loučí s…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Multivan T7 Life 2.0 TDi (2024): Je to dodávka nebo osobák?

VW Multivan je stálicí a ikonou, kterou není nutné asi víc představovat. Aktuálně je na…

2 měsíce ago

Volkswagen Caddy Life 2.0 TDi (2024): Když vám voní nafta

Volkswagen Caddy Life je ve své nejnovější generaci poměrně pohledným autem. Někdo může namítat, že…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Amarok Aventura V6 – Nejlepší pick-up na trhu?

Kooperace a partnerství Volkswagenu a amerického Fordu se vyplatilo! Výsledkem společného snažení se stala nová…

3 měsíce ago

Videotest: Volkswagen ID.3 Pro S facelift 77 kWh (2024): Podruhé a mnohem lépe

Volkswagen si první generací elektromobilu ID.3 zadělal na problémy. Vytýkána byla tomuto modelu zejména nižší…

3 měsíce ago